Nu haglar det hästar

Nebraska

Trådstartare
:rofl: .Efter att inte hittat nåt intressant på år,har det dykt upp yttligare en häst(och billig9.Men det är Starship Enterpris.Såg att de rasade i pris på auktionen(29929:-) i snitt.Hur springer dom?
 
Sv: Nu haglar det hästar

Dom är sena! och ofta skeva både fram och bak
Både Frick och Svanstedt har avkommor efter starship och deras gemensamma kommentar är: dom slutar ju aldrig att växa!

Är inte många som kommit till start än. Bästa avkomman är Ian Rush (DK) med 101 000
Avelsaffärerna går ju lite på halvfart så det är väl därför ägarna beslutat att Starship ska göra comeback på tävlingsbanorna till våren......
 
Sv: Nu haglar det hästar

Han lämnar ofta stort (men vi har fått 2 små) ........jag har ju en liten racer efter honom (Parants syster)men som du vet blev det ju operation istället för start i mars.
Starchip har ju tyvärr inte varit någon jättesuccé hittils (de äldsta är 3 år), men jag tror att de är sena och att statistiken kommer att bli bättre........måste ju hålla modet uppe eftersom vi har ytterligare ett föl efter honom i år. ;)

Han lämnar i alla fall väldigt psykiskt stabila hästar och bara det är ju värt mycket.

Vi har en video på Starchip som vi kan skicka upp till dig om du vill........i samma kuvert som den andra :angel:
 
Sv: Nu haglar det hästar

Lines skrev:
:rofl: .Efter att inte hittat nåt intressant på år,har det dykt upp yttligare en häst(och billig9.Men det är Starship Enterpris.Såg att de rasade i pris på auktionen(29929:-) i snitt.Hur springer dom?

Jag har en treåring efter honom , en märr som inte är så stor, inte skev, men kohasig(vilket inte är en nackdel) lång som ett vasalopp, men tyvärr har hon hamnat ordentligt på vingel och det är ingen annans fel än mitt eget.... :crazy:

Tror nog de flesta har "humör" , har hört om istadighet...men dom verkar som sagt ganska så sena...det är ju ofta stora och kraftiga hästar som behöver växa in i kropparna...även om min inte är så hög så är hon stor o kraftig ändå......
 
Sv: Nu haglar det hästar

Fråga din arbetsgivare om han tycker att min häst är ovanligt korkad !?

.............har han ljugit för oss när han säger att hästen är trevlig :confused: ..........i vårt fall är nog matte mer korkad än hästen :D
 
Sv: Nu haglar det hästar

Humör kan jag hålla med om, men det behöver ju inte vara en nackdel.
De vi fått med 3 olika mammor har varit coola, lätthanterliga och samarbetsvilliga utan att vara några "mesar".

Det alla är överens om är nog att de är sena......om man nu kan avgöra det på en enda kull.

General November- Baroness Karsk känns kanske mer lockande än en Starchip med halvfransk mamma........på "pappret".........men man måste väl se individen också.

Spännande med Lines hästjakt ;)
 
Sv: Nu haglar det hästar

de flesta verkar ju också vara stöpta i samma form....det är inte svårt att lista ut att det är en starchippare.....såg några när jag var i Vitsand...kopior av min..bara lite större...de flesta är stora, bruna, "feta", vita kotor och liten krök på nosryggen...nu förstår jag varför min märr har lätt för att gå upp i vikt....:D
 
Sv: Nu haglar det hästar

Håller med din beskrivning.......de liknar ofta Pappa Starchip.

På vår första sida på hemsidan finns ett föl efter Starchip .....typiskt sådan.....brun, (men inte med vita kotor)......jättetrevlig pålla :love: , men som sagt.......Starchip är lite "ute" just nu.

www.sodrasjoanden.com
 
Sv: Nu haglar det hästar

lsz skrev:
Håller med din beskrivning.......de liknar ofta Pappa Starchip.

På vår första sida på hemsidan finns ett föl efter Starchip .....typiskt sådan.....brun, (men inte med vita kotor)......jättetrevlig pålla :love: , men som sagt.......Starchip är lite "ute" just nu.

www.sodrasjoanden.com

Den var fin...men dom är ju ganska ädla när dom är små...min var det med....men man hoppas väl alltid att det släpper ändå för honom....många tjusiga tusingar åt h-e annars :D

Tror han bara fick 7 ston i år :crazy:
 
Sv: Nu haglar det hästar

martha skrev:
Tror han bara fick 7 ston i år :crazy:


:eek: Är de sååå illa beryktade???Från 150 till 7¨på fyra år :confused:
inte konstigt att de försöker köra igång hästen igen då.Såg har är i träning nu.Var det hos Salmela?
 
Sv: Nu haglar det hästar

Ja, det verkar inte bättre.......men jag skulle gärna ta en till efter honom med Spotlite som morfar.
I Danmark vann en avkomma "Kriterieconsolation" och i Norge vann Blyge Harry ( lätt i typen med Spotlite som morfar) Kriterieuttagningen. Även i Tyskland finns det tydligen någon riktigt bra, men i Sverige står det still.....än så länge ;)

Ska du ta en Starchiphäst är det nog viktigt att du tittar och provkör innan du slår till.
Parants syster tillhör undantagen med sina 155 i mankhöjd och lätt i kroppen.
"Din" häst ser ut som en nordis om man jämför.... :D

Du borde kunna välja och vraka mellan riktigt fina unghästar nu efter auktionen .......lycka till !!!
 
Sv: Nu haglar det hästar

lsz skrev:
Fråga din arbetsgivare om han tycker att min häst är ovanligt korkad !?

.............har han ljugit för oss när han säger att hästen är trevlig :confused: ..........i vårt fall är nog matte mer korkad än hästen :D
Lasse är bara snäll vettu´ :p
Jag sa inte att alla var det, jag sa de jag träffat och det inkluderar inte din! :)
 
Sv: Nu haglar det hästar

........men var du aldrig på Färjestad hos P.Å och klappade vår andra avkomma efter Starchip ???.......även han en riktig trevlig herre :p
 
Sv: Nu haglar det hästar

Åke Lindblom har en riktigt fin treåring efter Starchip. Global Glory heter den. :)
 
Sv: Nu haglar det hästar

Hehe... :devil: menar du Crocodile Dundee :angel: :rofl:

Hur går det för honom förresten...är han 2 eller 3??
 
Sv: Nu haglar det hästar

Om det skulle vara hans smeknamn :rofl: ( visst var han lite naffsig som liten, men krokodilkäft vet jag inte.......) så meddelade ägaren nyss att han är nöjd med sin "pojk"....han är 2 år och grundtränas nu av sin ägare, som för övrigt är en mycket trevlig man.
 
Sv: Nu haglar det hästar

"de flesta är stora, bruna, "feta", vita kotor och liten krök på nosryggen"

hmm, hade en pass på jobbet efter Starchip. Litet mörkbrunt sto på 2 år, lätt och lång i kroppen, vass i humöret (både vid körning och hantering), fast hon hade faktiskt 2 vita bakkotor. Är konvalescent nu, gick sönder... :angel: :o
 
Sv: Nu haglar det hästar

har 2 st 3-åringar efter starchip i mitt stall, och i alla fall så är båda väldigt (!) sena, den ena är så stor så stor och har redan skadat sig ena fram (vuxit för mycket i kombination med för mycket träning) den hade man behövd släppa på bete ett år och sätta igång som 5-åring eller nått :crazy: kommer nog aldrig hålla :cry: har inte ens kvalat än. den andra är liten och ädel och ser ut som en 2-åring, har startat men bara galopperat :crazy: Bägge är lite fjantiga i psyket och absolut inte stabila!! :eek: som nån tyckte att de brukade vara.
Å andra sidan är båda dom två av mina absoluta favoriter, väldigt fina "egentligen" och själv skulle jag trots allt gärna ha en egen efter starchip.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 429
Senast: WBanna
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 809
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Blyger
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 480
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp