Bukefalos 28 år!

Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Trilla av :nailbiting:
Det får vi inte göra, vi är ju gamla nu:arghh:

KL
Stora tävlingar på klubben. Stått på banan hela em. Såg fina ritter upp till 140. Konstigt att när det är större tävlingar o högre så kommer killarna o är bäst.
Imorgon är det upp till 150.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Äsch jag är vig som få.. ta i trä men jag rullar runt lite lätt och reser mig igen! :D Fick ju småspringa ett par km tillbaka till stallet.. var lite stressat eftersom jag skulle hoppträna med lilla grå! Fanns liksom inte i tidsplaneringen att ramla av och ta mig tillbaka till stallet ;) Stora grå var tillbaka på nolltid, såg hovspåren och han har ju använt sin 8 meters galopp hem :D
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Undrar vem som behöver den där säkerhetsselen egentligen?:D:D Var har du gjort av Mörkgrå? Hemma hos uppfödaren?

I helgen är det tävling igen med Harriet.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Han är hemma på lösdrift ett tag, jag har ju bara 2 boxar och aspirerar inte på fler.. jag vill gärna ha honom på lösdriften här men det är fullt för tillfället, dock är tanken att det ska byggas en till.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Ja ok då förstår jag.

kl

I helgen har det varit tävling igen. Igår lokal 110 1 start och Harriet var en klockren nolla så vi bestämde att det skulle bli debut i 120 idag. Eftersom hon har visat sig ha noll tävlingsnerver och totalt otittig så kändes det bra men herregud vad glad jag är att det inte var jag som skulle hoppa! :D Banan visade sig vara en icke så lätt bana med många hinder ur sväng m kort anridning. Harriet seglade runt o var lite kaxig så hon fick in ett extra galoppsprång på en linje o rev då bakbommen. Sen kom dom lite dåligt ur en kort anridningssväng så ryttaren bestämde sig för att lägga en volt så resultatet blev ju 8 fel men det var en jättefin runda! Hon har så lätt för sig min lilla häst, som förresten måtte ha växt som den värste i vinter för hon var 163 cm förra året o nu är hon 166!
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Åh, vad roligt Nova:)! Kul att det går så bra med fina Harriet.
Läste om ditt knä:(..Håller tummarna för kortisonet!

*kl
Jobbat hela helgen, red en lång och vild skogstur i fredags på vårpigg oregerlig Loppan, dottern red igår och tyckte hon var underbart mjuk och rolig och fin så idag får det bli vila.
Men nu ska jag fira för "tattarlådan" är såld:banana:! Är inte och kommer aldrig bli någon husvagnsmänniska!
Ska bara få sålt min trailer med sen så blir det förhoppningsvis nå annat snart:crazy:!
Det blir dock ingen speciellt dyr och ny men rymligare och med sadelkammare är tanken.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Tattarlådan? Husvagn är ju perfekt att ha med sig om man ska ut och tävla ju :D
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Kl
Igår hade vi nog bästa hoppträningen med lille ponnyn. Nu känns det äntligen som polletten trillat ner ordentligt och att träningen gett resultat.
Han hade fin bjudning och verkar fatta att han ska hoppa över det dottern styr emot. :)

Nästa vecka är det premiär på terrängbanan och det blir en intressant upplevelse. Ska försöka fota lite då...
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Så kul med lite terräng. Önskar vi hade närmre till Tranemo.:)
KL
Red c-r dressyr igår Msvc2. Blev lite mellanmjölk av det hela. Fick inte rätt känsla på framridningen och hade ingen plan. :( Är nog ringrostig.
Fick ihop 61% nästan bara 6-or. Nästan inga kommentarer och inget positivt.:mad: Synd att domaren inte orkade engagera sig mer.
De kommer att c-r dressyr ca en gång i månaden så jag får åka dit och träna mer. Nyttigt.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vem dömde? Cecilia? Hon brukar ju ändå vara frikostig med kommentarer! Så trist.. :(

Här tuffar vi på och galopperar... svårt att hålla honom på mattan för tillfället! Han är så jäkla pigg och jag får ju inte rida ordentligt än så jag kan ju inte trötta ut honom heller :cautious: Det är bara att stå ut en månad till typ .. sen kommer han lugna ner sig när jag får rida ordentligt! Jag har oxå anmält till terrängträning med 10:an i slutet av april! Vi får se hur det ser ut då.. jag backar upp med ljusa grå om 10:an inte känns redo. Det är ju ingen panik med honom direkt..
 
Senast ändrad:
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vill också ut på terrängbanan. Har ju "heeela" 15-20min dit:D,,Nåja, på onsdag blir det barnets tur i allafall med ponnyn:)..
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Cecilia skulle dömt men det blev Catharina Ytterlid.

Fick ett infall och har anmält mig till en kombinationstävling:D
LA dressyr och 95 hoppning. Kunde kombinera hur man ville.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Två mil "söderut" i en liten by, drygt två mil därifrån:).
Maui: Kul med kombitävlan!

*kl
Tränat men idag var det inte heller så lyckat pass:(.. Gapar och lägger ut tungan vilket ju är en tydlig demonstration att något inte är ok. Får hon lullas runt i en öppen lång form med minimal kontakt så gör hon det inte..
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vad kul! Vi ska också dit på onsdag :). Då ses vi ju...
Tror det var kl 17, eller?

Synd att inte du och Loppan är med. Det var ju så himla kul när vi var där en hel grupp härifrån. Till nästa sommar kanske jag kan :).
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vi följer med ponnygruppen 18:30 för annakarinmen jag ska hålla utkik efter dig! Å visst var det underbart kul, funderar på om jag inte borde busa till det lite med loppis..
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Ha ha hon dömde dottern å ponny förra året! Han var lite segoch hon fick kommentaren "använd spöet på träning"!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 687
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 306
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
417
· Visningar
54 818
Senast: Ketrawzc
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 705
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp