Bukefalos 28 år!

Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Ja men det är nog samma grupp då.
Dottern ska rida för Anna Karin men jag frågade inte exakt vilken tidO_o, får kolla med henne...
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Kl

Har ridit en låååång runda i skogen med Harriet! Fullkomligt ljuvligt väder, hästen på kanonhumör o jag likaså, det ska va gött att leva!:D
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Jag gjorde som du, tog ponnyn på en ordentlig skogsrunda med en hel del galopp :). Det var underbart!
Framförallt att rida i liten tröja och väst, yes nu är det år!!

Kl
Idag ska vi stängsla....
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vi rider med den ordinarie träningsgruppen som alltid rider halv sju så tror inte det blev samma denna gången:).

*kl Men vilket ljuvligt väder! Jag dressyrade ett rejält pass och sen tog jag en pw, det var, harkel, behövligt..känner att jag måste bättre på mitt flås;)..

Nu taggar jag för vuxenkalas med "sportbar" som tema..Tänkte först dragit på mig dressyrstass med lite extra bling och ridit på en "Totilas käpphäst" men det fick bli ett annat alternativ..Imorgon blir det nog inte så krävande ridpass:D!
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Ok, måste verkligen ta och kolla upp vilken tid hon rider :).

Kl
Vilket ljuvligt väder idag också...
Och nu är det ljust ännu längre på kvällarna. Jag blir så vansinnigt sugen på att sitta upp:o på min treåring.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Jag har galopperat idag på vår 3- åring :D Lite skutt o ner med huvudet men inte värre än att jag vågade driva på o fortsätta. Travade över en liten kavaletti också. Hon är himla snäll.:p

KL
Tävlade Msvc 1 idag. Kändes bra men fick bara 61 % :meh: Måste komma upp ur 6- träsket. Ska tydligen rida på mer fram i galoppen. Får träna vidare o rida bättre.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Jag har galopperat idag på vår 3- åring :D Lite skutt o ner med huvudet men inte värre än att jag vågade driva på o fortsätta. Travade över en liten kavaletti också. Hon är himla snäll.:p

KL
Tävlade Msvc 1 idag. Kändes bra men fick bara 61 % :meh: Måste komma upp ur 6- träsket. Ska tydligen rida på mer fram i galoppen. Får träna vidare o rida bättre.

Vänta gärna tills efter Skultagården :sneaky:

Nej jag bara skojade !! Kul med den lille.. lååååvar att han är större än min lille grå :D

Är helt överygad om att 162 på 3 årstestet var en ren glädjemätning :cautious:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Måste komma upp ur 6- träsket.

:laugh::laugh::laugh: En hårt arbetande mamma.....:devil:

kl

I fredags dansade min svarta prinsessa fram, lätt att rida, lätt att sitta på. Igår hade ngn tagit min dansande prinsessa och ställt en stelbent, osamarbetsvillig, tjurig hästkrake i hennes box. Suck.:mad:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Kul att tre-åringen verkar så bussig iallafall!
Såg att du red samma klass som min tränare och en kompis till mig!

*kl
Mysred igår, eller ptja, lite skogsdressyr vart det allt..Hon var jättefin att rida:love: Lite vattengympa är nog bra träning:)[/IMG]
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Tack! Här är några till för datorn bråkade med mig sist:)! ( Det är en jättebra sjö att rida i för den är så långgrund och har bra botten )


 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

KL
Åkte iväg idag o hoppade c-r :D
Pållen var väldigt taggad o tyckte det var så roligt. Hoppade först 80 o var felfri. Den rundan kändes bra.
Hoppade sen 90 o där blev det lite på o av. Rev två då hon drog iväg o blev flack.
Får be dottern träna mig till helgen. Måste upp på 95 då vi ska hoppa det nästa vecka.:o
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Roligt med hoppning! Jag tycker du är supertuff!!

Kl
Vilken rolig träning i Tranemo igår! Lille ponnyn hoppade alla hinder såå bra.
Visst tittade han några gånger men inte alls som på banhoppningen.
Som avslutning fick de hoppa en liten bana på 9 språng med bank, vatten och coffin bl.a. och han hoppade felfritt!!

Som tränaren uttryckte det: "det är ju terrängponny han vill vara".

Ska se om jag hinner lägga in bilder ikväll.

Stolt mamma igår!!

(kul att träffa Polly med!! Himla snygg ponny ni har!)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Riktigt kul att träffa dig med Happy:), å tac å tack detsamma, er ponny ser superfin ut med! Vår var väl inte riktigt med på noterna alltid men barnet trilla inte av iallafall så helt ok på det stora hela!

Maui: Instämmer helt med Happy!!! Så sunt och kul att du gör lite av varje och tufft! Kan säga att jag blev inte mindre sugen att ta ut röda faran på terrängträning efter att varit med dottern ..

*kl
Ingen ridning igår så idag på träning tog vi "kniv å gaffel" ( kandaret ).
Hon var superduper, brister lite i samlande vä galopp samt förvända, men det är väl bara å jobba vidare..:)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

"kniv och gaffel" :D Har jag aldrig hört... Rider vi andra med sked då??

kl
Visst blir man sugen:






 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vilka fina bilder :)
Så härligt det ser ut. Tänk om man hade varit yngre...
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Sked är mkt bättre;), föredrar det egentligen, ha, ha..
Så fina bilder och vad himla fin sits hon har din flicka:)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Uppe med tuppen för att få parkering i skogen. Fick med dottern också. Red nya ridspåret som har fått fint underlag. Massa galopp:D Rivica var bra trött på slutet. Skönt att komma ut tidigt.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vilka fina bilder Ni tagit :) både du och happy :)

Kl

Årets första tävling i göteborg igår. Det flesta av er vet väl redan att det gick bra ;) Känner mig så fantastiskt nöjd med arbetet som är nedlagt jan-april. Han var så himla fin i bägge klasserna :)

Nu siktar vi mot Lilla Edet i slutet av april. Jag och en kompis ska åka ner till skyrup i mitten av maj, ska bli kul att rida på "riktig" bana en gång :))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 677
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 304
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
417
· Visningar
54 669
Senast: Ketrawzc
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 700
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp