Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Beklagar sorgen med fölet.

Men din påwni är jättesöt!:love: Det är bara att jobba vidare med takt och tempo, övergångar o övergångar o sen kan du göra lite övergångar ibland också...;)

Ingen Påwni;) Som sagt inte jag som rider;) Jag tränar mycket övergångar innan hon ställdes av. Speceiellt mellan skritt och trav. Galoppen har vi bara kört 2 ggr i paddock då hon ej kan konsten att korta ännu;) Hon är ju som sagt inte skolad alls hehe.

Hade målet att hon skulle kunna gå LC i vinter men får skjuta upp det;) Har tyvärr varit sjukskriven och är fortfarande. Så därför har hon stått i 4 v nu. Men ska få hjälp att sätta igång henne! Motgångar ger medgångar!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Idag har jag för första gången blivit filmad när jag rider "Den dansande hängmattan" som vår stallägare kallar honom. Jag har inte ridit för tränare sen typ slutet av maj/början på juni och sadeln är för liten för mitt breda arsle så var snälla mot mig? :crazy:

http://www.youtube.com/watch?v=NcpIaNTT7hs
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag tycker att formen är MYCKET bättre :bow: på denna film än vad jag sett på tidigare filmer, bra jobbat!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL

Här kommer ett klipp på W.
http://www.youtube.com/watch?v=oyf5ruINtEU

S rider honom för andra gången inför en tävling som inte blir av, men jag blir bara så glad av att se honom lugn, nöjd och avslappnad med ny ryttare och på ny plats.
Lite mer ork i galoppen behövs, men nu känns det som att vi kan börja jobba på riktigt! Härligt!!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL

Här kommer film från i onsdags då Danne tömkördes för första gången.

Filmen är tyvärr från slutet av passet och Danne är ganska matt här, ni får skylla på mig som var så inne i vad S gjorde att jag helt glömde bort att jag skulle filma :o

Till nästa gång ska vi hitta läget mellan rakställd och sidvärtesrörelser, vilket är jättesvårt då det inte krävs så mycket för att Danne ska gå i öppna/sluta/skänkelvikning..

Nåväl, here it comes...

http://www.youtube.com/watch?v=NBPV6vTFm5E

Ja och om det inte är uppenbart så är det inte jag som tömkör, det är utlejt på en som vet vad han gör :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tycker verkligen att där är en stor förbättring på form, takt och HASTIGHET....fortsätter du att jobba honom i den form och takt så lär han bygga upp sig bra mkt bättre inom kort :) Bra jobbat!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men sedärja Willja! Nu har du ju hittat din nya tränare! Ser toppenbra ut verkligen.:love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag blev såå stolt över honom när hon red. Han samarbetade ju och var lugn som en filbunke även om det var ny plats. Japp... jag snor hennes tränare så fort jag kan:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nej Willja...jag menade att du skulle träna för lektra själv!:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det hade jag gärna gjort! Men hon rymmer nog från stan inom kort tyvärr.
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL

Här kommer ett klipp på W.
http://www.youtube.com/watch?v=oyf5ruINtEU

S rider honom för andra gången inför en tävling som inte blir av, men jag blir bara så glad av att se honom lugn, nöjd och avslappnad med ny ryttare och på ny plats.
Lite mer ork i galoppen behövs, men nu känns det som att vi kan börja jobba på riktigt! Härligt!!

Tror aldrig jag sett den ryttaren på film:idea: Så himla trevligt ridet, lektra :bow::bow: Verkligen roligt att se! Fin häst också förstås:D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Visst rider hon kanonbra! Det är andra gången hon rider honom bara... hon hittade rätt knappar direkt och kunde sätta ord precis på vad som behöver jobbas med osv. Jag är imponerad:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja henne hade jag utan vidare släppt upp på min också:D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Här kommer en film på min 4-åring som debuterade på dressyrbanan för drygt en vecka sen. Vi red ett mycket enkelt program LD:1 där lättridning är tillåten.
Jag ville först och främst kolla av hur han reagerade i ny miljö med dressyrstaket mm.
Är nöjd med honom då han var cool och samarbetsvillig (trots både får och kor i närliggande hagar). Vi fick 67,5%:).
Jag fick blodad tand och har börjat lära mig LC:2:an. Känns som vi skulle kunna reda ut det.

Här kommer filmen... Filmad av 11:årig dotter, därav lite skakig.:laugh:

http://www.youtube.com/watch?v=SvuSepxG8uo
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

vilken härlig häst :laugh:

och så skakig var väl ändå inte filmen? Har sett betydligt värre, där man nästan blir åksjuk av att titta :p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Gud vad gullig din dotter var "Går det såhär hela tiden tror jag att det blir mer än 55%" :D

Vilken härlig häst men gud vilket knasigt program, hade inte läst innan vad det var... Tror jag tittade på starten 3 ggr innan jag läste att det var ett LD.. Haha. Smart tjej. Tror verkligen ni kan välja ett svårare. Personligen tycker jag att LB:2 är ett jättebra program och lättare än LC. :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Är helt lost nu tror jag men är det inte unghästklasser som gäller när de är 4??? Jätte fin ritt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 738
Senast: Valle
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
888
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 933
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 312
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp