Nu ska han bort...:(

Sv: Nu ska han bort...:(

Ett sätt att få sista ordet för att sedan slå dövörat till.
Så att vidare argumentation skall bli överflödig.

Används ofta av människor som anser att de har den fulla sanningen.

Det är möjligt att du brukar använda "streck" på det sättet, det vet inte jag.

Men jag talade om för dig hur JAG använde det. Nu verkar det i stället som att DU försöker tala om för mig vad jag menade.

Och då kan jag bara säga igen: jag har argumenterat färdigt i spåret med dig. Att du inte vill acceptera det kan jag inte göra mycket åt.
 
Sv: Nu ska han bort...:(

Katter kissar eller bajsar INTE utanför lådan utan orsak!
Det kan vara stress, urinvägsinfektion, andra sjukdomar eller för många katter på en låda.
Börja med att ta katten till en vet. för att utesluta sjukdom!
Katten är inte mänsklig och gör inte saker för att "jävlas" dom kan överhuvudtaget inte tänka så. Katter är renliga djur!
Har man skaffat katt så tar man sitt ansvar och lär sig något om djuret innan
man ens funderar på att skaffa sig ett!!:mad:
 
Sv: Nu ska han bort...:(

Snälla, rara människa. Tråden är GAMMAL.

Kissen mår alldeles utmärkt och är kvar hos MimiFly.
 
Sv: Nu ska han bort...:(

Alla svar fu fått handlar om kattlådan. Men tror du verkligen att det är den som är boven. Har det inte hänt ngn gång tidigare att sanden inte varit 100% fräsch?
Jag tror med på att kattenprotestkissar för att den inte får som den vill eller kanske har tråkigt. En katt som får gå ut sysselsätter sig själv, men en innekatt måste man engagera sig mera i.

Svarar innan hela tråden är genomläst.
Tror oxå att det likväl kan vara en protest. Och dessa protester kan oxå komma från utekatter, trots stimulans, fri tillgång till mat, varm liggplats, etc, etc. Jag har precis tagit bort kattskit från fönsterblecket för att katta inte fick komma in exakt när hon ville.
 
Sv: Nu ska han bort...:(

Ja, se där. Resterande 8 sidorna handlade om ngt helt annat. ;)
 
Sv: Nu ska han bort...:(

Nu har jag inte läst hela tråden men jag kan inte se (så långt jag läste) att någon nämnt att katter även kan göra sina behov utanför lådan om de inte mår bra. De har ju inte så många möjligheter att berätta hur de mår. Kanske en koll hos vet vore bra?

Och som andra påpekar så kan katter visa sitt missnöje genom att göra något som katten vet är fel om den upplever något som nytt/annorlunda.

Jag hoppas allt har löst sig, det är ju ett tag sedan tråden skapades.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
998
Senast: Viva
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 416
Senast: Murphy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 395
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 038
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp