Bukefalos 28 år!

Ni som fodrar med Orijen

P

Puma

Ni som fodrar med orijen, hur mycket ger ni per vuxen katt och dag. Har upptäckt att min ena kisse gått från spinkis till att mer och mer likna en boll, trots att jag ger mindre än rekomenderat per dag.
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Mina kissar har fri tillgång. Han som har sett ut som ett bowlingklot börjar faktiskt bli lite slankare. Inte så mycket till hjälp för dig. ;)
Jag upplever att mina kissar blir mättare och äter mindre än tidigare.

Har inga råd att komma med. Tycker du att din katt verkar hungrig? Vad händer om hen får fri tillgång?
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Jag har ju gett totalt 120g/dag (två katter). Dvs ca 60g per katt och dag. Det brukar alltid finnas kvar i skålarna så det är ju inte så att de hetsäter eller är hungriga. Har dragit ner nu till 45g per katt och dag så vi får se hur det går.
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Mina går också på fri tillgång, fordras i tillägg på rått kött/färskfoder en gång om dagen..
Möjligt lite väl gott holl om man tänker rasstandard på utställing, men smala om man jämnför med andra katter ;)
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Hm, jag som har en katt hemma som jag försöker banta på Orijen (får en dl/dag). Det kanske är ett lönlöst projekt då? :p
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Mina har fri tillgång. Den ena är en stor tjej och den andra liten och tanig, hon tjockade på sig först när hon började äta blötmat igen (vilket hon ratade ett tag) :D
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Nja, tror möjligens det är det råa köttet som mina går uppi vikt av, men nu är det en Bengal och en Savannah, så de ska ju vara väldigt smala och taniga rasmässigt sett ;)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
901
Senast: Amk
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Bison
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Sel
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
609
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp