Nu har han fått nog!!!

Scilla

Trådstartare
Min lille minishettishingst kom idag på att det var mycket bättre att springa i sommarhagarna än i vinterhagen där hans dryge halvblodshingstkompis går... Och jag förstår honom faktiskt för två årshingsten har blivit en ohyffsad kompis som tror att livet går ut på att käka små minisar till frukost lunch och middag.

Jag har faktiskt flyttat minisen en gång förut men då ville han inte vara där utan sprang in i vinterhagen igen. Problemet som uppstått nu är att han har förstått att det bara är att ducka krypa på knäna och vips så är man i frihet..

Hur håller ni dem inne eller går det inte när de väl kommit på hur man tar sig ut?

Jag har en 70 väg precis utanför hagen så jag vill ju inte att han springer ut på den. De andra hagarna får han gärna vara i.
 
Sv: Nu har han fått nog!!!

Jag hade samma problem med min shettis om elen var för svag eller om någon tråd gått av så att elen brutits. Men det avhjälptes med att sätta den lägsta tråden på 30-40 cm över marken, och nästa på 60-70 cm och den tredje på cirka 80-90 cm. Plus en fjärde på cirka 110 cm. (Jag hade ju en fjording också!) Hingstar kommer ofta på hur man tar sig ut den här tiden på året, när stona börjar lukta intressant och snön kanske har tyngt ner tråden någonstans så att elen tar i backen eller nån gren eller nåt. Då passar de på! ;)
 
Sv: Nu har han fått nog!!!

Hej.

Jag hade samma problem tills jag byggde trästaket! Det verkade vara det enda som höll inne en shettis med pansarpäls... Sorry men de verkar vara omöjliga att hålla på plats...
 

Liknande trådar

Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 587
Senast: ghost
·
Hästvård Jaha, där fick jag.. Kele vurpade i hagen innan jul och ådrog sig en rejäl muskelskada samt allmänna muskelproblem. Vet och...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp