Bukefalos 28 år!

Nu är det slut..

kan man ta över utan att ha stått i kö? Det kan ju vara en massa människor som vill ha den lägenheten, på förstahandskontrakt
Som någon redan svarat så beror det på hyresvärden.

Min pv tog över sin brors lägenhet och han hade i sin tur tagit över den av deras syster. (Stor stad - låååånga köer!) Tror att vissa hyresvärdar tycker det är rätt smidigt med överlåtelser sådär då dom slipper mycket av det arbete som kommer med att hitta en ny hyresgäst.
 
kan man ta över utan att ha stått i kö? Det kan ju vara en massa människor som vill ha den lägenheten, på förstahandskontrakt
Som någon redan svarat så beror det på hyresvärden.

Min pv tog över sin brors lägenhet och han hade i sin tur tagit över den av deras syster. (Stor stad - låånga köer!) Tror att vissa hyresvärdar tycker det är rätt smidigt med överlåtelser sådär då dom slipper mycket av det arbete som kommer med att hitta en ny hyresgäst.
 
Har lite dilemman som ja hoppas någon kan hjälpa mig med :)

Jag står på bredbandet..Han får inte stå på det för han har betalnings anmärkningar. Måste jag då säga upp bredbandet fast han vill behålla de?^Eller kan dem va flexibla och sätta de på han endå? Vill absolut inte stå kvar på något!

Sen står lägenheten på båda, samt vi har 2 borgesman. Är de bara att ringa dit och ta bort mig och min mamma från kontraktet? Eller är de en komplicerad process? Han vill bo kvar.

Har löst boende situationen. Men måste lösa allt detta INNAN jag flyttar så han inte sätter mig i skiten
 
Säg upp bredbandet. Han får fixa hur han vill.

Samma sak med lägenheten. Ring och meddela att du flyttar ut och fråga hur ni formellt går till väga för att bli borttagna från kontraktet.
 
Jaha? Det är väl inget ovanligt att det är uppsägningstid. Menar du på bredbandet eller lägenheten?

Om det är lägenheten bör det ju vara så att om killen ska bo kvar, får han överta kontraktet och ni blir släppte direkt. Han övertar allt ansvar.

Om det gäller bredbandet kan du alltid höra om du kan flytta med dig det under uppsägningstiden. Alternativet är att din kille betalar direkt till dig under uppsägningstiden, och behåller bredbandet de tre månaderna.
 
Läste nu och jag är bunden på 12 mån på bredbandet. Är lite sisådär då min kille är hos kronofogden att han sätter mig i skiten
 
Uppsägningen på bredbandet träder i kraft ju snabbare man säger upp det. Även om det är uppsägningstid, så träder den i kraft från den dagen man säger upp det.
 
Antar att det inte gått 12 månader så du kan säga upp det ännu?
Antingen så tar du med dig bredbandet när du flyttar och säger upp det när bindningstiden gått ut eller så hör du med bolaget om du kan betala in en klumpsumma så du löser ut bindningstiden och kan säga upp abbonemanget.
Eller så är du snäll och låter han ha kvar bredbandet tills du kan säga upp det.
 
Hur sätter han dig i skiten för att det är bindningstid på bredbandet??
Jag gissar att TS kanske är rädd att han inte ska betala så hon står där och måste betala ett bredband hon inte använder för att slippa betalningskrav? Eller att hon nu står med ett bredband hon inte behöver... Tror jag i alla fall, det hade retat mig!
 
Dem skickar hem papper från bredbandet å han får hitta någon som kan ta över de å de skulle han göra , så ja blir av med de :) De överlåtes till han.

Ringde hyresvärden idag som blev SKITSUR. Skällde typ ut mig att de va inte många dagar vi bodde ihop. Håller jag med om men man kan inte styra sina känslor och det blev kaos efter vi flytta ihop.

Dem ville träffa båda på måndag kl 13. Sa jag kan inte då jag jobbar heltid månd-fre. det fick jag fixa sa dem.

Är ett nytt jobb jag fick idag så vill inte börja be om ledigt.

Kan inte min mamma gå dit för mig då hon står som borgenär?
 
Kan inte min mamma gå dit för mig då hon står som borgenär?

Din mamma har egentligen inget med eran lägenhet att göra mer än att vara en säkerhet för hyresvärden.
Hon är inte hyresgäst, hon betalar inga hyror och hon nyttjar inte enheten - hon har med andra ord inget med hyresvärden att göra om ni inte struntar i att betala hyran sas.

Prata med din chef och förklara läget, att ni var impulsiva och det sket sig och nu måste du ordna upp det.
 
Har lite dilemman som ja hoppas någon kan hjälpa mig med :)

Jag står på bredbandet..Han får inte stå på det för han har betalnings anmärkningar. Måste jag då säga upp bredbandet fast han vill behålla de?^Eller kan dem va flexibla och sätta de på han endå? Vill absolut inte stå kvar på något!

Sen står lägenheten på båda, samt vi har 2 borgesman. Är de bara att ringa dit och ta bort mig och min mamma från kontraktet? Eller är de en komplicerad process? Han vill bo kvar.

Har löst boende situationen. Men måste lösa allt detta INNAN jag flyttar så han inte sätter mig i skiten


Utan att vara juridisk expert så tror jag att om någon av borgensmännen avsäger sig sitt borgensåtagande, då faller hela kontraktet och din FD pojkvän får hitta ett nytt eget boende själv. Du och din FD får tillsammans säga upp kontraktet på lägenheten, sedan får HAN förhandla med hyresvärden om nytt kontrakt. Har han betalningsanmärkningar så kan det bli problem (eftersom ni redan har borgensmän för kontraktet). Har ni separerat så är det på inget sätt DITT problem hur han skall bo i famtiden...

Vad gäller bredbandet så är det enkelt... Är det bindningstid på det så tar du med det till din nya bostad (om det går) annars säger du upp det.... Om du låter det vara kvar och han inte betalar så är det du som kvarstår som betalningsansvarig. Eftersom han har betalningsanmärkningar så får han troligtvis inte ta över bredbandet med mer än att han betalar kontant summan av vad som är kvar av kontraktstiden....

Sedan är det bara för dig att växa upp och bita i det sura äpplet och begära ledigt hos din chef... Din mamma har inget att göra med er lägenhet utan det måste du och din FD klara upp helt själv....
 
Hur sätter han dig i skiten för att det är bindningstid på bredbandet??

TS FD får ej ta över bredbandet eftersom han har betalningsanmärkningar och TS blir då betalningsskyldig till kontraktstiden är över... Det finns en möjlighet att säga upp det i förtid om man flyttar till en adress dit ens leverantör inte kan leverera, annars fortsätter bindningstiden...
 
Utan att vara juridisk expert så tror jag att om någon av borgensmännen avsäger sig sitt borgensåtagande, då faller hela kontraktet och din FD pojkvän får hitta ett nytt eget boende själv. Du och din FD får tillsammans säga upp kontraktet på lägenheten, sedan får HAN förhandla med hyresvärden om nytt kontrakt. Har han betalningsanmärkningar så kan det bli problem (eftersom ni redan har borgensmän för kontraktet). Har ni separerat så är det på inget sätt DITT problem hur han skall bo i famtiden...

Vad gäller bredbandet så är det enkelt... Är det bindningstid på det så tar du med det till din nya bostad (om det går) annars säger du upp det.... Om du låter det vara kvar och han inte betalar så är det du som kvarstår som betalningsansvarig. Eftersom han har betalningsanmärkningar så får han troligtvis inte ta över bredbandet med mer än att han betalar kontant summan av vad som är kvar av kontraktstiden....

Sedan är det bara för dig att växa upp och bita i det sura äpplet och begära ledigt hos din chef... Din mamma har inget att göra med er lägenhet utan det måste du och din FD klara upp helt själv....

Det ska väldigt mycket till för att en borgensman ska kunna avsäga sig sitt borgensåtagande. Hela syftet är ju att hyresvärden/banken/vad-det-nu-är ska ha en säkerhet och vad har man för säkerhet i någon som kan avsäga sig åtagandet?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 864
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 910
Senast: Fazeem
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 224
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 297
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp