Bukefalos 28 år!

Ni/vi som inte dricker alkohol

Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Beror på lite var jag är. Är inte helnykterist men dricker väldigt sällan, och vanligen inte till middagar eller liknande - då tar jag med något eget i en finare flaska, typ alkoholfritt vin.

Är vi ute någonstans blir det sällan diskussion, bara att beställa läsk/vatten/Virgin drink...
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Dricker rätt sällan pga att jag nästan alltid kör. Så brukar bli cider om man är hemma hos någon eller alkoholfri drink på krog/uteservering.
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Jag dricker sällan alkohol nu för tiden, brukar dricka antingen bubbelvatten eller cola light/pepsi max. Helst cola light :)
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Jag dricker visserligen alkohol då och då, men när jag inte gör det är jag väldigt förtjust i Grappo eller annan grape tonic och Coops lemon tonic eller Fanta Citron :D
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

När jag är ute på krog/pub/klubb beställer jag alltid "en alkoholfri drink, fruktig och utan kolsyra". Tydligen älskar bartenders att göra alkoholfria drinkar, för jag får alltid väldigt ambitiösa och goda resultat :D

Annars dricker jag i 98% av fallen vanligt vatten.
 

Liknande trådar

Samhälle Personen i fråga fyller 70 om ett tag. Dricker ingen alkohol, kan ej åka bort till följd av hälsan inte ens inom staden hen bor i. Det...
Svar
15
· Visningar
659
Senast: Pilot
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
758
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 299
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
748
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp