Bukefalos 28 år!

Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

kl
Tog några bilder i stallet:

Finaste, finaste hästen :love::
DSC02657_zps5d010c57.jpg


Bild på dottern med sin d-ponny:
DSC02662_zps95e9dc0d.jpg


Tycker min häst är ganska fin i kroppen nu. Här vilar han iof benet men lite kan man ändå se:
DSC02669_zps4d715bdb.jpg

Nja, bilden var visst sådär, lite mörk och i motljus...
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Jättefina bilder, han ser superfin ut:)! Trevlig ponny och gullig dotter!!
Å det stallet..nam,nam vad tjusigt..Önskar jag kunde byta i mitt och få murade väggar med öppna fronter men,eh, inte läge, hi, hi..

Usch, sliter med min som inte går upp i vikt..toksvår att få ett bra hull på. Inge roligt alls:cry:.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Min häst är ju tvärtom, jag får hela tiden se upp så det inte blir föör bra ;).

Det bästa med stallet är att det är så ljust och luftigt.
+ att hästarna trivs givetvis.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

HAHAHA WTF har hänt med Buke?!?!? :D Aprilskämt eller?

buk_zpseb803792.jpg


Alla bilder och profilbilder är upp å ner?
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Ha ha ha....:rofl:
Nog för att man känner sig lite snurrig ibland men????:rofl:

På min dator är vi rättvända.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

ha hahaha jag garvar ihjäl mig! Ser ju helkul ut med alla smajlisar upp å ned!:laugh:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Jag menade absolut inget illa mot dig utan bara att du kanske kunde få hjälp för han låter ju som en väldigt fin häst. Du fattar säkert rätt beslut.

Idag har vi äntligen vår och paddocken går att harva och blir ridbar. Har väl aldrig varit med om att den inte skulle gå att rida i på månader. Blir så mkt lättare allt nu.

Nej, jag förstod det, är väl bara lite för van vid att hela tiden få påminna/påpeka för folk att bara för att jag är rörelsehindrad och inte kan göra som man behöver vid ridning betyder inte det att jag inte vet vad jag behöver göra. Det är nog fö det mest frustrerande jag vet, att sitta på hästen och veta precis vad jag behöver ge för hjälper, men det är fysiskt omöjligt för mig att göra, så jag får helt enkelt ignorera och försöka göra det bästa jag kan (och det räcker långt ifrån alltid).[/I]

Har ännu inte kommit fram till vad jag ska göra av hela situationen, men sålänge jag inte vet, kämpar vi på. :banana:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

KL
Idag var det hopptävling, i första klassen 100 rev hon tre hinder.:crazy: Såg ut dom om hon var på löshoppning. Ville att Sara skulle korta upp henne o tyglarna men fick bara till svar att hon drar så det inte går. Blir så trött. Önskar att jag vågade hoppa lite högre så jag kunde hoppa henne själv.

I nästa klass 110 hade hon fått ihop henne och då var de felfria i grunden men rev tyvärr sista i omhoppningen. Såg mkt bättre ut.:laugh:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Sara får nog prova andra bett tills hon hittar ett som hon både får fram henne på men ändå får tillbaka henne. Hade ju det problemet med Grå tills jag provade rakt flippan pelham, det funkade i alla år på honom sen.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Hon tränade på jaktbettet men sen på tävling sist tyckte hon att Rivica hoppade dåligt med det. Hade lädertyglar idag, borde haft gummityglarna.
Jaja Jon får testa lite till.

Lille Marco 5år var felfri i 115 idag. Han hoppade så fint.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

*KL* Efter dagens bildskörd så har jag ju verkligen insett att det är dags att bli av med de där extra kilona. Sen hjälper det inte till att jag har fullt med saker i mina fickor, tröjan gör att jag dessutom ser aningens gravid ut.
Men Zorro börjar iaf ta form efter vinterns svacka och jag börjar få till hjälpgivningen så att energin går uppåt istället för framåt neråt.

IMG_4760_zps9177be2c.jpg


IMG_4772_zpsb97b39f9.jpg


IMG_4776_zpsd2ffec85.jpg


IMG_4788_zps3beb023f.jpg


IMG_4815_zpsf1069c8d.jpg


IMG_4823_zps37fa5db7.jpg


IMG_4842_zpsf1a95513.jpg


IMG_4843_zps43c721fb.jpg


IMG_4852_zps9cb27c27.jpg
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Härligt med snöfri mark!

Habbyrider: Luftigt och fräscht stall!


KL

Jag läser om er i vanlig ordning, men är dålig på att skriva nå't om mig och Disa. Vi trimmar i alla fall vidare och under den senaste månaden har jag haft hjälp av min stallvärd med ridningen, så Disa är riktigt fin i kroppen för stunden:

14635391.f514f9ea.560.jpg


Stallvärden har ridit Disa då planen var att de eventuellt skulle ut på tävlingsbanorna tillsammans i vår, men då Disa inte helt uppskattade piloten har vi nu gått tillbaka till den tävlingsryttare som hittills startat henne. Planerna här under våren är starter i LA med tävlingspiloten, två hopptävlingar med medryttaren (80-100 cm) och så rider jag övrig tid.

14635383.89399f35.500.jpg
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Gillar verkligen modellen på din häst!
Sen skadar det ju inte att hon är mörkbrun med bläs ;).

Du har säkert berättat innan men jag kommer inte ihåg :o.
Varför tävlar du inte själv?
Har sett bilder på er där du rider henne jättebra själv.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Du har verkligen en supertrevlig häst. En sån som jag själv skulle kunna tänka mig utan tvekan.
Fin modell, fina gångarter, verkar ha superbra ridbarhet och kanonpsyke.:) Grattis till en sådan pärla!

(Gillar att Nina har en jaktcocker, det har vi med fast vår är svart, mysigaste o roligaste hund som finns. :laugh:)
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

KL
Träning dag 2. Red fram självständigt och började i galopp för Nina. Fick efter ett tag gå in på en volt o minska den med tagen bakdel. Gisses vad hon kunde sätta under sig.
.

Tänkte på det också när jag tittade på filmen. Den kommer kunna göra skitfina piruetter!:d
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Haha, Nina var ett tag inne på att vi kunde byta. Jag skulle få hunden och hon min häst.:angel: Hon hade hunden med sig och han var pigg och trevlig.;)
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Jordgubben: Jättefina bilder! Han har så trevlig uppsyn din häst. Ser snäll, positiv och samarbetsvillig ut. Roligt att det går framåt för er...
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Gillar din häst Jordgubben från skåne:), jättefina bilder!

Jempa: Hon ser så himla "korrekt" ut på nå vis..Jättefin och vad kul att det flyter på ändå med tävling och träning!

Maui: Så himla roligt med film! Ni är superfina! Kul att tränaren gillade henne så mycket med, blir extra roligt då:D!

*kl*
Har inte ridit sen i lördags..Men lilldottern har skött motionering och hade med henne igår på lektion..lilla nissan:love:..Dom hade skött sig ( messade tränaren )men hon testade lite i början i sitt "svåra" varv...
Känns dock liite frustrerande att inte kuna träna ordentligt och fick mess idag att min torsdagsträning är inställd,morr.
Får se om jag hinner rida imån och på torsdag åker jag till en annan tränare och kör lite lösgjörande..
Ev. bokar jag två lektioner nästa vecka eller om tränaren rider igenom henne den ena..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
Svar
7
· Visningar
292
Senast: sthu
·
IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
406
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
25
· Visningar
2 521
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 782
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp