Bukefalos 28 år!

Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

KL

Min syster har köpt sig en 06-a. En valack importerad från Tyskland i somras, som är efter Royal Hit. Helt dressyrstammad. Tyvärr bor hon i Stockholm så det lär dröja innan jag får se honom i verkligheten.

Körde iväg fölet till sitt nya boende igår. Hon ska gå med några andra föl och få busa runt i en stor hage. Blir nog skönt för henne.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Kul att din syster köpt pålle. Du får tjata på henne att gå med i tråden så vi får se killen :)

Läste detta på FB, tänk så skoj lilla Maui kommer att ha. Tänkte på det, har ni eget stall hemma? Hur går det med Hedda?

KL

Igår red nya tjejen igen, tyckte till en början att passet gick jättebra sedan bröt helvetet lös och Bulan blev GALEN!!! Bockade och stegrade om vartannat men till slut trillade poletten ner och hon avslutade superfin :) Tänkte under hela rodeoshowen som kom och gick att piloten kommer sitta av och be mig fara och flyga med hästen men icke. Känns skönt att hon även kan tackla Bulans sämre sida.

Ska se om jag en dag kan lyckas att antingen fota eller filma nu när jag numera är publik.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vilken tur att hon inte tacka för sig och lämnade hästen till dig.:D
Så har hon väl inte gjort när du har ridit?

Vi har ett litet stall hemma med 3 boxar. Bättre att få iväg Maui till andra föl som hon kan leka med. Hedda ska på återbesök nästa vecka. Svullnaden har gått ner så nu lär de väl se bättre på ultraljudet hur det är med henne.
Hoppas verkligen inte det är för illa. Pratade om 4 månaders vila.:crazy:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Haha, ja det kan man väl säga. Då hade det blivit helvila för henne med. Hon har inte gjort det på sista tiden men så fort det tar emot lite och mjölksyra etc för mycket jobb uppdagas så får hon panik. Hon har så dåligt självförtroende den hästen och hög prestationsångest om man nu kan skriva det om en häst.
Men hon pallar liksom inte trycket av att bli pressad. Därför kom vi överens om igår att vi tar det ännu lugnare med kraven så hon känner sig trygg med ryttaren innan vi går på "utbildningen".

Okej så mysigt. Hoppas att det går bra med Hedda. Passar väl bra med lite vila till Sara kommer hem från staterna men efter det hade det väl varit roligt att komma igång med henne igen. De har ju haft en fantastiskt tävlingsår :)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Tessa: Vi hade lite klassåterträff i rolfstorp, åt gott o drack gott o badade badtunna=superskönt!!! och ruinerade mig förstås på GEKÅs....:o

Maui: Vad kul för fölis att få lite kompisar, det brukar vara kanon för dom vid den här tiden.

Jag undrar var Nightwish tagit vägen? Saknar henne i tråden...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Då är det nog klokt med annan pilot nu..
Min förra var rätt resbenägen m.m fast i hans fall berodde det mer på för stort ego.. han kunde alla möjliga konster ovan mark och ibland vete tusan om han inte gjorde det för att skrämmas..:devil:

*kl* Såå..skulle återigen gjort ett försök att komma iväg till tränaren åsså ringer hon och säger att hon är sjuk:cry:.
Bokade torsdag morgon men då är det väl snöstorm:crazy:.
Red ut med barna igår, en trevlig tur och tog ridbanan idag.
Gick inge vidare..Nersittning trav blev hon trippig på volt när jag försökte sätta ihop henne annars lite springig.. Men jag tror hon vart kall. "Glömde" ländtäcke och så började det regna, nästan lite snöblandat..
hoppas jag hinner rida ut imorgon MED ländtäcke. Hovis kommer på förmidda´n och jag börjar jobba 15:30..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

oj, vad hon kan lilla Bulan... Tycker att det var tur att inte du satt på iaf:o.
För du är väl rädd om dig?

Polly: Det är ju så att vissa hästar är hemskt känsliga för om de blir kalla, ditt lite sämre pass berodde säkert på det...
Hade faktiskt ett fuxsto i gamla stallet som var extremt känslig för väta och kyla. Där var det nästan täcke året om.

Kl
Hade min hovslagare igår för att slå på en tappsko och hans prognos var tyvärr INTE den bästa för min häst:crazy:. De hästar han träffat med de här problemen hade man fått ta bort. Han berättade om en dressyrhäst som gått omkull 2 gånger med sin ryttare och det är ju det man är lite rädd för faktiskt...
Men, men den som lever får se...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Söt hon är Bianca!!
Men tycker att det ser ut som den gamle säger: Passa dig, det är mitt hö men du kan få smaka om du är snäll...:)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Happy, nu ska du inte tror på allt som folk berättar om hemskheter.
Ta inte ut tråkigheterna i förskott utan avvakta tills du har varit på återbesök. Hoppas verkligen at du får bättre prognos av veterinären.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

knapplån

Får väl skumma och läsa på buke ett par veckor i brist på annat att göra. Varit på akuten i morse och är sjukskriven. Jag kommer bli så rastlöööööös.
uppdatering från min 06.a är att han gått på halvfart nov/dec. Red två "normala" pass sist och det kändes iaf bra. Han verkar nöjd med tillvaron. Lite extra energisk ute i skogen dock, men det blåser ju storm varenda dag känns det som just nu. Nästan så man väntar på lite snö istället.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Antagligen finns det lika många historier om hästar som klarat sig som hästar som dött av den skadan din pålle har så som Maui säger, fäst dig inte vid det. Du får reda på det i sinom tid och det enda du ska försäkra dig om är att när veterinären säger att du ska börja rida då ska du kräva ett svar på att hästen är säker för dig att rida på o inte kommer att gå omkull hux flux.

KL

Hade ett bra dressyrpass på Majsan igår och idag är det hoppning med Grå!:bump:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Härligt med goa pass! Hade en trevlig uteritt med loppan ganska tidigt innan hovis kom och innan det blev rusk väder med blåst å snöglöp:)...
Shit va sur han vart när jag laddade fram snösulor till alla fyra, ha, ha..Sa knappt flasklock utom att jag skulle vara rädd om dom gammla skorna när dom trampat av sig pga sulorna så jag kunde slå på tappskor..hrmm, gubstrutt:angel:..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Undrar också vad som hänt? Hoppas det inte är allvarligt.

Vilken knepig hovslagare! Min sätter glatt på Snösulor o vanliga sulor o allt möjligt annat som vi hittar på utan att klaga. Inte kostar det mer heller.:D

Kl
Idag var det hoppträning o livat. 5 busiga unghästar i en grupp. Började med att en var sadeltvång o brallade iväg direkt när hon satt upp. Två livrädda för grejor i ett hörn. Smittade av sig så alla busade runt.:D
Rivica hade vilat sen i torsdags efter kiropraktorn var hemma. Oj vad arg Sara var. Filmade när hon busade. Ska ladda upp i morgon på jobbet där datan är bättre.:)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

HejHej igen

Jag är kvar, har följt tråden i tystnad då Bellis fick en oplanerad vila Aug-Nov pga mugg som kröp upp på ett ben och inte ville bort...
Men vi är på gång igen ;)
Under tiden Bellis vilade fick jag låna min pojkväns familjs häst som också är en 06:a, var med på två tävlingar med henne.

Kan bjuda på filmerna från tävlingarna

Första tävlingen
http://youtu.be/-wN4JSUIQOg
Andra tävlingen:love:
http://youtu.be/6MO_Qq4dbVA
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Hej

Så bra att få låna en annan häst att rida och tävla.;)
Tycker det såg jättefint ut speciellt sista filmen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 690
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 187
Senast: Och_Aye
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 539
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 342
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp