Ny stationär dator

Ava22

Trådstartare
Min bärbara börjar ge sig och jag har länge suktat efter en stationär dator med mer hårddisk och minne så det händer lite när man ger nått kommando.

Så jag har sett två som skulle funka för mig, skärm behöver jag inte, så jag har endast tittat på själva datorn. Mycket hårddisk, mycket minne och rent generellt shyssta datorer. Jag sparar mycket, både bilder, filmer och musik. Jag vill att det ska gå snabbt när jag vill göra nått. Redigera bilder, skriva dokument, få fram mina bilder, surfa på nätet mm.
Pris är viktigt, då ekonomin inte är den bästa, men jag vill inte ha en skräpdator. Betalar gärna lite extra för en dator som håller.

Vilken skulle ni har valt av dessa två?

Packard Bell

HP
 
Sv: Ny stationär dator

PBn har mer minne (och dessutom utbyggbart) och större hårddisk, så det hade nog blivit den.
 
Sv: Ny stationär dator

Mm, den har bättre pris med. Dock har jag aldrig haft PB innan, bara HP och känner mig ganska trygg med HP. Men klart, det finns dåliga ex av HP med.
 
Sv: Ny stationär dator

Själv är jag jätteskeptisk till HP (och AMD) och inte fullt lika skeptisk (om än skeptisk) till Packard Bell.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver en ny dator. Velar mellan stationär och laptop. Förutom att surfa behöver jag ha word och excel. 17" skärm som minst på...
2
Svar
34
· Visningar
1 829
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag skäms när jag skriver dethär men jag är otroligt dålig på datorer o datorprogram.Lärde mig typ Word för 25 år och minns typ hur man...
Svar
7
· Visningar
748
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag måste nog inse att min dator inte längre funkar till det jag vill ha den till. Den har blivit så fruktansvärt seg och program hänger...
Svar
2
· Visningar
522
Senast: sthu
·
IT & mobiler Köpte en ny laptop i höstas då jag började på universitetet. En billigare Asus som ska vara utmärkt till skolarbete och surf enligt...
Svar
17
· Visningar
659
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp