Bukefalos 28 år!

Det gråa är skitjobbigt nu @Gunnar . Blått på mörkgrå, jag kan inte läsa det för det bara flyter ihop, sen är datumen vid inläggen så ljusa nu att man knappt kan läsa dom. Stressande som attans att försöka läsa.
 
Grått är lite trist, hade önskat det lite mer glatt, färgerna just nu känns på den här datorn rätt vilsamma och tydliga. För ett tag sedan var de hemska, om det beror på att du ändrat igen eller jag vant mig vet jag inte riktigt.
 
Tänkte tipsa er som är aktiva i denna tråd om att ni gärna smygtesta den nya stilen, klicka nere till vänster där det ex.vis står Stil: Bukefalos. Det kommer upp ett popup fönster välj Stil: Nya Bukefalos
 
Man kan väl säga att väldigt många har väldigt många olika åsikter om det här med färg.

Självklart har alla olika åsikter, det kan dock vara klokt att tänka på att många har synfel av olika slag och det vanligaste "resultatet" verkar bland annat vara att det krävs lite skarpare kontraster för att det ska bli lättläst. Tänk sedan på att många sitter med laptops eller mobiltelefoner som redan i sig ofta har dåliga skärmar där skillnaderna i färger syns mindre. Att ha blåa färger på grått blir därför lätt en dålig idé, framförallt när det som i skrivande stund är väldigt gråaktig blå färg på länkar osv. Jag själv har utmärkt syn, men flera i min närhet har det inte och min första tanke när jag loggade in nu var "tur att de inte är medlemmar här, de hade aldrig hittat någonting med tanke på hur färgerna blivit".
 
Grått är lite trist, hade önskat det lite mer glatt, färgerna just nu känns på den här datorn rätt vilsamma och tydliga. För ett tag sedan var de hemska, om det beror på att du ändrat igen eller jag vant mig vet jag inte riktigt.
Jag har ändrat rätt mycket här den senaste tiden, framförallt har jag bytt till i mitt tycke varmare och vilsammare gråa nyanser.
 
Tänkte tipsa er som är aktiva i denna tråd om att ni gärna smygtesta den nya stilen, klicka nere till vänster där det ex.vis står Stil: Bukefalos. Det kommer upp ett popup fönster välj Stil: Nya Bukefalos

Med risk för att låta gnällig ;) snälla låt det vara möjligt att använda nuvarande layout även efter att du bytt till nya stilen. Jag fullständigt avskyr(!) sidor där menyer och sådant i sidokolumner följer med neråt när man scrollar på sidan.
 
Jag har ändrat rätt mycket här den senaste tiden, framförallt har jag bytt till i mitt tycke varmare och vilsammare gråa nyanser.

Så länge det grå inte hamnar som bakgrund i inläggen(blir jättejobbigt all läsa) så fungerar grått bra för mig, tycker färgerna överlag är trevliga nu. :)
 
Självklart har alla olika åsikter, det kan dock vara klokt att tänka på att många har synfel av olika slag och det vanligaste "resultatet" verkar bland annat vara att det krävs lite skarpare kontraster för att det ska bli lättläst. Tänk sedan på att många sitter med laptops eller mobiltelefoner som redan i sig ofta har dåliga skärmar där skillnaderna i färger syns mindre. Att ha blåa färger på grått blir därför lätt en dålig idé, framförallt när det som i skrivande stund är väldigt gråaktig blå färg på länkar osv. Jag själv har utmärkt syn, men flera i min närhet har det inte och min första tanke när jag loggade in nu var "tur att de inte är medlemmar här, de hade aldrig hittat någonting med tanke på hur färgerna blivit".
Många av den senaste dagens ändringar handlar om just förbättringar för de som inte har perfekt syn. Nu vet jag inte vilka blått på grått du menar, men jag tror inte det är så stor skillnad på de blåa och de tidigare gröna länkarna, vad det gäller att se dem.
 
Med risk för att låta gnällig ;) snälla låt det vara möjligt att använda nuvarande layout även efter att du bytt till nya stilen. Jag fullständigt avskyr(!) sidor där menyer och sådant i sidokolumner följer med neråt när man scrollar på sidan.
Jag håller helt med här!
 
Tänkte tipsa er som är aktiva i denna tråd om att ni gärna smygtesta den nya stilen, klicka nere till vänster där det ex.vis står Stil: Bukefalos. Det kommer upp ett popup fönster välj Stil: Nya Bukefalos

Spontant tycker jag "nya bukefalos" blir för grått i bakgrunden på inläggen.

I övrigt känns det mest ovant så är svårt att bedömma bara av att klicka in på det måste använda det en stund först. :)
 
Det är för ljus bakgrund inne i inläggen Jag fick på riktigt huvudvärk på fem minuter.

Däremot gillar jag layout osv på stil:nya bukefalos som Gunnar tipsade.

Men det är för ljus bakgrund eller kombinationen som är med ljust och blått. Huvudvärk blir det i alla fall
 
Med risk för att låta gnällig ;) snälla låt det vara möjligt att använda nuvarande layout även efter att du bytt till nya stilen. Jag fullständigt avskyr(!) sidor där menyer och sådant i sidokolumner följer med neråt när man scrollar på sidan.
Jag skulle egentligen sagt ge den nya stilen en vecka innan ni kritiserar den ;)
Jag har använt den i ca en vecka i mitt modererande och läsande på sidorna och jag tycker nu den är mycket bättre än den gamla.
 
Jag har ändrat rätt mycket här den senaste tiden, framförallt har jag bytt till i mitt tycke varmare och vilsammare gråa nyanser.

Jag tycker det ser trevligare ut än med sorgbandet, lite mindre stelt- lite mer fräscht, men det är inte en färgställning jag valt.

Om du vill ha mer genomtänkt kritik så, är designen för spretig nu, det finns ingen röd tråd i den. Det ser rätt okej, i synnerhet om man bara ser nederdelen eller överdelen, ut men för att få det riktigt snyggt så funkar det inte med grönt i bandet överst vid rubrikerna och blått här nere. Blått och grönt är i sig jobbiga färger då det är där många färgblinda får problem. Grått som bakgrund är inte varmt även om det kan vara mer eller mindre kallt.

Jag skulle själv valt en enhetlig färgskala som jag applicerat på hela forumet, gärna med ett par färger i olika nyanser.
 
Jag kanske skulle göra den gamla stilen fullkomligt outhärdlig så kanske de flesta skulle tycka att den nya är jättebra ;)
Den nya stilen har funnits tillgänglig för alla sedan i måndags, men det verkar inte varit någon som hittat den :)
 
Jag skulle egentligen sagt ge den nya stilen en vecka innan ni kritiserar den ;)
Jag har använt den i ca en vecka i mitt modererande och läsande på sidorna och jag tycker nu den är mycket bättre än den gamla.

Jag tänkte inte skriva här i färgtråden förrän det verkade som om du pysslat klart, just för att jag vet att det brukar bli bra i slutet och att man dessutom brukar vänja sig. Meeen det finns faktiskt flera sidor jag helt slutat gå in på just pga menyer som "följer med". Det vore trist om det blev likadant med buke.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 089
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Unafraid
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: slant98
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
618
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp