Bukefalos 28 år!

Nu är det slut..

Sen den lägenheten min bror har är för trång för mig och djuren. Så behöver hitta en större 1a eller liten 2a., Sen är den ganska hög i hyra för att va så liten kan få större för samma pris.
 
Nu är jag egentligen inte tillräckligt insatt för att lägga mig i men bodde du inte med dina hundar i din lilla lägenhet innan du flyttade till din pojkvän? Eller skaffade du dom under dom 6 månaderna som ni bodde ihop?
 
Jo han slänger inte ut mig. Har inte tänkt flytta omgående. Får se hur de blir med de jobbet på månd. Så ska jag genast börja söka andra lägenheter
Men är jag dum eller, varför ska du söka lägenheter om du har en och du redan nu är orolig för att inte kunna betala för den? Är det inte vettigare att du bor hos morsan, om du nu vill det, tills du har jobb och då får helt enkelt brorsan flytta ut? Varför ska du ha en lägenhet om du ändå inte bor i den? Tjänar du pengar på att han bor där?

Kan två hundar inte bo i en etta?
 
Har pratat med min mamma och jag får bo där tills jag kommer på fötter. Vill inte gärna använda mina sparpengar, och kommer inte få soc, då jag gjort några dyra inköp på sistone , som dem kommer gnälla över.

Men testa att söka soc ändå du vet ju inte vad dom kommer säga om dom sakerna än? Och om dom säger något, SÄLJ sakerna! Är väl bättre än att inte ha någonstans att bo?
 
Jag har självklart tillstånd att hyra ut lägenheten, hallå???

Jo jag har bott där med mina två hundar i några månader och det har funkar bra, men den är dyr för att va så liten, har hellre en större och betalar mindre ;)

Så planerna är att bo kvar tills jag har stabil inkomst, ett jobb alltså.
Så ja jag kommer ta tillbaka lägenheten Om jag inte hittar någon annan.
Någon mer som vill hacka? Bad om råd men nu börjar ni skriva att jag hyr ut utan tillstånd? Tjänar inte en krona utan han betalar exakta kostnaden för lägenheten
 
Men jag förstår inte vad du ska med våra råd till när du inte är intresserad utan tänker göra som du redan bestämt dig för ändå...
 
Jag har ju lyssnat på era råd? Men jag vill ha ett jobb innan jag tar tillbaka min lägenhet. Vill gärna inte leva på soc då man klarar sig knappt på det. Och mina hundar ska inte bli lidande.

Sen att folk påstår att jag inte hyr ut den lagligt, vad är det för skitsnack? Klart jag har hyrt ut den lagligt med papper och godkännande från hyresvärden
 
Ingen har väl påstått att du hyr ut olagligt, en (1) person påpekade att OM du hyr ut i andra hand utan tillstånd så KAN du bli av med lägenheten. Vilket ju bara är hjälpsamt, hen vet ju inte om du har koll på det och det skulle i så fall kunna sätta dig i skiten.
 
Tjänar inte en krona utan han betalar exakta kostnaden för lägenheten
Jag menade inte att det var nåt fel alls i om du tjänade på lägenheten, tvärtom, då hade jag förstått varför du ville fortsätta hyra ut.

Men strunt samma, du har hittat en lösning som funkar för dig och det är ju kanon. Nästa gång är ett tips att försöka vänta lite med att starta en tråd så du kan fundera över om du verkligen vill ha råd eller inte. Inga råd du fått i den här tråden är särskilt märkliga men du verkar bli rätt upprörd och det kan ju vara skönt att undvika i framtiden.
 
Om du inte vill bo där, så är det väl mest logiskt att bror tar över hyreskontraktet på den lägenheten..
 
Beror ju helt på hv det och möjligt att bror får skaffa sig en helt egen lgh i slutänden, men vad är poängen med att stå på ett hyreskontrakt om man ändå inte vill eller kommer att bo där?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 857
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 903
Senast: Fazeem
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 224
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 296
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp