Bukefalos 28 år!

Nu är det slut..

Smurfoff

Trådstartare
Som ni läste i tidigare tråd där ja tappat känslor för min kille. Vi flytta ihop alldeles för fort. Sa till han idag att jag inte har några känslor. Så ska de inte kännas efter 6 mån ihop.

Nu till problemet.

Vi bor ihop, jag är arbetslös och har 2 hundar.. Lever på sparade pengar och akassa 3000 i månaden.

Han vill ju inte jag ska bo kvar, det vill inte jag heller. Men hur fan ska jag hitta boende utan inkomst??

Vad fan gör man i ett sånt här läge..
 
Du skrev ju i din andra tråd om att du skulle behålla din egen lägenhet som reserv? Vad hände med den?
 
Min bror har den nu.. Och jag kan inte direkt kasta ut han därifrån
Men vad var poängen med att behålla den "som reserv" om du ändå inte kan nyttja den? Har han ingen soffa du kan sova på tills du fått ordning på din ekonomi?
 
Det är en 1a på 26 kvadrat. och med 2 hundar och en bror = de går inte. I värsta fall får jag flytta hem till mamma igen. men det har varit kaos och bråk så fort vi bor ihop. och det är långt ute på landet. Väntar svar från ett jobb,om jag får det så är det heltid fram tills den 31 januari. så jag håller tummarna. Mina hundar får inte bli lidande så kan inte bo på minimal yta.
 
Men du använde ju lägenheten som argument för att ni skulle flytta ihop snabbt, att du hade din etta som reserv. Ska du nu tvingas bo hos din mamma trots att det är din lya? Vad säger din brorsa när ni pratar, är han bekväm med det verkligen?

Hur länge har du varit arbetslös?
 
Det är en 1a på 26 kvadrat. och med 2 hundar och en bror = de går inte. I värsta fall får jag flytta hem till mamma igen. men det har varit kaos och bråk så fort vi bor ihop. och det är långt ute på landet. Väntar svar från ett jobb,om jag får det så är det heltid fram tills den 31 januari. så jag håller tummarna. Mina hundar får inte bli lidande så kan inte bo på minimal yta.

Kan inte din bror flytta till eran(?) mamma då?
Pengar måste du väl få nånstans ifrån? Vet inte hur sånt funkar, men a-kassa osv.
 
Hade jobb när vi flytta. Blev av me de nyligen pågrund av personalbrist. 2 veckors uppsägning bara. så¨har inte varit arbetslös så länge. A-kassa är endast 3000 i månden för mig för ja bara jobbat i 7 mån i Sverige i år. Så det täcker inte ens hyran :)

Han vill absolut inte flytta. Sen kan jag inte heller flytta in om jag inte har ett jobb.

I värsta fall får jag ju bo hos min mamma tillsvidare tills jag hittar en ny lägenhet. MEn är jobbigt att ha lägenhet när man inte har fast jobb. Helt plösligt står jag där med lägenhet och inga pengar känner jag.
 
Bror flyttar från din lägenhet, du flyttar in, lever på a-kassa bostadsbidrag och stöd från soc tills du har ett jobb. Helt barockt att du som har en lägenhet ska tvingas flytta hem till mamma för att han inte vill flytta när du behöver din lägenhet O_o
 
I värsta fall får jag ju bo hos min mamma tillsvidare tills jag hittar en ny lägenhet. MEn är jobbigt att ha lägenhet när man inte har fast jobb. Helt plösligt står jag där med lägenhet och inga pengar känner jag.
Men jag fattar inte. Varför ska du leta ny lägenhet när du har en? Om du inte har råd med din egen, varför skaffa en annan?
 
@Mallju Det spelar ju inte riktigt någon roll om din bror vill vara kvar där eller ej,det är din lägenhet som du behöll fall i fall. Vansinne att du ska flytta hem eller leta annat, det får ju vara upp till din bror att söka nytt boende. Som flera säger så ta hjälp av soc och bostadsbidrag. Soc kommer förmodligen be dig ta dina besparingar i första hand innan de rycker in
 
Har pratat med min mamma och jag får bo där tills jag kommer på fötter. Vill inte gärna använda mina sparpengar, och kommer inte få soc, då jag gjort några dyra inköp på sistone , som dem kommer gnälla över.
 
Har ni inte skrivit något samboavtal? Lagen säger ju att du har rätt att bo kvar i ialf 3 månader. (Ja, jag vet att du inte vill eller han) men det blir ju väldigt svårt att hitta något med så kort varsel.
 
Jo han slänger inte ut mig. Har inte tänkt flytta omgående. Får se hur de blir med de jobbet på månd. Så ska jag genast börja söka andra lägenheter
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 882
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 916
Senast: Fazeem
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 229
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 301
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp