Bukefalos 28 år!

Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Vad jag avskyr Videofy me...hatar reklam, annonser o annan skit som måste genomlidas för att få se 5 sek video!:mad:

I vilket fall, hon svischar förbi, skuttar över lätt o det såg nog bra ut men går ju så fort att det är svårt att se!:D
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Håller helt med:mad: men den som har kontot får ca 2 öre per titt.

Nu laddar jag för lektion för Nina Bengtsson. Jonas har lovat att komma bort o filma så jag kan se i efterhand hur det såg ut o vad jag fick för kommentarer.

Glad påsk allihop.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Det gick så bra.:D Nina blev stormförtjust och ville köpa henne. Jonas som var med och filmade ville sälja :o jag fick avstyra det hela.
Tyckte att hon hade lätt för samling och en bra galopp. Gångarter som räcker att rida GP på men inga som man vinner kvalitetstävlan med men dom hästarna går inte att rida GP på enligt Nina.
Fick aktivera henne lite till med skänkeln då och då och be henne ta i med magmusklerna. Red mkt skolor och även skänkelvikningar i galopp för att stärka henne. Den rörelsen finns ju egentligen inte så det har jag aldrig testat innan.
Rivica kändes så fin o arbetsvillig.
Rider en lektion till imorgon.:d
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Åh, vad roligt!
Ytterligare ett bevis på att du äger en fantastisk häst.
Jag blir nästan lite stolt över er :o, :bow:.

Glad påsk på er allihop!:banana:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Vad kul att det går så bra för er! :banana:
I torsdags gick Cookie sin allra första träning för tränare någonsin (tjejen som red honom under min grav red). Han gick bättre än jag sett honom göra på väldigt länge, han kom ner i den djupa form han måste gå i för att jobba bra, men som är så svår att få honom att komma till, han går ju gärna i allt för hög och spänd "tysk hoppform".

Tränaren (B-tränare) sa väl ganska exakt vad jag trodde att hon skulle säga om honom att det är en fin häst som rör sig väldigt trevligt (speciellt galoppen imponerade), men (det där menet kommer ju alltid) han ligger ju typ 3 år efter i utbildning och är så svag i bakknäna att när han kommer rakt under sig och jobbar korrekt ser han halt ut till en början (värmer ur efter en stund), så hon tyckte absolut inte att det är en häst för mig (har tränat till och från för den tränaren i 20+ år så hon vet vad jag går för).

Klurar lite på hur jag ska göra nu, men vi kommer nog fram till en lösning och en försäljning är väl inte helt otänkbart i framtiden, han måste ju jobba upp styrka innan det är aktuellt ändå.

Som sagt det är ju absolut inte en dålig häst, han har bara aldrig fått en ärlig chans i livet, han åkte mellan olika försäljningstall i Tyskland tom 4 års ålder då jag, en handikappryttare, köpte honom och då har han ju aldrig kunnat jobbas som han borde få göra. Det kanske är dags att jag ger upp honom och ser till att han får sin chans innan det är för sent.
Det tråkiga i den kråksången är, att jag kommer att förlora massor av pengar på att sälja honom (känns iofs lite skitsamma i sammanhanget) plus den känslomässiga biten, man fäster sig ju vid sin häst, även om det inte funkar.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Klart Jonas ville sälja, han såg ju hur många 4-hjulingar som helst dansa framför ögonen för pengen han kunde tänkas få för Rivica! :rofl::rofl:

Men kul ändå, Nina verkar vara en bra tränare efter vad jag hört o skänkelvikning i galopp gjorde jag ofta med Grå, superbra träning!
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Jag tycker du ska sälja. Det känns på många inlägg du har gjort tidigare att detta inte riktigt är en häst för dig. För många år sen när jag sålde en häst som jag VERKLIGEN inte passade ihop med så bestämde jag mig för att aldrig göra det igen. Dvs försöka i flera år med en individ som bara inte passar mig. Har efter det sålt ett par stycken som jag efter en tid märkt inte kommer att passa mig o de har fått det jättebra o kommit helt till sin rätt i sina nya hem.:banana:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Fast jag tycker inte det verkar som om du inte "gillar" hästen utan att du tycker att han är för bra för dig. Ingen häst jobbar väl mer än vad man ber dem om och om jag har fattat rätt har du svårt pga ditt handikapp att be. Kanske lösningen är att någon duktig kan rida eller arbeta honom från backen ett par dar i veckan?:confused: Är ju inte lätt att sälja.

KL
Träning dag 2. Red fram självständigt och började i galopp för Nina. Fick efter ett tag gå in på en volt o minska den med tagen bakdel. Gisses vad hon kunde sätta under sig.
Testade byten o där är det nog skit i sadeln för timingen blev lite si så där. Fick sedan knacka till henne i skritten o få lite tramp. Traven efter det var annorlunda med fina framben. Sen fick jag sluta efter 20 min för då tyckte Nina att vi hade fått ut max o ville inte pressa henne mer.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Jonas var med o filmade allt.;) Men sonen har inte lyckats ladda upp det på youtube än.:mad: Nyttigt att se sig själv på film o höra kommentarerna från tränaren.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Låter som en kanonbra tränare! Undra om det går att locka hit henne också för en helg? Hur många var ni som red totalt o vad kostade det?
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Vi var tio per dag och red i 40 min var. Kostade 600kr per lektion. Klubben betalade hennes resa och hon bodde hos vår dressyrrepr. i styrelsen som dessutom bjöd henne på lunch och middag. De känner varandra sen tidigare.:D

Väldigt trevligt hela alltet. Passade på att titta när andra red för att lära mig. Första dan var vi på klubben och idag i en privatmanege.:d

Har precis kommit hem från restaurangbesök då dottern fyller år. Fick 11 goda små rätter så nu är jag mätt och trött.:p
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Åh, det låter så otroligt kul Maui! Fina Rivicca! Hoppat som en gud och dressyrat kanon! Ni är så himla duktiga!!!

*kl*
Jobbar i påsk..Inge kul att gå upp extra tidigt idag:mad:..
Hann ut en härlig skogstur igår iallafall..

Hej hopp, ut å se om madam ätit sitt kraftfoder och så racer till jobbet:D!
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Det var lektioner så vi hade fått hålla till i ds hallen o den har de djupharvat så den är väldigt lös och dessutom luktar det äckligt där inne nu.:(
Var hos tholins i agnsjödal. Fint ställe.:)
Varför var du inte med?
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Jo egentligen vet jag ju att det är det jag kommer att bli tvungen att göra, anledningen till att jag inte sålt innan är ju att vi egentligen aldrig fått en ordentlig chans till att kunna rida/träna ordentligt förrens nu, så jag har ju inte kunnat avgöra om det är vår kemi eller de yttre omständigheterna som gjort att vi aldrig kommer vidare.

Maui
: Jadå, jag gillar hästen, men jag anser inte att han är för bra för mig, snarare tvärtom, och nej, självklart jobbar inte hästen mer än man ber om. Jag har inga problem att få en häst att jobba, men då bör den nog helt enkelt kunna jobba eller kort sagt vara jobbad ordentligt (inriden helt enkelt).

Min förra häst hade gått PSG när jag köpte henne och henne kunde jag få till byten i varje på volt med när andan föll på (fastän varken hon eller jag egentligen hade lärt oss det. Hon och jag startade SM för funkt.hindrade ihop två gånger med två tredjeplatser som resultat. Henne tvingades jag tyvärr ta bort när hon var 21, två dagar efter det kom Cookie från Tyskland till mig.;))
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Det är såklart inget lätt beslut, man fäster sig vid de små djuren :).
Men sen tror jag att du vet själv innerst inne vilket beslut som är rätt för dig.

Kl
Hade en mycket trevlig ridupplevelse igår!
Red i hoppsadeln på banan men la upp stigbyglarna hela passet. Kände att jag kom ner i sadeln, blev starkare och kunde påverka honom på ett riktigt bra sätt.

Galopparbetet var det bästa på länge, så fantastiskt kul!

Men det känns i ljumskarna idag vill jag lova....:o
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Jag menade absolut inget illa mot dig utan bara att du kanske kunde få hjälp för han låter ju som en väldigt fin häst. Du fattar säkert rätt beslut.

Idag har vi äntligen vår och paddocken går att harva och blir ridbar. Har väl aldrig varit med om att den inte skulle gå att rida i på månader. Blir så mkt lättare allt nu.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Kl
Lika fin som han kändes igår, lika ofin :crazy: var han idag lille pållen.
Red ut i det fina vårvädret men min häst var spänd och lättskrämd idag.
Fick inte till något bra jobb alls. Tänk vad det kan svänga?

Ja, ja nya tag imorgon (tack och lov för lite extra påskledighet:)).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
2
Svar
31
· Visningar
1 234
Senast: sthu
·
IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
428
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
26
· Visningar
3 165
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 138
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp