Bukefalos 28 år!

Nu har den kommit!!

Sv: Nu har den kommit!!

Äsch det blev fel:

Citat:
En "regel" ,som är ganska bra, är att framvalvet och bakvalvet ska vara i jämnhöjd

Någorlunda jämnhöga, där framvalvet är lite högre.
Så ser iallafall att jag har skrivit i inlägget efter, är det bara jag som ser det???
 
Sv: Nu har den kommit!!

Ja, jisses vilket öde :) . Alla "kända" får klaga på andra, men "anonyma" får inte yttra sig. Men om jag är känd nu, betyder det att jag får yttra mig...:idea: .
 
Sv: Nu har den kommit!!

Grattis till Din urläckra sadel!

Jag har aldrig sett den IRL. Vet Du om det finns någon annan i Sverige som tävlar i en sådan?

God Jul och hälsa Din fina pålle (vi har 2 valacker hemma med samma pappa som Din har).

MVH/Carina
 
Sv: Nu har den kommit!!

Gud kan ni inte bara låta sidekick få vara glad för att hon äntligen fått sin drömsadel. De är detta som jag och wrangler skrev om i en annan tråd. Tjafs och åter tjafs. alla är proffs. Hästfolk. Huva lien.:rofl::rofl:
Sadeln är jätte fin iallafall. och min reiningsadel ser absolut inte ut så den är mkt djupare denna är inte djup alls. Typisk pleusure sadel tycker jag.:bow:
 
Sv: Nu har den kommit!!

Jag kan inget om westernsadlar men oavsätt lodrät sits eller stolsits så skulle jag gärna se en uppsatt bild också, Jag tyckte den var jättefin =D
 
Sv: Nu har den kommit!!

Hej Gordon!

Du svarade på min tråd där jag gratulerade Sidekick till hennes fina sadel. Hoppas att det var fel för jag "hackade" verkligen inte på henne utan tvärtom. Det ser Du om Du läser mitt inlägg ordentligt.

MVH/Carina
 
Sv: Nu har den kommit!!

Hej Gordon!

Du svarade på min tråd där jag gratulerade Sidekick till hennes fina sadel. Hoppas att det var fel för jag "hackade" verkligen inte på henne utan tvärtom. Det ser Du om Du läser mitt inlägg ordentligt.

MVH/Carina

Nej jag menar alla andra som är negativa.!!:rofl:
 
Sv: Nu har den kommit!!

Och du har sett den i verkligheten? På bild tyckte jag också att den såg väldigt konstig ut, att den skulle placera en i bakvikt.
Men i verkligheten och med ögats egen 3d så är inte sätet alls så.
Och när jag rider i den sitter jag VÄLDIGT bra, väl placerad i snygg lodrät sits och inte alls i bakvikt.
Sen är du Bill, välkommen att spekulera hur mycket du vill, utifrån en keff mobilkamera bild som inte alls visar verkligheten.
Men det är ditt nöje och inte mitt, jag har bättre saker för mig. Har inte du?
kameran ljuger aldrig !:cool: men är du lycklig, så är jag lycklig. Det var en jättefin sadel och jag önskar dej all lycka och framgång i pleasureträsket!
 
Sv: Nu har den kommit!!

Vi westernyttare sitter precis som dressyrryttare sitter, i lodrät sits, mitt över hästen.

F.ö så hamnar du inte annorlunda i en en westernsadel, utan många är formade för att ge ryttaren centersits. "center pocket seat" .

Att ni tycker den ser annorlunda ut beror på att sätet ser inte ut som en engelsksadel och lurar ögat. Man ska inte sitta i bakvikt och sadlarna gör inte (ska inte göra) så att man gör det. :D

Inte enligt min erfarenhet! ;) Men så har jag bara ridit i kanske 3-4 westernsadlar. Man hamnar "på rumpan", (det gör man i många Engelsksadlar också, beror ju på hur den är balanserad i förhållande till hästen och stigläderfästenas placering till viss del) och det är det jag kallar "bakvikt" :p Vill inte placeras på bakre sittbenen utan kunna justera lite själv, att sadeln är balanserad i neutralläge för bäcken/höfter. men utifrån min lilla erfarenhet av westernridning så skulle jag gissa att man behöver stadgan som sagt och då hellre lite bakåt än framåt.
 
Sv: Nu har den kommit!!

Oavsett hur man hamnar eller inte i olika sadlar så är lodrät sits den korrekta sitsen i westernridning, med undantag för vissa grenar där sitsen har en annan betydelse, tex cutting.
 
Sv: Nu har den kommit!!

´Men vad är de med er alla.(vissa)Kan hon inte få vara lycklig för sin nya sadel?hon skrev i första inlägget att hade knäppt med en mobilkamera..Så man inte kan se ordentligt om den sitter helt perfekt eller inte..Jag tror hon har den kunskapen att se om sadeln ligger bra eller ej.Snacka om svenska avundsjukan...trist när man inte kan glädjas att andras lycka,,,,
 
Sv: Nu har den kommit!!

Ja, men sadeln ändrar ju inte position beroende på vilken kamera man använder ;)

Jättefin sadel Sidekick, hoppas och tror att ni kommer långt, du och hästen.

Ang. tjafs. Det här är ett diskussionsforum, vilket betyder att man ska, eller åtminstone får diskutera. Alla har rätt att säga sin mening, oavsett om den överensstämmer med alla andras (omöjligt), eller inte. Man blir aldrig fullärd och kan garanterat lära sig av varandra, så varför inte göra det, och diskutera på ett vanligt, vänligt sätt, istället för att så fort någon funderar över exempelvis sadelns passform, vända taggarna utåt? Inte konstigt att det blir tjafs.
 
Sv: Nu har den kommit!!

kameran ljuger aldrig !:cool: men är du lycklig, så är jag lycklig. Det var en jättefin sadel och jag önskar dej all lycka och framgång i pleasureträsket!

Nej men serman är det inte så att våran KILLE börjar mjukna lite,:rofl::rofl:
De är ju såå roligt att retas (skoja ) med en del här.
 
Senast ändrad:
Sv: Nu har den kommit!!

Har du ridit i din nya sadel?? Bara nyfiken på hur det gick??
 
Sv: Nu har den kommit!!

ursäkta att jag svarade på din grålly! Morrr... vilken ska man trycka på???:confused:
 
Sv: Nu har den kommit!!

HOKANA%20jog.jpg


Hej!

Bif en bild på ett pleasureekipage. Kan kanske vara till nytta i denna tråd.

MVH/Carina
 
Sv: Nu har den kommit!!

Hej!

Bif en bild på ett pleasureekipage. Kan kanske vara till nytta i denna tråd.

MVH/Carina

(citerar inte med bilden för den var stor :p men tack för exempel! )
Denna bild är ganska bra för att isa vad jag menar..
Ryttaren är hyfsat "lodrät" dvs sitter i en bra sits rent generellt sett. Men ryttaren sitter med stöd bak i rumpan vilket gör att man har mycket vikt på bakre delen av rumpan. Själv har jag hellre tyngdpunkten mitt på eller t o m liite längre fram. För mig känns det som en smaksak, men just western skulle knappt vara western för mig om man inte satt med den där lite "bak på rumpan"-sitsen :rofl: ser väldigt avslappnat ut.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
834
Senast: Nova123
·
Tjatter I ett ihåligt äppelträd på tomten bor någon fågel. Sambon sa att det såg ut som en stor, svart and kröp ut ur hålet i trädet i morse...
2
Svar
20
· Visningar
1 171
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
341
Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp