Bukefalos 28 år!

Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Tackar!

Vad roligt att det gått så bra med hoppningen. Han hoppar ju i en jätte fin form och med bra teknik och nu ser han ju inte det minsta rädd eller osäker ut.
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Ja visst hoppar han rätt fint nu när han vågar:) Det har lixom blivit en totalomvändning på honom... nu i det nya stallet har det faktiskt hänt massa nya grejer... han är jättebusig och hoppar typ som Nevzorov hästarna när man busar med han i ridhuset.. annars har han nästan aldrig lyft båda frambenen samtidigt :D
Och idag helt plötsligt så tyckte han det var gått med banan, annars har han aldrig fått för sig att smaka.. det har ryckt i läpparna och vänt på huvet.. men idag åt han en halv banan... det är lite som en annan häst:D
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Visst är det underbart när detta händer! Jag och min häst har haft en liknande resa. Från att inte våg prova något nytt och inte våga ta några initiativ, till att blomma ut och bli nyfiken och komma med egna idéer och främst av allt, våga göra fel.

Det är bara till att vara lycklig :love:
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Har ingen som kan ta kort på både mig o Knubb så jag tar kort på bara Knubb istället:p
17496280.jpg

17496279.jpg

17496278.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Du får tvinga en främling till att fota dig... hota han med att du annars kastar hästbajs på han;):D

skämt åsido...kanske nån av dina föräldrar eller vänner ta kort på dig:) så vi får se när ni tränar lite:)
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Kan ursäkta att det blir en bildbomb med jätte dåliga bilder på alla sätt.

Vet inte om just denna är horsemanship men han har fått kommandot stanna och så slängde jag på en pressening.
17486217.jpg


Sedan lekte vi lite agility. Här går vi slalom, han följer mina handkomandon.
17486210.jpg


Trav över bommar.
17486211.jpg


Skickar honom över pressening på marken.
17486212.jpg


Gos.
17486213.jpg


Sedan försökte vi med slalomen i trav.
17486216.jpg


Bilderna är urdåliga för dom är tagna ur en film. Om man inte har någon som kan ta kort så ställer man kameran på staketet och filmar och klipper ut kort sedan :angel: Fast då blir dom så här dåliga.
Kan dessvärre inte lägga ut filmen då det är väldigt roliga missuppfattningar i den. Vi krokade till exempel i slalomen när vi skulle göra det i traven. Han sprang mot sin vänstra sida och jag mot min högra:rofl: Kan tillägga att han är helt lös när i gör detta.
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Haha bor på internat så får väll tvinga nån klasskompis o fota lite;) Kan ju alltid hota med att de måste rida på han annars:angel:
Har man skräckrykte så har man:devil:
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Alltid lika fina bilder:bow:. Otroligt gullig häst som hoppa fint:love:
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

*Kl*

Jag kommer med lite bilder snart, ska bara fota då.
Kommer inte bli några avancerade då jag inte har något inhängnat område och sen kan vi inte så mycket vi övar bara för att leka lite och för att komma lite närmare varandra då han är en nervös lite grabb och vi är ett dressyrekipage egentligen ;)
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Här är några kassa bilder på mig och min arabvalack W från idag.
Ja ja..jacka är dyngig, men kolla inte på den...

13.jpg

Ge efter för tryck på alla ställen...

15.jpg

Bakåt

24-1.jpg

Komma mot

23.jpg

Backa bak

6-3.jpg

Bus i bus med piruett

1-1.jpg

Lite otäckt med nåt stort mellan bena ;)
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

fin ¨häst och fina foton. Gör du parelli?
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Tack!

Basic är det Parelli.
Jag har inte tagit L1 eller L2 fast han/vi säkert skulle klara det
utan problem.
Parelli ligger som en skugga över vår gård och all min hantering baseras på hans filosofi. Jag är ingen fanatiker av nåt
så jag gör TLS (The Linda Style). Fungerar utmärkt :D
En av mina bästa väninnor är instruktör och är min mentor.
Jag känner mig aldrig rådlös!
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Åh vad fina ni är tillsammans! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 237
Senast: Bee
·
Kultur Den gamla tråden har hamnat alldeles för långt bak, så tänkte att vi startar en ny fräsch en och hoppas att gamla och nya boknördar...
52 53 54
Svar
1 072
· Visningar
40 846
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
20 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp