Bukefalos 28 år!

Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Knåpade ihop ett litet kollage nu under kvällen :angel: Haha, det känns som jag uppdaterar denna tråd hela tiden så ni får säga till när ni tröttnar :p
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Nejdå, oroa dej inte! Det är bara trevligt med lite bilder. Vi andra är ju inte så bra på att dela med oss alltid :angel:

Det är en sak jag funderat på.. Varför har du nästan alltid träns o nosgrimma när ni är ute? Verkar som du har koll nog att plocka bort båda delarna :p
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Jo, jag vet. Jag red ju innan så jag plockade bara av tyglarna för att hon inte skulle trassla in sig i dem. Brukar ha henne helt löst, men det är så jobbigt att gå och släpa på ett helt träns för mamma (fotograf) och lägger jag ifrån mig det glömmer jag säkerligen bort vart jag lagt det :angel: Och sen är ju inte mamma jätteförtjust över att jag har henne löst, men hon börjar vänja sig nu :p
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Jag vågar inte peta hårdare i onödan :o Jag försökte faktiskt lyfta på hans ben med händerna en gång, samtidigt som jag petade och själv gick med höga knälyft ifall han härmade, men det funkade inte :rofl: undrar varför...
Jag lärde en häst jag hade hand om ett par år genom att lyfta upp hans ena framben och sedan växla, vilket resulterade i att han lärde sig lyfta frambenen som i piaff, rätt kul, men inte spansk skritt precis :p Jag har tränat spansk skritt i några år på min pållen, fast vi har inte kommit så långt, har tränat med stora mellanrum, vi har kommit så att han lyfter (d'uuh), inte så svårt, men han kan inte gå samtidigt som han ska lyfta högt. :p Rätt frustrerande!
Men om du inte vill peta hårt, peta många gånger, det brukar reta dem lite och sedan så smäller det av med ett framben i lite frustration och så var det löst. Kanske inte så lätt och ledigt som man vill ha det i nh, men funkade på min fegis. Spansk skritt samt stegra är ju en dominant rörelse, kan ju vara så att han inte vill göra det på grund av det.
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Aha, det var så lätt!

Haha, det är nog mamma-syndrom! Min egen mor blev nervös när jag började lära Figge buga; "Men tänk om han försöker slå över och bryter nacken!" :rofl:
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

kl

På clinic i höstas, John tog pållen som demonstrationshäst. Hade även repet runt bakdel samt under magen = skitläskigt.
nhclinic.jpg


Jag skicka honom mellan mig och väggen. Just då tittade vi båda på något annat.
pall.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Haha, ja skulle tro det! :rofl: Men samtidigt är det ju grymt bra säkerhetsträning också för om Ella skulle komma lös på nån mindre lämplig plats blir det ju enklare att "fånga" henne igen :)

Har förrästen en mysig bild jag tog nu på morgonen. Det är soligt här så jag bar upp lite fika till kvarnen och släpade med Ella dit så hon fick äta lite.

*som sagt, säg till när ni tröttnar :angel:*
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

det gör vi inte :angel:

inte ens jag som itne håller på med sånt hör så mycket.. tycker bara era bilder är mysiga och vackra :)
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

ella och du är alltid fina,kmr bilder på mig och millan snart,bombning!!då får ni komentera!:o ni kmr se skillnad på dem mot dem som jag har lagt in hitils!:angel:
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Nu tänkte jag försöka lägga ut lite bilder på min Glimra. Har tyvärr bara haft turen med en fotograf en dag så det händer kanske inte allt för mycket på dom :) Ska först kolla så jag vet hur man gör....

show.html


Glimras första gång på en stubbe
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

O det visste jag tydligen inte :rofl:
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Vacker häst och mysiga bilder! Speciellt den näst sista :love:

Själv pysslade jag lite med Ella idag också :devil:

Först fick hon ströva omkring lite utanför stallet, medan jag trasslade ihop longerlinor osv.


Sen red vi lite med bara grimma runt halsen.




Och så en liten film:
http://www.youtube.com/watch?v=412y7hL4xJU
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Lägger in några bilder då jag red lillan i grimma för första gången idag :)



 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Jo över mina förväntningar faktiskt!

Hon sköte sig jätte bra i alla gångarter:D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

*KL*

Några gamla bilder från en uppvisning med Höttur, islandshäst.
Löstömkörning.

Höttur lever och mår bra, idag vid 25 års ålder är han fortfarande 3 årig hingst i huvudet. :D

Detta var första gågnen jag tömkörde honom, testade 5 min kvällen innan uppvisningen och bestämde mig för att det skulle gå, vilket det gjorrde. Jag sa även att vi just börhat med det.
Inte riktigt med mig, har gett mig ett öra (v örat). Här ser matte Madde glad ut.
album_1_1.jpg


Här ser det bättre ut, men Oj så butter jag själv ser ut! (koncentrerad).
album_1_2.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Trollmax N. Världens mesigaste hingst. :D
Idag 19 år, på bilden ca. 16 år.


Vi tränar bort rädslan för prassliga saker. Här har jag klippt sönder en plastpåse fårn Ica och knytt fast på ett spö.

Iiik! Jag dööör...
album_1_5.gif



Hmm den kanske, kanske inte är farlig? (ni kan se påsen i spegeln)
album_1_6.gif



Jag är tämligen säker på att den är ok...?
album_1_7.gif



Oooh den Flyttar på sig! Den är intressant!
album_1_8.gif



Vad gör den nu?
album_1_9.gif


Helt ok... så, vad händer där ute? (tappade koncentrationen lite här, men är avslappnad med plastpåsen så jag var nöjd).
album_1_10.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
471
Senast: hamilton1
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Bee
·
Kultur Den gamla tråden har hamnat alldeles för långt bak, så tänkte att vi startar en ny fräsch en och hoppas att gamla och nya boknördar...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
40 067
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
18 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp