Bukefalos 28 år!

Naturkunskap B

MissPumpkin

Trådstartare
Hej alla unga ;)

Kan bli så att jag måste läsa in Naturkunskap B på komvux, och då ställer jag frågan till er som är mer insatta än jag: Vad heter Naturkunskap B idag?

Har försökt googla men jag får inte rätsida på det:angel:

Tack på förhand! :D
 
Tack tack :bow: Såg innan att det fanns Naturkunskap 1a och 1b också...O_o Har ingen aning om vad "1a" står för men förhoppningsvis kommer jag aldrig behöva veta:p

Ja det är så förvirrande men de nya benämningarna på kurserna, förhoppningsvis finns det bara en sorts "2" kurs som du sa så du inte behöver tänka på det :) Lycka till på kursen, tyckte själv den var intressant när jag läste :)
 
Ja det är så förvirrande men de nya benämningarna på kurserna, förhoppningsvis finns det bara en sorts "2" kurs som du sa så du inte behöver tänka på det :) Lycka till på kursen, tyckte själv den var intressant när jag läste :)
Ja det verkar som det bara finns en :up: Tack tack! Inte det roligaste jag vet men ett nödvändigt ont;)
 
Kontakta en studievägledare, översättningarna är svinluriga. Vet inte hur det är med just nk men många andra kurser är inte "direktöversatta" så man kan behöva komplettera nåt. Enligt min syv
 
Kontakta en studievägledare, översättningarna är svinluriga. Vet inte hur det är med just nk men många andra kurser är inte "direktöversatta" så man kan behöva komplettera nåt. Enligt min syv
Okej. Jag ska dubbelkolla med syo då :) Hörde av min brorsa att man ändrat om lite i kurserna sen "min tid", antar det är det du menar;)
 
Kan det inte vara så att 1a och 1b är 50 poäng vardera? För jag vill minnas att Naturkunskap A var 100 p (dvs 100 timmar?) och B 50 p.
 
Kan det inte vara så att 1a och 1b är 50 poäng vardera? För jag vill minnas att Naturkunskap A var 100 p (dvs 100 timmar?) och B 50 p.

1a , 1b och 1c på kurserna beror på vilken inriktning linjen har.
Alla kurser är omgjorda till 1,2,3 förutom engelskan som börjar på 5. Det är en ny kursplan så kursernas gamla poäng stämmer inte att jämföra med.

Så här säger tex skolverket om naturkunskap
"Naturkunskap 1a1, 50 poäng, som bygger på de kunskaper grundskolan ger eller motsvarande. Betyg i kursen kan inte ingå i elevens examen tillsammans med betyg i kursen naturkunskap 1b.
Naturkunskap 1a2, 50 poäng, som bygger på naturkunskap 1a1. Betyg i kursen kan inte ingå i elevens examen tillsammans med betyg i kursen naturkunskap 1b.Naturkunskap 1b, 100 poäng, som bygger på de kunskaper grundskolan ger eller motsvarande. Betyg i kursen kan inte ingå i elevens examen tillsammans med betyg i kursen naturkunskap 1a1 eller kursen naturkunskap 1a2.
Naturkunskap 2, 100 poäng, som bygger på kursen naturkunskap 1a2 eller kursen naturkunskap 1b"

Okej. Jag ska dubbelkolla med syo då :) Hörde av min brorsa att man ändrat om lite i kurserna sen "min tid", antar det är det du menar;)

Tycker jag med att du ska göra. Kurserna är omgjorda på ett klurigt sätt så naturkunskap A blir inte automatisk naturkunskap 1.
Jag skickar dig ett pm, det finns nämligen en sida på internet där man kan se hur kurserna är omgjorda.
 
Hej! Har äntligen fått saker förklarade för mig, så ifall någon undrar över hur det funkar så skriver jag ner det här!

Naturkunskap A kursen heter 1b och är på 100 poäng. Det gamla Naturkunskap A var på 50 poäng och heter idag 1a1. De restrerande 50 poängen som finns i nya Nk A heter 1a2.

Jag som tidigare bara läst Nk A måste alltså kompletera med Nk 1a2 innan jag kan gå vidare till Naturkunskap B. Som rätt och slätt kallas för Nk 2!

Tydligen tyckte någon (Jan Björklund?) att det behövdes ner naturkunskap i skolan...:cautious:
 
Men, jag har bara läst naturkunskap A tidigare och ska läsa naturkunskap 2 ? Blivit antagen och registrerad inför våren :confused:
 
Men, jag har bara läst naturkunskap A tidigare och ska läsa naturkunskap 2 ? Blivit antagen och registrerad inför våren :confused:
Konstigt. Har ingen (komvux, syo...) sagt något? För det var det första jag fick höra. Hade jag varit du hade jag dubbelkollat, men jag ska faktiskt in till komvux i morgon till en annan person, så jag tänker nog också dubbelkolla där. Man vet aldrig med dessa syo konsulenter. Ska jag vara helt ärlig tror jag att jag har bättre koll än dem många gånger :banghead:
 
@MissPumpkin Super konstigt! tänker att komvux såg ju mina tidigare betyg när jag sökte in till kursen så då borde jag ju inte blivit antagen till kursen :confused: Hm, men ja är väl bäst att kolla upp!
Har inte heller någon vidare bra erfarenhet av syo konsulenter .. håller tummarna för att den första du pratade med inte riktigt har koll :p
 
@MissPumpkin Super konstigt! tänker att komvux såg ju mina tidigare betyg när jag sökte in till kursen så då borde jag ju inte blivit antagen till kursen :confused: Hm, men ja är väl bäst att kolla upp!
Har inte heller någon vidare bra erfarenhet av syo konsulenter .. håller tummarna för att den första du pratade med inte riktigt har koll :p
Nej men precis! Ja hon jag pratade med hade verkligen ingen jättebra koll på annat, så förhoppningsvis hade hon inte koll på det här heller ;)
 
Hej! Har äntligen fått saker förklarade för mig, så ifall någon undrar över hur det funkar så skriver jag ner det här!

Naturkunskap A kursen heter 1b och är på 100 poäng. Det gamla Naturkunskap A var på 50 poäng och heter idag 1a1. De restrerande 50 poängen som finns i nya Nk A heter 1a2.

Jag som tidigare bara läst Nk A måste alltså kompletera med Nk 1a2 innan jag kan gå vidare till Naturkunskap B. Som rätt och slätt kallas för Nk 2!

Tydligen tyckte någon (Jan Björklund?) att det behövdes ner naturkunskap i skolan...:cautious:

Shit vad glad jag är att jag redan läst både a och b. Jag hajar just ingenting av det där nya fina systemet...

/Lavinia, som knappt hajar betyggsystemet heller. Vad var det för fel på 1-5, när man slapp räkna om till siffror???
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Google är inte min vän idag, men vad jag eftersöker är en utövande schaman i GBG med omnejd (kan ev tänka mig att åka längre sträckor...
Svar
8
· Visningar
1 269
Senast: miumiu
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 085
Senast: skogaliten
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Myrten
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp