Ni som kan lite om katter

Magzzan

Trådstartare
Har en hona som fått en kull med fyra starka och friska kattungar men nu en liten fråga. Hur vanligt är det att ungarna öppnar ögonen efter en vecka? En av kattungarna har nu helt öppna ögon och ungarna är en vecka + 2 dagar.
(Ja hon ska kastreras så fort ungarna är avvanda)
 
Det är så olika, så det finns väl egentligen inget normalt. Min sistfödda öppnade efter 10 dgr medans den förstfödda var uppe i nästan 20 dgr.
 
Kattungarna brukar öppna ögonen efter ca en vecka. Men om det tar lite längre tid så är inte det heller något onormalt..

Lycka till med dina nya kissungar!
 
En vecka är väl ganska normalt men det finns avvikelser både upp och ner. I min kull förra året öppnade en kattunge ögonen efter 4 dagar och övriga mellan dag 4 och 7.
 
Tack för era svar. Trodde att de inte öppnade ögonen förrän efter ca 14 dagar. Ja man lär så länge man lever ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
606
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 954
Senast: Sel
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: DeCloe
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp