Bukefalos 28 år!

ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Hirs är ett gammalt sädeslag som vi åt mycket förr och som de fortfarande äter mycket av i t ex Afrika. Jag köper gryn i hälsokostaffären och blandar i två matskedar i gröten.

Aprikoskärnor verkar vara omöjligt att få tag på i Sverige och när jag skulle skicka till min mamma hade de sprättat upp kuvertet och tagit aprikoskärnorna. Jag köper dem som kärnor i min hälsokostaffär här på Irland, de ser ut som mandlar typ.

Googla på Leatrile eller B17 om du är intresserad. Jag trodde det var ett skämt först men efter att ha sett en DVD (som är omöjlig att få tag på) så ändrade jag mej. Jag vet att den finns som ljudupptagning nånstans på nätet, kan försöka hitta den om du vill.
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Ja du får gärna försöka hitta den ljudfilen om du har tid, tycker det låter intressant.:)
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

http://www.worldwithoutcancer.org.uk/

till höger finns en real player ljudfil som man kan ladda ner.
Jag tror att man inte hört nåt om det här för att det är så otroligt korrupt. Hela världen. Så många tjänar pengar på andras olycka, klart som korvspad att de inte vill ha en enkel lösning på problemet. Skulle inte förvåna mej ett dugg om usa ligger bakom döljandet av det här. Men alla får bilda sej en egen uppfattning. Mitt sätt att se det på är : Varför skulle dom ljuga?

Förlåt ts för trådkap, det var inte meningen.
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

:bow:Ska kolla när jag kommer hem har ingen RealPlayer här:angel:
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

ja. fast koncentrationssvårigheter är inte samma sak som aspbergers.
(om aspbergers kan upstå vid alkoholskador vet jag dock inte)

Nu blir jag förvirrad... Är du samma person som sussiqt? Sussiqt skrev i alla fall:
Aspergers och ADHD får man INTE av alkoholkonsumtion eller droger det är genetiskt betingade syndrom.
Det tolkar jag som att hon påstår att alkoholkonsumtion inte kan leda till exempelvis ADHD, där just koncentrationssvårigheter är ett av nyckelproblemen.

Jag kan inte minnas att just asbergers skulle nämnas i samband med alkoholkonsumtion hos gravida, men jag har bestämt för mig att jag läst/hört att man åtminstone misstänker att ADHD kan uppstå till följd av alkoholkonsumtion under graviditet.
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

mitt svar är ett svar på de här argumenten

" Ursprungligen postat av sussiqt Visa inlägg
Aspergers och ADHD får man INTE av alkoholkonsumtion eller droger det är genetiskt betingade syndrom."
och så ditt svar
"Är du helt säker? Jag har för mig att koncentrationssvårigheter är en av "biverkningarna" som kan uppstå om mamman konsumerar för mycket alkohol under graviditeten."

Jag påpekade att aspebergers inte är samma sak som koncentrationssvårighter.
 
Senast ändrad:
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Är du helt säker? Jag har för mig att koncentrationssvårigheter är en av "biverkningarna" som kan uppstå om mamman konsumerar för mycket alkohol under graviditeten.

Jag är helt säker eftersom min ena dotter har ADHD och jag varken rökte eller drack alkohol under graviditeten. Enligt hennes läkare så är det genetiskt betingat oftast från pappan.
 
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Eftersom tråden är snart ett år gamal så känns det dumt att dra upp den igen när diskussion har kommit infrån trådstarten. Men starta gärna en ny tråd om det känns viktigt att diskutera.

Snurrfian-moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad äter era små på en dag? Det är ju tänkt att jag ska sluta amma men behöver lite tips vad man kan ge. Vad ger ni era små till...
2
Svar
26
· Visningar
6 092
Senast: Diana
·
Gravid - 1år Hej! Jag skrev ju en tråd för ett tag sen om My som bara åt och åt och åt och åt (på mig alltså). Tänkte att ni kanske ville veta hur...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Björk
·
M
Övr. Barn vid en andra grav? när jag var gravid med min son ,iv 16,så fick jag ett ljumskbråck,fick absolut inte röra mej mer än till toa,hämta...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp