Bukefalos 28 år!

Nej, jag klarar det inte längre.

MittNyaJag

Trådstartare
Jag tänkte jag vänta med att starta en sådan här tråd ganska länge till men det går bara inte.

Vi har startat bäbisverkstaden! :D:banana::D

Men jag funderar... Jag har slutat med mina minipiler (cerazette) för snart en månad sen (eller ja, snart och snart... Åt sista pillret den 27 april). För att ge kroppen en chans att komma igång på egen hand utan att bli gravid på första ägglossning tänkte vi använda kondom tills jag fått en eller kanske två riktiga menser... Vi lyckades använda kondom två gånger innan vi lade ner det... :angel:
Jag har inte alls koll på när jag kan tänkas ha ägglosning eller första BIM då jag haft mens ganska sällan på minipillren... När ska man börja fundera på grav.test eller är det bara att vänta och se? Något annat man ska tänka på?

Man vill ju så gärna att allt ska ske på en gång. :D:angel:
 
Sv: Nej, jag klarar det inte längre.

Hade lite samma dilemma när jag slutade med pillren (minipiller jag också, Exlutena). Jag hade mens kanske 5-6 ggr på ett år, så nyfiken/otålig som jag var så testade jag mig 6 veckor efter jag hade slutat med pillren. Inget då... Fick mens ca 4 veckor efter det, och 5 veckor efter den testade jag positivt.

Svårt att ge råd egentligen, men så gjorde iaf jag.
 
Sv: Nej, jag klarar det inte längre.

Ja... Jag googlade lite igår efter att sambon frågat om jag är gravid än (;)) och då hittade jag någonstans där det stod att man skulle testa typ tre, eller om det var fyra veckor efter sista mensen om man inte riktigt visste när man skulle ha nästa... Så jag får väl vänta ett tag till... *otålig*
 
Sv: Nej, jag klarar det inte längre.

Jag väntade oxå in så att jag hade fått riktig mens innan vi satte igång, sen gick det superfort. hade visserligen vanliga p-piller. Bara slappna av och kör på som vanligt så kommer det som ett brev på posten. Lycka Till;)
 
Sv: Nej, jag klarar det inte längre.

När jag och exet försökte så tog det 1 år (!!!) efter sista pillret tills att första mensen kom. Man undrade både en och 7 ggr varför det aldrig tog sig. Men det är klart, utan ägg ingen bebis.
Nu tog det slut 3 år senare och inga barn blev det (med den killen)

Hoppas det går fortare för er:bump:
 
Sv: Nej, jag klarar det inte längre.

Jag fick tillbaka min mens ganska direkt men det tog ändå 8 månader.

Jag har läst att det kan ta upp till 1 år innan kroppen blivit helt återställd och kommit igång igen. Sen ska ju ägg passa ihop med spermier, det är t.om vissa ägg som inte vill ta emot spermierna och enligt en ny forskning kan äggen välja om det ska vara en pojkspermie eller en flickspermie!

Försök att vara lugn, jag var skengravid JÄMT och sen gav jag upp, trodde på fullt allvar att jag inte kunde bli gravid och då tog det sig! Och då hade jag inga symptom alls ;)
 
Sv: Nej, jag klarar det inte längre.

Man kan göra det riktigt spännande och vänta nio månader och se :D Jag lovar att man märker det förr eller senare.

Jag slutade med piller i januari och vi försökte inte få barn förrän i slutet av året (eller han i alla fall, jag hoppades varje gång), då tog det sej med det samma fast det blev MA. Efter det hade jag en mens och sen blev jag gravid igen. Jag vet hur mycket man vill och hoppas varje gång och har man väl bestämt sej för att göra bebis, då är det inte mycket som står ivägen. Tänk vad starka fortplantningshormonerna är! Lycka till i alla fall!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 751
Senast: MML
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 071
Senast: Snurrfian
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 237
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp