Normalvikt kattunge!

Sv: Normalvikt kattunge!

Beror helt på. Mina 16-veckorskattungar brukar väga mellan 2 och 2,7 kg så någonstans mellan 2 och 3 kg?

Men man får försöka bedöma hullet på katten. Är den pigg och kry och i bra hull är den antagligen i alldeles perfekt form och storlek.
 
Sv: Normalvikt kattunge!

Jag vägde honom idag och han väger 3,5 kilo! Han är ett muskelpaket utan nåt fett, men han är tung som en sten!
 
Sv: Normalvikt kattunge!

Våra vägde 2.7 respektive 3.6 när jag vägde dem häromnyss, och de är drygt ett halvår. Stora killen är inte heller fet (men inte mager); han är maffig, även om han börjar växa i sina tassar nu. Men vi misstänker att han tänker bli en stooor katt. (Och vi är vana vid förra missen vi hade, som vägde lite över två som mest, och en bit under när hon blev gammal, så det är lite annorlunda storlek...)

Nu hittade jag även vikten när de var 4 månader: 1.7 och 2.2 kilo. Så de har gått upp en del de två sista månaderna.
 
Sv: Normalvikt kattunge!

Du skrev inte om det var en hona eller hane. Hanarna är ju alltid större och dom brukar vara glupskare -speciellt medans dom växer. Här gäller det att bli störst, värst och starkast! Men är den inte fet så låt går för det.
 
Sv: Normalvikt kattunge!

Jag vägde honom idag !


Fast jag skrev såhär! Och här är han precis efter vägningen!

Julafton2010Eddiehalvr105.jpg
 
Sv: Normalvikt kattunge!

Jag väger många 6-månaderskatter iom att dom kastreras då. Dom flesta ligger kring 3 kilo. 2,5-4 kg skulle jag säga är normalt, även om det såklart finns både mindre och större katter som har en bra vikt utifrån sin kroppsbyggnad. Tyvärr är det en hel del katter som redan vid 6 månader har lite för mycket hull och en del är riktigt feta.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Behöver hjälp med kön på mina kattungar, först ut är denna. Är de en flicka? ❤️
Svar
8
· Visningar
578
Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
582
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 489
Senast: Gimlan
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp