Bukefalos 28 år!

No poo (balsammetoden) för bebisar och barn

Sv: No poo (balsammetoden) för bebisar och barn

Alltså jag har testat de svenska pappersservetterna och tycker inte alls de är mysiga. Det var därför jag undrade. Bomullsfyrkanterna är supermjuka.

Det finns så många olika fabrikat och det skiljer sjukt mycket på dem faktiskt.
Jag gillar inte coops och inte icas, men eldorados och euroshoppers är bra :)

Vill man ha extra mjuka kan man ju köpa såna där bomullsrondeller i storlek större, det kanske var något sådant du menade fast fyrkantiga eller?
 
Sv: No poo (balsammetoden) för bebisar och barn

Ja precis. rondeller fast fyrkanter :)

Jag har nog bara provat Icas, handlar ju inte så mycket i Sverige :D
 
Sv: No poo (balsammetoden) för bebisar och barn

Vi använder också euroshoppers, tycker de är mjuka! Lite på ämnet, vi tvättar med bara vatten och ev lite olja. Men läser ju då och då tillverkarnas råd (framförallt en viss, större tillverkare som har annonser i artikelstil i några föräldratidningar) att bara vatten och olja inte rengör tillräckligt. Hur mycket grund har de i det påståendet? Tänker som så, att man själv rekommenderas att inte använda tvål där nere så varför skulle babyn behöva det?
 
Sv: No poo (balsammetoden) för bebisar och barn

Vi använder också euroshoppers, tycker de är mjuka! Lite på ämnet, vi tvättar med bara vatten och ev lite olja. Men läser ju då och då tillverkarnas råd (framförallt en viss, större tillverkare som har annonser i artikelstil i några föräldratidningar) att bara vatten och olja inte rengör tillräckligt. Hur mycket grund har de i det påståendet? Tänker som så, att man själv rekommenderas att inte använda tvål där nere så varför skulle babyn behöva det?

Ja den där natusan-skiten bojkottar jag helt och hållet, det är bara ren och skär bullshit.
Jag använder aldrig tvål i underlivet på min dotter och om jag skulle behöva göra det så tänker jag inte använda den dyngan.
 
Sv: No poo (balsammetoden) för bebisar och barn

Jag kör med olja i badvattnet (jojoba) till bebin och ibland i badkaret till större tjejerna också.
Har aldrig behövt smörja bebins hud med ngn kräm hittills(förutom inytyolsalva ngn gång då han blivit röd i rumpan) trots att det stundvis varit mkt kallt.
Skulle jag smörja skulle jag antagligen välja weledas weather and wind och då på kvällen, absolut inte före utgång.
 
Sv: No poo (balsammetoden) för bebisar och barn

Låter helt sjukt att man skulle behöva använda kemikalier för att få det rent.

Å andra sidan, om en magsjuk person hade bajsat på min hand hade Jag nog använt något starkare än vatten för tvätta bort det...
 
Sv: No poo (balsammetoden) för bebisar och barn

Haha, eller hur ;) Men i övrigt så vore det ju underligt att behöva kemikalier.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött på mitt hår! Det är av modellen som blir statiskt så fort det inte är blött ute typ (min häst är dessutom...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
64 841
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp