Bukefalos 28 år!

Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

morr! jag hatar att man måste starta ny tråd för att den gamla blir låst, nu är den ju inte det men kommer att bli. Man tappar ju all historik!

Grattis Maui, jättefina resultat!

Tack happy, jag är så nöjd med min lilla pärla och idag ska vi hoppa inomhusterräng!
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Ja det är trist. Har kvar alla gamla trådar bland mina prenumerationer men det blir ju inte att man läser igenom dem ändå :(

Fint dresserande på H. :) hoppas d går bra idag för er.

Maui, grattis!!!! :-)
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Kl
Lite bekymrad idag. Min häst har varit ganska ordentligt lös i magen två dagar. Har inte tillfört något nytt i foderstaten och i hagen är det fortfarande snö.
Öppnade en ny ensilagebal i början på veckan och den är från samma parti som de andra..

Ökar på hans bakjäst till 1,5 om dagen, får se om det hjälper.

Fin att rida ändå, pigg och alert. Känns att han skulle behöva en genomkörare i ridhus, men, men....
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Kan ju vara nåt i just den balen men mår de andra hästarna bra? Och får han alltid bakjäst eftersom du skrev att du skulle öka på den?
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

De andra hästarna är fina i magarna.
Jästen började jag med vid ett tillfälle för nån månad sen då han var lite "mjuk" i magen, tyckte det blev bättre och har fortsatt med en om dagen.

Han kanske har fått i sig något olämpligt i hagen trots all snö?

Ska kolla honom när jag slutar idag, kl 13, så får jag se...
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Eller också pallar inte hans mage med alla väderomslag. Detär ju jättekallt på nätterna och rätt varmt på dagarna, får han då i sig lite frostat gräs eller nåt så kan magen balla ur.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Du har nog rätt.
Glömde titta in i hans box nu när jag lunchade dem :o, men han var pigg och sugen på lunchen iaf.
Få r kolla senare i em.

Maui: jag tycker att ni är skitsnygga! Och sen rör hon sig så lätt och trevligt (såg bara traven, sen ville inte "paddan" samarbeta).
Blir impad av er som kommit så långt :bow:.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Herregud!:eek: Nu börjar ju LA:3 likna nåt, inget litet symaskinsprogram längre!:banana:

Tycker det ser prydligt ut även om hon blir lite lång ibland. Ser ngt spänd ut i galoppen, spec i fattningarna. Fick du nån kommentar om det?
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Jag vet att fattningarna har en del att önska, speciellt efter skritten så blir hon väldigt spänd. Tur att det börjar i höger galopp:D
Hade ändå nästan 7 rätt igenom. Domaren skrev på första ngt vinglig, men det är sträckan ner till a.
På den andra lite rund på tygeln:confused: menade nog att hon ska vara mer på tygeln. 6a.
Annars bra bärighet o ga fin energi förutom på andra förvända där hon på nytt skrev rund på tygeln.
Där nere skrev hon lite rundare på tygeln stundtals. Fint galopprogram.

Till påsk ska vi träna för Nina Bengtsson som kommer till klubben. Blir två dagar. Trodde det var en, så nu blev det dubbelt så dyrt. Ska bli spännande att höra vad hon tycker.;)
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Vad fina och duktiga ni är:)! Uj, vad det känns som jag tagit mig vatten över huvudet som anmält till La 3..men det är bara att rida och se det som träning! Idag ska lopp få behandling med bistron! Asså lite lösgöramer ridning:)! Torsdag till tränaren så nu får vi hoppas vi kommer igång:)!
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Vad bra det blir när man skriver på mobilen:crazy:..
Bioptron heter behandlingen. Loppan verkade njuta!
Har också fått provrida en Childeric dac :). Såg ut att ligga bra på Lopp och jag gillade den betydligt mer än min pessoa, hon rörde sig trevligt i den med lite bättre gung i ryggen..
Hoppas min blir såld och att jag kan hitta något som är bättre..
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Rivica fick Biolight behandling igår.;)
Tror faktiskt att det hjälper. Hon kändes mer liksidig på lektionen senare på em.

Äntligen börjar det bli vår och paddocken tinar så sakta. Hade 6,5 grader på em.:D
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Här är det -10 varje natt så det hjälper ju inte att solen strålar på dagen för snön smälter inte ändå.

Är nyss hemkommen från kliniken med Harriet. Hon hade mycket riktigt en vargtand på vänster sida som dessutom satt löst o irriterade. Var också vass i kanterna på bägge sidor så det raspades lite där med. Tror nog att detta ska lösa hennes bekymmer med bettet, hon visade ju tydligt i torsdags att nåt var fel så då ringde jag o beställde tiden. Till min stora sorg så ska min veterinär gå i pension o denna onsdagen var sista gången han hade kvällsmottagning. Har haft samma vet i 18 år så det känns ju inget vidare att behöva "skola in" en ny!
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Skönt när problemen har en relativt enkel lösning...

Kl
Här har det varit mycket jobb och träning med dottern så min egen ridning har tyvärr fått stå tillbaka :(.
Imorgon hopptävling med dottern men hoppas hinna rida på em.
Har ju för tjuven tävling om en vecka....
Håller mina tummar att ridbanan blir ridbar så jag kan rida igenom honom någon gång innan tävlingen.....annars kan det nästan kvitta.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

KL

Bianca körde den busiga looken ikväll :D

559353_362246900561137_566347576_n.jpg
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Kl
Rivica hoppade ikväll ;) det högsta nånsin 135.
Har det på film men måste nog ha en dator för att kunna lägga upp det här.
Fint såg det ut i alla fall.:D
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Charmig bild:)!

Maui: Oj..det var HÖGT..Häftig häst Rivicca!

*kl..Har glömt hur man lägger in bilder..någon som vill förklara?
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

*kl..Har glömt hur man lägger in bilder..någon som vill förklara?

Bilden måste finnas ute på nätet.

Högerklicka på bilden

Kopiera textraden vid "Adress URL"

I inlägget klickar du på den lilla ikonen som ser ut som en tavla med bergstoppar, tredje från höger.

Klistra in textraden du kopierade

Tryck på ok.

Förhandsgranska och kolla så att bilden kom med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
363
Senast: Sassy
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 172
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Då är det en tjej som går omkring på stan och frågar folk, kiss or slap. Då får personen välja på kiss eller slap. Väljer man kiss så...
Svar
18
· Visningar
1 572
Senast: Sel
·
Hundträning 10-veckorsvalp skäller på f a män. Svansen går, hon är inte intresserad av lek eller godis riktigt, men det påminner om ett: "ge mig...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 919
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp