Bukefalos 28 år!

F

*fia*

va nere i ridsportbutiken här i borås å fråga om dom hade nova bett, läst så mycket possetivt om dem.

dom hade bara något annat silikon bett som var vitt? ja fråga henne i affären å hur blir de efter dom har knykt åt sig lite gräs å så sticker de ju ut två vita bubblor ur munne ju!

någon som har några bra/dåliga saker att berätta om nova bett å vita silikonbett.

min häst e så extremt snäll i munne gillar inte siktigt betallbett å dom raka syntetbetten e så hård enligt henne, ridit på hackamore men nu börjar hon bli stor å stark så jag behöver ett milt bett.


vet ni vart man kan beställa på internet??
letade lite i gamla inlägg men dessa sidor fanns inte lr så måste man beställa för minst 500:-


vore tacksam för synpunkter om nova bett å vita silikonbett hur e de att rida dressyr?hoppa?rida ut? naturligtvis e de oliak för alla å olika hästar men eftersom ja e sugen på att införskaffa vore jag glad för tipps.
 
Sv: Nova bett

www.ryttare-hast.se har novabett

köpt mitt därifrån och jag alternerar mellan det och vanligt tredelat för att hon ska få "vila" munnen lite emellanåt!
 
Sv: Nova bett

lånar knapp läste lite om nova betten på sidan och undrar lite om den här text raden e det en fel skrivning eller skall hästen skava sönder bettet??

"Det är viktigt att det ligger rätt i hästens mun, och att din hästs tänder skaver sönder bettet."
 
Sv: Nova bett

Det där har jag också reagerat på.
Skaver hästen ner bettet ligger det visserligen bättre i munnen rent formmässigt,
men tappar sin funktionalitet och dessutom skapas ju vassa taggar? :confused:
 
Sv: Nova bett

Jag har ridit med Nova bettet på min unghäst några gånger. Bara då jag ridit dressyr och det var främst för att testa hur hon gick på det eftersom hon har en väldigt fin mun så behöver man inte ta så mycket i henne för att hon ska lyssna och jag har bara positivt att säga om det!
Min häst verkade trivas utmärkt på det och gick bra och stadigt :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej Jag har ett varmblod som är väldigt känslig i munnen (han går oftast bäst på så milt bett som vanligt eller inte bett alls) det...
Svar
19
· Visningar
1 579
Utrustning Såg på Tophorse att de fått in bett från Beris, såg ut som typ nathe men billigare. Nån som testat? Har aldrig haft bett med tungfrihet...
2
Svar
34
· Visningar
23 947
Senast: Miljon
·
Utrustning Pållen rids på ett rakt tränsbett, fungerar utmärkt, men skulle vilja ha något förutom hackamore att variera med. :) Till saken hör att...
Svar
10
· Visningar
8 054
Senast: filifjoonkan
·
M
Utrustning Har en arab men väldigt liten mun, ca: 10,5-11cm. Rider på tre och 2 delat, det tvådelade är ganska normaltjockt, ca: 1 cm ute vid...
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp