Bukefalos 28 år!

Nu närmare det sig...

Sv: Nu närmare det sig...

Tack ska du ha, allt känns ok med de båda hästarna, Funolga har slutat brunsta och är inte längre lika flirtig :D
Nariaat har fått det sista av sin man tillfixad, 2-åringen älskar att stå och smutta på hans man så det är inte mycket kvar av den :mad: , kanske är Sport Star lagd åt andra hållet :o
Jaja, det är ju tur att han inte är i utställningsringen :rofl:
Har anmält Funolga till löp den 3 Maj, återigen på Jägers, har anmält både till 1200 och 1730 eftersom jag är osäker på hennes distansförmåga, jag tror att detta är en tjej som föredrar längre distans under hovarna, men hemma har hon även visat en fin accelerationsförmåga, men nje, längre passar nog henne bättre, efter kvalet kommer jag att bestämma mig. Har ju bara haft henne en månad och känner henne inte så väl ännu, vet bara att det är en glad och positiv häst som har fått mkt bättre självförtroende sedan hon kom hit. Nu återstår att se hur hon tar kvalet.
 
Sv: Nu närmare det sig...

Låter bra ju, synd att hon inte är anmäld till nångra av de dagarna jag ska dit=( Ska ju se min favorit häst Ardbeg den 12 och den 19 Maj, men där e säkert inte arablöp då?
 
Sv: Nu närmare det sig...

Grattis till en fin andra plats, "Roffe" fick ett för bra sista jobb :smirk: :bow: :bow: .
På torsdag är det min tur att våndas, hästen ska till Oslo och jag kan inte åka med...som tur är kan man ju höra speakern över nätet där så det är ju rätt ok, men man vill ju vara med.
 
Sv: Nu närmare det sig...

Såg att Olga fixade kvalet det måste kännas bra det är ju alltid lite nervöst. Man har ju känslan men man vet ju inte vad som händer i deras lilla huvud :rofl:
 
Sv: Nu närmare det sig...

Ardbeg ska starta den 3 maj, är det i samma som Funolga tror du! Han ska nog starta på 1200 eller så iallafall låg distans då han är sprinter! Hur gammal är Funolga?

Och Grattis för dagens insatser
 
Sv: Nu närmare det sig...

Grattis till 2:a platsen!!

Själv kammade vi hem en andra och en fjärdeplats på klampen i lördags.. Efter två motiga år känns d väldigt bra!!
 
Sv: Nu närmare det sig...

Grattis till 2:a platsen!
Ja stod på läktaren och hejade på Nariaat.



mvh Sandra
 
Sv: Nu närmare det sig...

TACK!!! Ni är så gulliga allihopa, jag är jättenöjd med båda hästarna. "Olga" kom fint ur boxarna, bara andra gången hon hoppade ur, hon är fortfarande något vinglig på banan men det bättrar sig med rutin. Hennes tid går inte att klaga på, hon föredrar längre distanser. Startar den 3/5 på Jägerso, återigen med PA i sadeln, han va nöjd med hennes insats. Hon har tagit allting mycket bra, helt oberörd av det som hände igår. Äter sin mat, dricker och är jätteglad! :banana:
Nariaat gjorde en mkt bra insats, tvåa efter Gold Strike är inget att klaga på, hästen är ju bara 4 år gammal. Jag är väldigt glad över hans prestation, dock tycker jag det är lite tufft att höja hans formtal från 57 ända upp till 66! Men det är inget jag kan göra åt nu. Fick ett telefonsamtal från en bekant i morse som i sin tur fått ett telefonsamtal från en annan, någon hade visst ont av att jag trodde på Nariaat som vinnare! Jag trodde hon drev med mig först, och denna någon som har ont av mig är någon som läst mina inlägg här på forumet, varför då inte ta kontakt med mig personligen? Löjligt. Nariaat är en bra häst och jag tror mycket på honom, är det något som jag ska dölja? Jag ÄLSKAR min häst och jag skriver precis vad jag tycker och tänker, kan tillägga att han aldrig kommer att lämna min ägo, han kommer att stanna hos mig tills hans tid är kommen, nästa år kommer vi så smått att prova på distans, det kommer bli hans nästa gren när han inte längre vill löpa.
Blev besviken när jag fick höra att någon tycker jag är en diva och alltför självsäker när jag uttalar mig om Nariaat så som jag gjort. Men hästen känns fin, inget att ljuga om.
Nu är det iaf natt och jag ska krypa till sängen för att sova några timmar innan nästa dag kommer. Kramar till er alla från en väldigt nöjd hästägare/tränare. Vågar man skriva så? :D
 
Sv: Nu närmare det sig...

Jag har ju läst dina trådar och jag tycker att det är BRA det du skriver, sen kan ju inte du hjälpa att folk inte vågar prata med dig personligen och att de är svartsjuka (så uppfattade jag personen)! Klart att du ska tro på din häst, det gör du alldeles rätt i!!! Den 3/5 ska jag heja på din Funolga (om hon inte startar i samma lopp som våra), kanske sätter jag en peng så jag hoppas att det går bra ;)

Har du inte kameran med dig själv (eller ens har tid) så kan jag knäppa ett par foton på henne i ledvolten? Fotar ju alltid våra egna så det är ingen fara. Lägger ut dem här till dej sen om det är okej? :)
 
Sv: Nu närmare det sig...

Grattis Björkis, dina hästar var jättefina! Själv såg jag inte dem, men en kompis till mig hade fått i uppdrag att heja på Nariaat när han sprang på Jägers:D.

Visst får man strunta i svartsjuka typer (såna snackande finns precis överallt, och kommer att finnas oavsett vad och hur man säger om sin häst (i det fallet)). Så länge de inte gör något för att förstöra för hästen, kan de babbla tills de svimmar! För en massa år sedan blev hästen min skadad inför hopptävlingen - den var visst för bra, tyckte någon :crazy: . Men inte kunde vi bevisa att hästen skadades med flit, trots vittnens berättelse. Måste säga att det inte på något vis var hög nivå vi tävlade på, och ändå...Så jag kokar av ilska när jag läser om sådana samtal som du fått. Klart du ska vara stolt över dina hästar, och kunna säga det!

Förresten, finns det några bilder från loppet där Nariaat sprang? Hittar inte. Bara nyfiken...:)

Jag har en bunt bilder från Täby (fotar då och då), men en del måste skannas in. Då lägger jag ut dem här nånstans.
 
Sv: Nu närmare det sig...

Självklart ska du vara både stolt och nöjd! Lyssna inte på alla avundsjuka typer som inte kan tåla att någon annan har framgångar. Om inte vi själva tror på våra hästar vem f*n ska då göra det????
 
Sv: Nu närmare det sig...

Olga ska starta i 1730 loppet, springer dina där? Hon är bara där för att lära och få rutin, har inga större krav på henne alls. Gråberg får köra mjukt med henne, vill inte ha henne framme i täten, bättre att hon ligger i bakre delen av fältet och sedan försöker plocka någon på upploppet. Hon är grön.
Klart man blir irriterad när människor snackar skit, jag anser att det är bättre att hålla käften eller säga rakt ut vad man tycker och tänker till den människan som det gäller. Vart hittar man dig på Jägers nu den 3/5? Vore kul att ses.
Maken min kom med ett bra förslag nyligen, hur många här inne är intresserade av att komma hit på träff? Det vore jättekul, grilla och snacka lite skit.
 
Sv: Nu närmare det sig...

Vi har Divino i 1730 med Nickholas Cordney men jag undrar om det är samma löp, han ligger ju inne med ett högt formtal nu efter vinsten på vårpremiären och sen är han väl 7år! Jag är lite här och där. Min älskling (Ardbeg) kommer ju att starta så jag kommer att vara jättenervös, men klart att vi kan ha en liten träff. Men vi kan ju bestämma tid å plats efter startlistorna har kommit ut, vet inte riktigt om de behöver hjälp med efterträckningen än, det beror ju på hur tajta starterna är! Och sen beror det ju på vilken startid ni oxå har!! Hoppas att vi kan lösa det, för att det hade varit super kul!!!
 
Sv: Nu närmare det sig...

Man kan väl ta sig dit kanske......( eller be gamla chefen att stanna kvar eftersom vi är nere i helgen)
 
Sv: Nu närmare det sig...

toughcookie skrev:
Man kan väl ta sig dit kanske......( eller be gamla chefen att stanna kvar eftersom vi är nere i helgen)


Det hade varit jättekul ju!!!! :) :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är född med ett beckenfel; beckenbenet vrider sig succesivt så att det tippas framåt. Till följd av detta dras också ryggraden ihop...
2
Svar
32
· Visningar
4 269
Senast: Liten
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp