Bukefalos 28 år!

New forest-föl på gång?

dimmansstuteri

Trådstartare
Är det några som väntar New forest-föl i vår? Kanske redan någon som fått föl? Vad är det för stam (far, mor, morfar), kön, färg, eventuellt namn? Planerar ni på att betäcka om stoet, och i såfall med vilken hingst?

Här blir det bara ett föl i år, och det är inte dags förrän i juni, e.Fredriksbergs Dizney RNF 98 u.Priory Miss Ellie RNF 1734 ue.Priory Footlight NFS 29/068. Betäcker två ston i år.
Däremot har min väninnas två ston nedkommit med varsitt föl:
Alizette och Grand Danois Båda mödrarna går till Fredriksbergs Dalí RNF 12-S i år.

Hlsn Helena
 
hej
älskar newforestar!!! Fina föl!
När jag skaffar häst vill jag helt ha en förstor newforest,en som är runt 150-155 om man lyckas får tag på en sådan... Newforestar är så himla trevliga!!!
eller så får man ta ett litet halvblod om man inte hittar en stor newforest.. hihi :)
/Camilla

www.millis.rocks.it
 
Hej! Vi väntar också ett New Forest föl. Mamman är e. Rodlease Dancing Gold u.e. Dart Light. Pappan till fölet är Gentleman. Mamman är bara 5 år och vi vill komma igång med tävlandet (6års championatet) men sedan så vill vi ta många föl... Vi kan inte så mkt om avel och newforest (ännu :)) men vad vi förstått så har vårt sto bra stam :confused: och jag vill ju starta ett stuteri... någon gång... senare... :cool: Lycka till med ditt föl!
 
New Forestar är så fina hästar! :love:

Har ingen egen nu men i stallet har vi två stycken. För några år stod det väl 5 New Forester hos oss.. Mkt trevliga hästar!! :D
 

Liknande trådar

N
Avel Jag har ett new forest diplomsto (Smedhults Cittra) som jag vill betäcka i år. Hon har tidigare lämnat ett godkänt diplomsto - Smedhults...
Svar
3
· Visningar
1 346
Senast: cirkus
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 235
Senast: KLNF
·
Avel Egentligen VET jag vad jag skall göra, men ändå... :smirk: Skickar ut frågan - vad skulle ni använda för hingst till dessa sto om målet...
2
Svar
23
· Visningar
3 105
  • Låst
Avel Val av New foresthingstar 2007 Det finns ju trådar om hingstval till connemara, Sv hbl och arab - nu är det dags för Den Stora New...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
23 266
Senast: Augustine Lava
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp