Bukefalos 28 år!

Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Bebben

Trådstartare
Någon gång visste jag att det äntligen skulle hända ;)

Som dom flesta vet, så har ju jag Amstaff och Staff hemma, eller kanske mer allmänt kända som livsfarliga kamphundar. Eller nåt i den stilen.

Nåväl, idag var vi inne i stan och handlade ett nytt koppel och passade på att gå en runda och kolla in omgivningarna. Hundarna älskar att gå därinne, med alla spännande lukter. Lite skillnad från här där vi bor, lååångt ute på landet. Efter en kvarts promenerande längs gågatan och på väg tillbaka till bilen, så möter vi en hund. En Labbe, fullvuxen hane. Jag kortar kopplen till mina två hundar, och ber dom att hålla sig vid min sida. Sagt och gjort, dom kommer närmare mig och går bredvid barnvagnen. Labben närmar sig på högra sidan av gatan, och vi gick på vänstra. Mina hundar tittar nyfiket på den, men går med slaka koppel och är lugna och tysta. När vi är jämsides, med en väg mellan oss, så släpar Labben sin matte tvärs över vägen, vrålskällande och huggandes i luften. Hon rycker förgäves lite i kopplet och fyar den, med noll resultat. Labben kommer fram till oss, och hänger sig i kopplet och smällde med en av tassarna rakt på min hanes rygg, samtidigt som den morrade djupt.

Och min lilla kille, vänder sig om, tittar och följer sen mitt kommando att gå vidare. Helt lugnt. När vi hunnit ca 1-2 m bort, så släpar Labben fortfarande omkring på sin matte, iförd högklackade skor, och skäller efter oss.

Det var en bra stund! Jag fick bekräftat att min dominanta hanhund kan uppföra sig trots att han blev utmanad till bråk, och trots att han hade sin tik med sig som han skyddar. Och det var en rolig känsla, av att ha kommit så långt att han inte ens drog till i kopplet, trots allt som hände. Han behöll lugnet helt och hållet. Vi har aldrig varit i en sådan här situation förut, men nu vet jag det åtminstone :)
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Du hade inte med dig en nyckel då i fall att ??

Alltså jag menar om nu Benji skulle få mord i blick och låsa sina käkar kring Labben?

:)

Skämt åsido, riktigt roligt att läsa :D Gratulerar ( eller vad man nu säger )
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Tack!

Inte för att han någonsin har varit en slagskämpe direkt, han har varit i slagsmål två gånger, och båda gångerna så har han blivit "attackerad". Med andra ord, så har han aldrig startat ett bråk, däremot så backade han ju såklart inte heller. Men slutar på kommando.

Men det var oerhört skönt att han faktiskt lyssnade på mig, istället för att fokusera på den andra (Utmanande) hunden! Det betyder att träningen ändå har gjort kontakten lite bättre. Han är en oerhört envis, nonchalant, självständig, svårmotiverad och tuff hund. Så jag har fått kämpa mycket för att han ska lyssna på mig verkligen. Än är vi långtifrån klara, men nu är ytterligare en situation testad och avklarad i alla fall :D
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

bra jobbat! man blir lika glad varje gång man får bekräftelse på på det arbete man lagt ner :)
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Helt underbart! ge dig själv en stor klapp på huvudet!:D

"Som dom flesta vet, så har ju jag Amstaff och Staff hemma, eller kanske mer allmänt kända som livsfarliga kamphundar. Eller nåt i den stilen."

Livsfarliga? Vart då? Min PB blev spöad av en fransk bulldog för två veckor sedan och skrek av rädsla som en gris. :o
(nej, inga lynnesfel, dock aldrig varit i den sitsen., dvs frulle står på hennes trappa och ger henne spö på henne på hennes egna revir...)
Hon har dock satt den på plats sedan dess.. :angel:
(fasst frågan är o den fattade, huvudsaken är att PB:n tycker att hon är höst i rang igen. Fruntimmer.. *suck*)
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Helt underbart! ge dig själv en stor klapp på huvudet!:D

"Som dom flesta vet, så har ju jag Amstaff och Staff hemma, eller kanske mer allmänt kända som livsfarliga kamphundar. Eller nåt i den stilen."

Livsfarliga? Vart då? Min PB blev spöad av en fransk bulldog för två veckor sedan och skrek av rädsla som en gris. :o
(nej, inga lynnesfel, dock aldrig varit i den sitsen., dvs frulle står på hennes trappa och ger henne spö på henne på hennes egna revir...)
Hon har dock satt den på plats sedan dess.. :angel:
(fasst frågan är o den fattade, huvudsaken är att PB:n tycker att hon är höst i rang igen. Fruntimmer.. *suck*)
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Helt underbart:love:
Men funderar på Labbe ägaren, HON verkar ha stora proplem:eek:
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Helt underbart:love:
Men funderar på Labbe ägaren, HON verkar ha stora proplem:eek:

Men... Alla vet väl att labradorer föds uppfostrade? Man behöver inte göra någonting alls med dom. :devil:
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Ja, Labbar är ju faktiskt världens snällaste och bästa hundar, ihop med Golden ;)

Det är väl det som oftast är problemet.
Jag vet om vad jag har i kopplet, en stor och kraftig hane som är dominant och har en helvetes massa kamplust och inte backar för någonting. Så jag har tränat därefter också! :) Även om jag inte orkar kämpa mig till en tävlingslydnad på honom, så vill jag ju ha en väl fungerande vardagslydnad där han kan uppföra sig i alla möjliga situationer. Han är faktiskt superduktig på att umgås med andra hanar, men han tolererar inte att dom ska bestämma. Så länge dom inte ska rida på honom, lägga tass över ryggen eller liknande, så kan han leka med vem som helst!
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Vad härligt att höra att du har bra pli på dina sk "kamphundar", ett bevis på att du lyckats i din uppfostring:), tyvärr är det ju många man möter som inte bryr sig om det där om uppfostran, det ger "kamphundarna" ett dåligt rykte som de inte förtjänar!
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Kan se det framför mig. Grattis! Kul att höra. :bow:
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Nu känner du dig kanske liiiite modigare inför ditt möte med dom? :D

Fast idag var en såndär tråkig dag. Benjamin hade noll intresse av att hålla kontakt med mig, utan ville mest dra i kopplet och lukta på buskar typ. Men båda skötte sig lika ypperligt som vanligt vid hundmöten, det är alltid något :p

Btw, hur mår C?
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Hmm, ja det var ju helt klart 1-0 till dina mördarhundar. :)

C mår bra, han har ett Djungelbokenplåster i pannan. :love:

Däremot har jag andra tråkiga nyheter, men vi tar det privat lite senare. Försöker vänja in C på vintertiden så han är fortf uppe och studsar.
 
Sv: Nu är det min tur att skriva en attacktråd!

Japp, det är bara att skriva. Jag är online hela kvällen så..

Mina mördarhunder ligger just nu och snusar gott i en 9-årings hår i soffan. Alla tre har däckat efter en rolig dag med pizzaätande, promenerande och massor av bus. Sebbe har däckat i sin egna säng, även han lika slut.
(Jag har en kompis dotter här över helgen, hon underhåller dom alla ;))

Bamseplåster går hem stort här! Fast dom är nästan lite för fina, för han vill helst plocka åt sig dom och titta på, istället för att ha dom på sig :p Nalle Puh-plåstrena är rena drömmen, dom vågar jag knappt ha hemma, han snor dom direkt ur lådan :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 142
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 374
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 643
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 043
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp