Ni som har MacBook

Jag har en Pro som jag köpte för drygt två år sen. Älskar den! Suverän skärm och bra batteritid. Har 15-tummaren och visst är den lite större och tyngre än kollegieblocken som är MacBook Air men eftersom jag sitter mycket vid datorn är den större och bättre skärmen guld värt.

Styrplattan funkar bra, men till vissa saker, tex arbete i Excel, vill jag gärna ha en mus (eller i mitt fall en trackball).
 
Tack! Nu fick jag upp dem på Netonnet. De har 12-tumsskärm, jag vill helst inte ens ha så liten som 13,3. Men större är så satans dyrt.

Priserna på Mac har verkligen rusat, mycket pga dollarkursen. Jag betalade mindre för min 15-tummare för två år sedan än vad man får betala för en 13-tums Pro nu. Vill minnas att när de justerade för dollarkursen så steg min modell i pris från ca 18 000 kr till runt 22 000 kr bara över en natt.
 
Jag förstår inte riktigt antivirusmotståndet och att det skulle göra datorn sämre på nåt sätt. Har ni/IT-personerna installerat PC-riktade eller genomusla program?
Jag har mac-versionen av samma antivirus som jag har till min PC och har inga problem öht med min MacBook.
Använder den mest hemma och som extradator vid sidan av stor-PCn, som surf- och Netflix-dator i köket och liknande så för mig fungerar det utmärkt med bara styrplattan. Man märker ju ganska snabbt om man vill ha en mus och det går ju att köpa i efterhand.

Annan input: Väldigt trevlig liten maskin :up:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min bärbara börjar ge sig och jag har länge suktat efter en stationär dator med mer hårddisk och minne så det händer lite när man ger...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Kimz0r
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp