Bukefalos 28 år!

ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Opastöriserad mjölk är ju ännu värre, fy fanken...:p
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Sa det betyder att om man vill undvika cancer sa skall man bli vegan?

Det KAN ju vara sa att det ar kinesernas allmanna diet (som sakerligen ser mycket annorlunda ut mot var!) som ger skyddet mot cancer, och inte just avsaknaden av mjolk ;)

Sen ar ju kanske inte RixFM varldens basta och mest tillforlitliga kalla :angel:
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Glomde forresten, under alla mina (4) provrorsbehandlingar sa har jag blivit BEORDRAD av doktorn att dricka minst en liter mjolk per dag utover yoghurt, ost etc, for att hjalpa stimuleringen av aggfollikler och darmed oka chanserna att bli gravid.

Varfor rekommenderar de sant till vuxna manniskor om mjolk orsakar cancer, tror du?
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Nope men det stämmer att dom ej dricker/äter komjölksprodukter+avsaknaden av bröstcancer!!:idea:

Sedan så dricker och äter man övht inte så mkt komjölksprodukter i andra länder.
Jag passar mig iaf, förhoppningsvis lever jag länge också då jag varken dricker alkohol(1-2ggr måttligt om året) eller röker:eek:, dessutom har vi mest Soyamjölk hemma till barnen:idea:+yoghurt men även vanlig mjölk och yoghurt(endast till barnen)ibland men ej i stora mängder.

Varför skulle vi bli veganer??Kött är bra,blandad kost skall det vara.:banana:
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Inte vet jag varför dom rekommenderar det ??:confused:
Men så mkt har jag lärt mig genom åren att ALLT som man hör inom sjukvården av läkare,bm m.m ska man ta med en STOOOOR nypa salt och mkt sunt förnuft!
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Finns INGA bevis för att mjölk skulle ge cancer.
Men jag kommer ändå fortsätta vara försiktig, som vuxen behöver man det inte.

I kina dricker/äter man ej komjölksprodukter,och har heller INGEN bröstcancer, har hört detta på Rix Fm man väljer själv vad man vill tro på;)
And it makes sense to me:idea:

HAHAHAHAHAHAHAH ! JA, RIX FM KANSKE INTE KAN KLASSAS SOM NÅGON STÖRRE FORSKARSNILLEGRUPP!!!!

UPPMÄRKSAMMA OXÅ ATT DE ÄR JUST,, STOCKHOLMARE! STADSBOR!!! VA FAN VET DOM OM KOMJÖLK!!!!????

DET ÄR DIN INSTÄLLNING SOM KAN LEDA TILL BENSKÖRHET BLA! MAN TROR ATT VUXNA INTE BEHÖVER DET FÖR ATT MAN INTE VÄXER, MEN EFTER 30 BÖRJAR SKELETTET ATT "FALNA" OCH MAN MÅSTE TILLFÖRA KALCIUM BLA, FÖR ATT UPPEHÅLLA DET.
VISST KAN MAN INTA DET PÅ ANNAT VIS, MEN VARFÖR KÄKA TABLETTER O ANNAT, NÄR DET FINNS GO NATURLIG MJÖLK!!!???

KINESERNA MÅ VA MÅNGA, MEN JAG TYCKER ÄNDÅ INTE MAN KAN GRUNDA DET PÅ DET DU SÄGER,,, DE KANSKE KÄKAR NÅTT ANNAT SOM GÖR ATT DE INTE FÅR CANCER,,, RIS ELLER NÅTT??!?! VA VET JA!
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Inte vet jag varför dom rekommenderar det ??:confused:
Men så mkt har jag lärt mig genom åren att ALLT som man hör inom sjukvården av läkare,bm m.m ska man ta med en STOOOOR nypa salt och mkt sunt förnuft!

Men det som de sager pa Rix det kan man tro pa utan att ifragasatta det :crazy:

Har i England dricker man inte heller mycket mjolk, nastan ingen alls, som vuxen. Men anda ar cancer precis lika vanligt har som i Sverige. Kanske ar cancern framst framkallad av nagot annat? :idea:
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Glomde forresten, under alla mina (4) provrorsbehandlingar sa har jag blivit BEORDRAD av doktorn att dricka minst en liter mjolk per dag utover yoghurt, ost etc, for att hjalpa stimuleringen av aggfollikler och darmed oka chanserna att bli gravid.

Instämmer. Jag har läst någon artikel som påvisade ett klart samband vad gäller just att äta/dricka mjölkprodukter och förbättra chanserna för befruktning.

Blogg om ämnet
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

HAHAHAHAHAHAHAH ! JA, RIX FM KANSKE INTE KAN KLASSAS SOM NÅGON STÖRRE FORSKARSNILLEGRUPP!!!!


OT

Media borde förbjudas att läsa upp/ta upp nyheter på forskningsfronten.
De enda säkra källorna är forskarnas egna rapporter/vetenskapspublikationer *eller hur*.

Tror ni verkligen på fullaste allvar att Fettso lyssnade på ex Gert Fylkings egna funderingar kring mjölkprodukters effekt på den mänskliga kroppen?

Att komjölk möjligen inte är den bästa kalciumkällan för vuxna människor har det bedrivits forskning på i många år.
Det borde alla som släppt navelskåderiet ha uppfattat, mer eller mindre.
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

HAHAHAHAHAHAHAH ! JA, RIX FM KANSKE INTE KAN KLASSAS SOM NÅGON STÖRRE FORSKARSNILLEGRUPP!!!!

UPPMÄRKSAMMA OXÅ ATT DE ÄR JUST,, STOCKHOLMARE! STADSBOR!!! VA FAN VET DOM OM KOMJÖLK!!!!????

DET ÄR DIN INSTÄLLNING SOM KAN LEDA TILL BENSKÖRHET BLA! MAN TROR ATT VUXNA INTE BEHÖVER DET FÖR ATT MAN INTE VÄXER, MEN EFTER 30 BÖRJAR SKELETTET ATT "FALNA" OCH MAN MÅSTE TILLFÖRA KALCIUM BLA, FÖR ATT UPPEHÅLLA DET.
VISST KAN MAN INTA DET PÅ ANNAT VIS, MEN VARFÖR KÄKA TABLETTER O ANNAT, NÄR DET FINNS GO NATURLIG MJÖLK!!!???

KINESERNA MÅ VA MÅNGA, MEN JAG TYCKER ÄNDÅ INTE MAN KAN GRUNDA DET PÅ DET DU SÄGER,,, DE KANSKE KÄKAR NÅTT ANNAT SOM GÖR ATT DE INTE FÅR CANCER,,, RIS ELLER NÅTT??!?! VA VET JA!



Slant du på Caps tang ingen eller..:rofl:
Kalcium finns i Soyamjölk också!!!:d;)
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Det finns även forskare som menar att andra ämnen i mjölk hindrar upptaget at kalken så det vore bättre att äta vitkål, soja och äggskal!

Jag äter inte mjölk och har aldrig gjort det. Har åkt av hästar 1000 ggr och aldrig brutit ett endaste ben, dvs har ingen benskörhet trots snart 40. Släktingarna äter heller ej mjölk och ingen har knasig benstomme.

Sen kanske mjölk hjälper till vid befruktning och annat, men det kan vara slembildande, allergent och ev cancerframkallande ändå?

Fny
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Hehehehe, 40 Ja,,, Men VÄnta Om 20 År. BenskÖrhet Är VÄll Vanligare DÅ Kanske.. SÄrskilt Bland De Som Inte Druckit Redigt Med MjÖlk. FÖrr HÖrde Man VÄll Aldrig Talas Om Folk Som Led Av SkÖra Ben, NÄr BÖnnerna BrÖt Sig Och Ramlade O Blev Sparkade O StÅngade O Gud Vet Vad..!?!?!


Ä Man RÄdd FÖr Cancer Tror Jag Det Finns UngefÄr Miljoners Miljoners Andra Varor Man BÖr Utesluta FÖre MjÖlk.
;)
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

JA, SLINTER OFTA PÅ DEN! GILLAR ATT SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER, GÖR DET OFTA, ÄVEN NÄR JAG SKRIVER FÖR HAND... HEHE...
SOYA !!! HALLÅ ELLER !!! NU PRATAR VI INTE OM VÄXTER, VI PRATAR OM MJÖLK.

:d
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

JA, SLINTER OFTA PÅ DEN! GILLAR ATT SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER, GÖR DET OFTA,

Och ibland slinter du bara i halva inläggen? (se ovan)

Det ser hursomhelst mycket otrevligt ("skrik" enligt netiketten) ut och är svårare att läsa. Ett tips kan vara att bara titta till på skärmen innan du skickar iväg inlägget så ser du snabbt om du missat CapsLock.
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Och ibland slinter du bara i halva inläggen? (se ovan)

Det ser hursomhelst mycket otrevligt ("skrik" enligt netiketten) ut och är svårare att läsa. Ett tips kan vara att bara titta till på skärmen innan du skickar iväg inlägget så ser du snabbt om du missat CapsLock.

TYCKER JAG ABSOLUT INTE. SÅ LÄNGE JAG SKRIVER VÄNLIGT OCH TREVLIGT UTAN MASSA PÅHOPP OCH ANKLAGELSER UTAN SKRIVER MIN ÅSIKT OCH VAD JAG TYCKER, - OAVSETT OM FOLK TYCKER JAG GAPAR I TEXTEN BARA FÖR ATT JAG HAR STORA BOKSTÄVER, FATTAR NOG DE FLESTA ATT JAG INTE GÖR DET, IEOCH MED TEXTEN SOM JAG SKRIVER. ALLTSÅ SÄTTET JAG SKRIVER PÅ.

MAN SKA INTE SITTA HÄR O VÄLSKRIVA, DET ÄR ETT DISKUSSIONSFORUM OCH DÄR BEHÖVER MAN INTE STAVA ELLER SKRIVA ENLIGT RIKTLINJER.

OM DU INTE GILLAR MITT SÄTT ATT SKRIVA O TYCKER JAG SKA TITTA PÅ SKÄRMEN INNAN JAG SKICKAR, ÄR DET DITT PROBLEM. JAG GÖR SOM JA VILL O DET KAN DU INTE GÖRA SPECIELLT MYCKET ÅT- SORRY!:cool:

:D
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Finns det någonsin någon bra anledning till att röka eller dricka mer än max 1 glas vin/öl vid få tillfällen?
Det är allt annat än sunt, rakt av en invand olat.

Den största tjänsten man kan göra sig själv och sitt barn är att inte röka övht.

Jag håller med dig till fullo.
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

MAN SKA INTE SITTA HÄR O VÄLSKRIVA, DET ÄR ETT DISKUSSIONSFORUM OCH DÄR BEHÖVER MAN INTE STAVA ELLER SKRIVA ENLIGT RIKTLINJER.

Det är inget som jag har hittat på att stora bokstäver = skrika på nätet. Det är ganska välkänt. Om du väljer att inte lyssna och ta till dig när man påpekar det så väljer du det. Trist tycker jag.
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Det är inget som jag har hittat på att stora bokstäver = skrika på nätet. Det är ganska välkänt. Om du väljer att inte lyssna och ta till dig när man påpekar det så väljer du det. Trist tycker jag.

JAG VET ATT DET INTE ÄR NÅTT SOM DU HITTAT PÅ, OCH ANVÄNDER MIG AV DET IBLAND OXÅ. MEN JUST AV DEN ANDLEDNINGEN ATT DET INTE ÄR DU SOM HITTAT PÅ DET, KAN DU VÄLL STRUNTA I OM DET EFTERLEVS ELLER INTE, NÄR DU UPPTÄCKER ATT JAG FAKTISKT INTE ÄR OTREVLIG! JAG SKRIKER JU INTE RENT TEXTMÄSSIGT,,, ELLER???

VARFÖR PÅPEKA EN SÅN GREJJ DÅ, NÄR VI DISKUTERAR EN HELT ANNAN SAK? LÖJLIGT OCH TRIST. TYCKER JAG! :cool::D
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

VARFÖR PÅPEKA EN SÅN GREJJ DÅ, NÄR VI DISKUTERAR EN HELT ANNAN SAK? LÖJLIGT OCH TRIST. TYCKER JAG! :cool::D

Nu var det ju en till som påpekade det förutom jag. Jag påpekar det därför att jag finner det löjligt och trist att fortsätta med dålig etikett när folk påpekar det för en. :smirk: Jag tycker det är en trist attityd helt enkelt. När det är så lätt att lätta på CapsLocktangenten.

Och jo; enligt netiketten så skriker du faktiskt textmässigt. Det är just det du gör.

Jag lämnar ämnet nu så slipper vi ta det mer i denna tråd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad äter era små på en dag? Det är ju tänkt att jag ska sluta amma men behöver lite tips vad man kan ge. Vad ger ni era små till...
2
Svar
26
· Visningar
6 092
Senast: Diana
·
Gravid - 1år Hej! Jag skrev ju en tråd för ett tag sen om My som bara åt och åt och åt och åt (på mig alltså). Tänkte att ni kanske ville veta hur...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Björk
·
M
Övr. Barn vid en andra grav? när jag var gravid med min son ,iv 16,så fick jag ett ljumskbråck,fick absolut inte röra mej mer än till toa,hämta...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp