Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tror verkligen ni kan välja ett svårare. Personligen tycker jag att LB:2 är ett jättebra program och lättare än LC. :)

LB:n har jag inte ens kollat på, utgick från att LC:n var enklare. Hmm får kolla upp det där.
Det vi behöver öva på är att sitta ner i traven. Har hittills valt att bara sitta ner korta stunder men tror det är dags att öka på nedsittningen.:)
Måste också boka in en dressyrträning, har inte ridit för tränaren sen i juni.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tycker det ser ut som han kommer till väldigt bra arbete för att vara 1a ggn på töm!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det var länge sedan vi fick se film på Grå D-ponnytravare... :angel:

Japp! Ska fixa det så fort du lagt ut film på Pärlan utan ponnytrav o hals lika lång som en giraff...:angel:

Nu så! Vi har nog iallafall avancerat upp till litenstorhäst-trav :D Ärligt talat så har jag inte lagt någon större tid på att utveckla dressyren eller traven utan det har varit hoppningen först och främst.. I vinter får jag väl lägga på dressyrsadeln och göra något åt dressyren :o

Grå litenstorhästtravare har fått vita prickar på kroppen oxå :eek::eek:

Här är en sådan modern dressyrträning då med Pärlan :angel: Och jag är även hyperhypermodern för jag kör även bettlöst, det ni :devil:

http://www.youtube.com/watch?v=dndfQbRFZNk


Här är en på Hille oxå som har avslutat en omodern dressyrsession och jag lägger ner honom

http://www.youtube.com/watch?v=j7x0_h3PUWk
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

+Novali01+flashlight:

Vad snälla ni är! :D

Är så förbaskad på det där viruset som satte stopp i Mariestad. Jag var taggad! :mad:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Liten Grå ponnytravare har blivit mellanstor ngt mindre ponnytravare!:D Men en sak som borde blivit mindre har definitivt blivit större igen!:eek:

Tjock...*smakar på ordet*, rund?...nej, fet??? Nope, men definitivt TJOCK!:D

Pärlan behöver banta igen fio lilla....:cool:

Men sista hoppet!!:love::love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Oj, han har ju blivit vit i ansiktet!! :eek:

Hur höga är hinderstöden? :angel: Som han hoppar! :love: Attans vilken lömsk filmkamera!

Har ni motorväg bakom ridbanan?? Jag råkade ha lite hög volym på och höll på att bli bullerskadad!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tja, vita fläckar är väl bara början:angel:

Men visst har det hänt saker med traven:idea: Bitvis glimtade han till riktigt ordentligt med lite gest t o m.:bow:

Och hoppa kan han verkligen:love:

Men han kommer nog inte till Hilles trav :love: Den hästen gillar jag:)

Trodde förresten att Nova syftade på dej först :eek:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Trodde förresten att Nova syftade på dej först :eek:

Trodde detsamma :o

Marvin: Om man sågar av hinderstöden, ser hindren MYCKET högre ut :devil: Egentligen är hindret bara 50-60cm högt... :angel:

fio: Smart att klippa av filmen och skylla på kameran på sista språnget så ingen ser att han rev :p Men håller med om att traven har förbättrats :banana: Jag är nog alldeles för gammaldags. Jag gillar den omoderna dressyrträningen. :o
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja det glömde jag skriva så jag lägger till det, vansinnigt välriden ser han ut:bow:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag tror hon gjorde det...

Oavsett ponnytrav eller ej ser han underbart välriden och lydig ut!:love:

U know me so well, dahling!:devil: eller inte....det ni andra inte vet är att vi, fio o jag, under en längre tid haft denna tjockis diskussion o häromdagen fick jag min uppfattning bekräftad av hennes hopptränare!:D

Men jag som sett honom från hans första starter i hoppning live måste även tillägga att galoppen blivit otroligt mycket bättre!:bow: När hon samlade honom mot hinder förra året så blev galoppen helt konstig, som om någon suttit o bara dragit i tyglarna när han bjöd på hinder. Det är en bragd faktiskt att ha fixat till det. Men säg inte det till fio för hon blir så himla mallig o låter då bli att banta....:angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

det ni andra inte vet är att vi, fio o jag, under en längre tid haft denna tjockis diskussion o häromdagen fick jag min uppfattning bekräftad av hennes hopptränare!:D

Stackars fio... nu tycker även hopptränaren att hon för tjock :(

Finns det någon tråd för feta FT-ryttare? :devil:

Annars tycker jag nog att det var Pärlan som behövde slimmas lite för att platsa som FT-häst... Fast det är klart, nu är det ju dressyrforumet, så han är ju faktiskt bara i dressyrhull :devil:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Oj, han har ju blivit vit i ansiktet!! :eek:

Hur höga är hinderstöden? :angel: Som han hoppar! :love: Attans vilken lömsk filmkamera!

Har ni motorväg bakom ridbanan?? Jag råkade ha lite hög volym på och höll på att bli bullerskadad!

Det finns två saker vi aldrig pratar om och det är , vita hår och vita terrängskydd :cool:

Äsch så höga är dom inte.. 120 :D Nä vi har inte motorväg bakom även om man kan tro det ibland.. men bara för att jag skulle rida och hoppa så skulle värsta karavanen av traktorer och grävmaskiner och you name it dundra förbi :mad:

Ja han har börjat hoppa mkt bättre nu :love: Eller hoppat har han väl alltid kunnat iof men kroppen och allt börjar hänga med nu :laugh:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Stackars fio... nu tycker även hopptränaren att hon för tjock :(

Finns det någon tråd för feta FT-ryttare? :devil:

Annars tycker jag nog att det var Pärlan som behövde slimmas lite för att platsa som FT-häst... Fast det är klart, nu är det ju dressyrforumet, så han är ju faktiskt bara i dressyrhull :devil:

Ja suck.....
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tja, vita fläckar är väl bara början:angel:

Men visst har det hänt saker med traven:idea: Bitvis glimtade han till riktigt ordentligt med lite gest t o m.:bow:

Och hoppa kan han verkligen:love:

Gest :rofl::rofl: Tack för att du så positiv ;)

Nova: Nä jag läste inte ditt inlägg så oroa dig inte

Hedwig : Tack :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Gest :rofl::rofl: Tack för att du så positiv ;)

Ja ok, men lite början till då, det tycker jag faktiskt man man se glimtar av (ok inte hela tiden men det fanns sekvenser), var inte så negativ när pålle jobbar på det syns ju klart att det kommer:mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 733
Senast: Valle
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
882
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 930
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 311
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp