Bukefalos 28 år!

Nordsvenskar och kallblodstravare del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp B är redan fluffig. Vi red lektion idag för första gången sen i vintras, och oj vad jag kommer vara öm imorrn :D... av lite skrittjobb... Men han var jätteduktig till och med när det plötsligt stod en rökande människa i ena hörnet, blev lite hopp och skutt men efter lite övertalning vågade han dutta på henne och fick massa beröm :-).
 
Japp B är redan fluffig. Vi red lektion idag för första gången sen i vintras, och oj vad jag kommer vara öm imorrn :D... av lite skrittjobb... Men han var jätteduktig till och med när det plötsligt stod en rökande människa i ena hörnet, blev lite hopp och skutt men efter lite övertalning vågade han dutta på henne och fick massa beröm :-).

Rökande människor ska man hålla sig ifrån, dom luktar ju pyton :wtf:

@Lazer09 Våd fäller oxå nu och förbereder sig inför vintern.
Visserligen går mina fortfarande ute så han sätter väl tidigt pga det oxå.

Idag har vi gjort skogen osäker. Tömkörningen går så jäkla bra nu. Dags att börja sätta på skackel och dra lite tror jag :)
7AAC01F6-3F28-46BA-BED5-FB4D5B2D7ABE_zpstnqvm7a7.jpg
 
Just lukten bryr han sig inte om, det är bästisens matte :-).

Men en människa i DET HÖRNET?!!! Dom brukar ju stå i andra hörnet?!!!

Dom är för söta ibland, hästhjärnorna... jag tror det är väldigt nyttigt för han att stå i det här stallet med lite mer liv och rörelse, människor och fordon och hundar etc. Lite avtrubbande.
 
Red mammas femåring igår. Himla trevlig häst! Trevligt också med hästar som kommer framåt i galoppen till skillnad från lillasyster som mest kommer... Uppåt.

Ang vinterpäls... Min fäller nu men har inte blivit fluffig än.
 
Fick en så fin bild från medryttaren igår som hade haft en härlig kväll med tjockhästen. :) Man blir så glad.

Idag ska vi ta ett litet ridpass och försöka åstadkomma nåt. Jag har inga höga förväntningar dock, usch va tråkigt det är att inse att man inte längre kan rida som man kunde förr. Men jag är peppad ändå. I morgon blir det en tur ut.
 
åååh jag är nog för otålig för unghästar... just nu tycker jag att det är så tråååååkigt att sitta och nöta samma sak varje dag, start stopp och gå där jag styr liksom... Hade verkligen behövt den där tränaren för att få lite tips och stöd i träningsupplägget, men eftersom det vilar en förbannelse över mig som gör att jag aldrig kan träna så blev träningen inställd pga sjukdom.

Egentligen går det väl inte dåligt ens, det känns bara som att vi trampar vatten (men det gör man väl på unga hästar som ska lära sig) och jag hade säkert mått bra i min ridning av att rida någon annans utbildade, igång häst.
 
Så, leta fördelar.

Red ut med sällskap, kunde sitta upp på stallplanen och diskussionen när vi skulle lämna stallplanen pågick bara ett fåtal minuter

Kunde trava på volt efter uteritten utan att falla in/mot utgången.

Fick med mig hästen till duschen, fick henne att stå kvar

fattar alltid rätt galopp på ridbana.

Kan lyfta alla hovar!!!!
 
Båda mina kusar vaccinerades igår så idag blir det lugn och ro för dom. Fast det suger i min ridtarm :p
Gissar att de får stå imorn också, sen jobbar jag natt lör och sön så kanske en tur eller så på måndag em :)
 
Så, leta fördelar.

Red ut med sällskap, kunde sitta upp på stallplanen och diskussionen när vi skulle lämna stallplanen pågick bara ett fåtal minuter

Kunde trava på volt efter uteritten utan att falla in/mot utgången.

Fick med mig hästen till duschen, fick henne att stå kvar

fattar alltid rätt galopp på ridbana.

Kan lyfta alla hovar!!!!

Hur gammal är h*n?
Hur länge är h*n riden? :)
 
@Cherarriduracell När jag läste ditt inlägg #127 trodde jag ni trampat vatten längre :D Är hon bara riden i två månader verkar det ju gå jättebra :) Jag känner igen den där otåligheten, men försök att lägga band på dig. Det vinner du på i längden.

Jag och L red ut i eftermiddagssolen idag. Det var himla trevligt mesta tiden, men här och där var det grejer som det var tvunget att fnysas åt. Han ska dock ha pluspoäng för att han hanterade trafiken bra idag :)
 
@Lazer09 jo alltså... Jag har inga problem med att trampa vatten utbildningsmässigt om man har en bra ridkänsla men nu styr jag liksom bara runt lite på måfå. Och jag är en orolig själ just nu så det bidrar väl ocksp, men det är ändå lite larvigt av mig att inte vara nöjd med nuläget! Skönt att ni hade en trevlig tur idag, förresten. :)
 
allt känns inte hemskt längre, idag travade vi på volt över bommar (gick skiiiiiitbra) och tränade massa övergångar halt-skritt-trav, superlydig i skritt-halt-övergångarna och getting there i skritt-trav-övergångarna.
 
Jag satt och tänkte på mina djur. Jag älskar nordsvenskar passionerat. Och mina Devon Rex katter. Om jag skaffade hund så skulle det bli en Airdaleterrier (fast jag älskar sloughis, utseendemässigt och temperaramentsmässigt men kan inte tillfredsställa jaktinstinkten)
Ni andra nordsvenskmänniskor, vilken är er favorit när det kommer till katter, hundar?
 
Jag satt och tänkte på mina djur. Jag älskar nordsvenskar passionerat. Och mina Devon Rex katter. Om jag skaffade hund så skulle det bli en Airdaleterrier (fast jag älskar sloughis, utseendemässigt och temperaramentsmässigt men kan inte tillfredsställa jaktinstinkten)
Ni andra nordsvenskmänniskor, vilken är er favorit när det kommer till katter, hundar?

Ingen åsikt om varken hund eller katt :P.
 
Äntligen får jag ge mig in i denna tråd!

Jag och min sambo har just köpt en 3-årig kallblodstravare som vi planerar att starta på travet om allt går som det ska. Min B3-utbildning godkändes i måndags så jag inbillar mig att jag tänkt träna själv :)
Självklart ska han ridas in och tanken är att han ska få gå några korta dressyrträningar i vinter som miljöträning.
Idag har vi fått hjälp att köra honom, han har inte gått på någon månad och jag ville få hjälp av någon rutinerad i början. Han var supersnäll, så nu är det dags att själv ta tömmarna på riktigt!

10425867_10153213930764126_1249004143308276410_n_zps8b6f2ede.jpg
 
Jag satt och tänkte på mina djur. Jag älskar nordsvenskar passionerat. Och mina Devon Rex katter. Om jag skaffade hund så skulle det bli en Airdaleterrier (fast jag älskar sloughis, utseendemässigt och temperaramentsmässigt men kan inte tillfredsställa jaktinstinkten)
Ni andra nordsvenskmänniskor, vilken är er favorit när det kommer till katter, hundar?

Jag gillar border collies, men det har nog mer med att mina morföräldrar hade en när jag var liten än att de liknar nordisar. Dessutom har jag nu vuxit upp såpass att jag kan inse att det egentligen inte är en ras för mig. De kräver alldeles för mycket arbete. Men fina är de. I kattägare har jag ingen favorit.

@lytesout95 Välkommen till tråden! Vad spännande med travträning. Hoppas det går vägen :)

@parellikusken Guuuuud, vad härligt det låter! Nästa gång får du allt höra av dig ;)

Vi red ett dressyrpass på banan idag och fick båda två träna på vårt fokus eftersom vi hade sällskap av ett barn på ponny som red över bommar. Nyttigt. Det gick bra och det känns härligt att galoppen börjar bli mer ridbar inne på bana nu :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 406
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 178
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
98 483
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 944
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp