Bukefalos 28 år!

Ang. den nya layouten så tycker jag att det är ett + att "ämnesmenyerna" får större text :)

Det kommer jag nog kunna vänja mig vid snabbt ;)
 
Det är för ljus bakgrund inne i inläggen Jag fick på riktigt huvudvärk på fem minuter.

Däremot gillar jag layout osv på stil:nya bukefalos som Gunnar tipsade.

Men det är för ljus bakgrund eller kombinationen som är med ljust och blått. Huvudvärk blir det i alla fall

Jag vill snarare ha ljusare bagrund, ivarje fall inne i trådarna, och specielt blir det jobbigt med den gråa bakgrunden i citen.

Däremot är det definitivt Ajaj varning på den blå den är väldigt sticksig skulle jag vilja beskriva det som.
 
I övrigt tycker jag det är tråkigt att knapparna för notiser och konversationen har tappat färgen de blir lite trista då. men det stör ju inte möjligtvis syns de sämre
 
Jag tänkte inte skriva här i färgtråden förrän det verkade som om du pysslat klart, just för att jag vet att det brukar bli bra i slutet och att man dessutom brukar vänja sig. Meeen det finns faktiskt flera sidor jag helt slutat gå in på just pga menyer som "följer med". Det vore trist om det blev likadant med buke.
Jag kan hålla med dig om att vissa sidor som använder "klibbiga" menyer och liknande kan vara rejält jobbiga.
Jag tycker dock detta är smakfullt gjort och faktiskt är till hjälp.
Menyn tar lite plats och visas enbart när man skrollar upp. Högerspalten ser till att det inte blir en massa luft i spalten när man skrollar ner i långa trådar.
 
Det är fantastiskt mycket lättare att surfa från mobil med nya bukefalos. Nu kommer man åt fulla menyer, slipper förstora texten och antal felklick har minskat med 99%
 
Mycket bättre utan den svarta bården! :) Gillar dock inte "Nya Bukefalos" där man måste klicka i menyn för att komma till de olika forumen, gillar när det är överskådligt.
 
Det nya typsnittet är okej i sig, men personligen föredrar jag typsnitt med serifer i brödtext, men är van vid både och.

Rubrikerna beter sig märkligt med nya buke typsnittet men inte med övriga två. De hänger inte riktigt med hela tiden, men det är modernare och utan skavanker lär det funka kanon.
 
På tal om stilar...
Vad har hänt med serif-stilen?
När slutade den ha just serifer?

(edit - eller om det är tvärtom... Hittar i alla fall inte stilen där bokstäverna har "klackar")
 
I övrigt tycker jag det är tråkigt att knapparna för notiser och konversationen har tappat färgen de blir lite trista då. men det stör ju inte möjligtvis syns de sämre
Och jag och många andra skulle säga att de nya är mer enhetliga och harmoniska och mindre plottriga.
Det märks ganska tydligt här att vissa vill ha mer färger, andra färger, mindre grått, mindre ljust, ljusare, det enda jag är säker på är att det inte går att få alla nöjda, samtidigt som jag är ganska säker på att om en vecka är de flesta mycket nöjda med hur det ser ut och fungerar ;)
 
På tal om stilar...
Vad har hänt med serif-stilen?
När slutade den ha just serifer?

(edit - eller om det är tvärtom... Hittar i alla fall inte stilen där bokstäverna har "klackar")
Förra året när jag införde serifer, blev det ett jäkla liv, för det var så hemskt och gick inte att läsa m.m Jag hade inget problem med dem, men tänker mig nu att det får bli utan serifer i den nya stilen.

För de som tycker serifer är rena grekiskan, som en del av mina moderatorer ;) googlade jag fram denna länk:
http://maconprinting.com/serif-versus-san-serif-fonts
 
Jag gillar designen på nya buke (så den får stor tumme upp!), men jag tycker personligen att det är lite väl ljusa färger. Jag sitter och spelar mycket, i halvmörkt rum och nu är det som att tända en lampa när jag går in här.
 
Förra året när jag införde serifer, blev det ett jäkla liv, för det var så hemskt och gick inte att läsa m.m Jag hade inget problem med dem, men tänker mig nu att det får bli utan serifer i den nya stilen.

För de som tycker serifer är rena grekiskan, som en del av mina moderatorer ;) googlade jag fram denna länk:
http://maconprinting.com/serif-versus-san-serif-fonts

Jag minns det, och tror att jag valde att ha serifer då.

Men jag kan ärligt säga att jag inte vet när det blev sans serif - så jag antar att det egentligen inte spelar så stor roll. :p
 
ah, nu testade jag också stil nya bukefalos. Vad stor texten blev. Eller ja, allt känns stort!
Tycker om headern eller vad det kallas, där menyn är. Stort och bra :)
 
De nya menyerna är lite jobbiga när jag ska välja exempelvis forum bevakat. men för huvudrubrikerna går det snabbt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 088
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Unafraid
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: slant98
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
618
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp