Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Novali01

Trådstartare
Får väl jag starta då eftersom jag tydligen svävade ut i den förra...
a062.gif


Ingen direkt dressyrfilm på min 4-åring men håll till godo!

http://www.youtube.com/watch?v=za_MCN4ma6s
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

såg ju jättetrevligt ut och va vuxen hon har blivit! vad är planen med henne?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det var den märkligaste dressyrträning jag sett... Jag har fått lära mig att hästen skall TRAVA över cavalettibommarna... som jag dessutom tycker var på tok för höga... :eek:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

sommarminne: Tack, jag ser ju inte själv att hon ser "vuxen" ut eftersom jag ser henne varje dag...planen är att tävla till våren o sen betäckning. Med tävla menar jag förstås fälttävlan!:D Det andra tjafset, dvs dressyr o hopptävlingar får vi förstås rafsa undan på vägen dit....:devil:

sushmeister: Det är en helt normal dressyrträning av modernare snitt! Att cavaletti bommarna är högre beror på att du blivit äldre o behöver förnya dina glasögon.:angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag förstår inte varför du skall förstöra varenda tråd med ditt tjaffs :devil:

Dessutom vad har din hopplektion med dressyrfilmtråden att göra :angel: Du kan väl lägga ut en dressyrfilm istället, en med låååååååååååång hals då
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
Lägger in inlägget igen då vi hamnade precis i slutet när tråden stängdes, vill gärna ha feedback såklart, ris o ros :)

"Har tidigare bara lagt in klipp här på stor gul, men nu är det dags för filmpremiär på liten grå
Connemarasto född 2007, riden ca 25 ggr. Haft semester hela sommaren och precis igångsatt nu"


http://www.youtube.com/user/celakris.../0/g-gf4Zcb9qE
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag förstår inte varför du skall förstöra varenda tråd med ditt tjaffs :devil:

Dessutom vad har din hopplektion med dressyrfilmtråden att göra :angel: Du kan väl lägga ut en dressyrfilm istället, en med låååååååååååång hals då

Japp! Ska fixa det så fort du lagt ut film på Pärlan utan ponnytrav o hals lika lång som en giraff...:angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vet inte riktigt vad du är ute efter för kommentarer för hästen är ju nyinriden o dessutom så himla ung? Men det ser iaf trevligt ut och jag tycker du verkar vara på helt rätt väg!:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vet inte riktigt vad du är ute efter för kommentarer för hästen är ju nyinriden o dessutom så himla ung? Men det ser iaf trevligt ut och jag tycker du verkar vara på helt rätt väg!:)

he, he, nä jag vet inte vad jag är ute efter, lite glada tillrop kanske, typ som du skrev :)
Men även såklart det motsatta, om nu någon ser att något ser uppenbart tokigt ut :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL

Får lägga in den enda ridfilm jag har än så länge. Den är sen i somras och första gången min kompis rider henne. Och i fruktansvärt övertempo;). Men hellre en pigg häst än en seg!

http://www.youtube.com/watch?v=PF2oTEnM-6c

Hon är 5 år och bara skogsriden innan. Köpte henne för 7 mån sedan. Visade sig vara dräktig. Fölade 5 Juli. Men tyvärr dog fölet 15 dagar gammalt. Är precis igångsatt efter 4 v vila.

Vi kämpar långsamt!!

Och vad vill jag?? Inget;) Vet hennes brister men tar gärna emot tips!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja fruktansvärt övertempo precis som du skrev:) Men den ser ut att kunna bli riktigt fin:bow: med lite bra ridning, men det där harvandet i övertempo gör ingen glad, lite halvhalter vore tex på sin plats:angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nä nu måste jag prata med min dressyrtränare, vi håller på med helt fel saker, förstår jag ju nu i den nya moderna dressyrtråden som Nova inledde:cool: Man måste ju hänga med, ska jag säga åt henne:devil:

Ja men lång hals hade väl både Majsan o Heddan i alla fall:idea:

Jaa men herregud..:eek: Har du missat att detta är den nya, senaste, innetrendiga dressyrformen.

Tyvärr är även min dressyrtränare hemskt ouppdaterad o helt oförstående till att det faktiskt ska se ut så här nu.
c070.gif
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Beklagar sorgen med fölet.

Men din påwni är jättesöt!:love: Det är bara att jobba vidare med takt och tempo, övergångar o övergångar o sen kan du göra lite övergångar ibland också...;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja fruktansvärt övertempo precis som du skrev:) Men den ser ut att kunna bli riktigt fin:bow: med lite bra ridning, men det där harvandet i övertempo gör ingen glad, lite halvhalter vore tex på sin plats:angel:

Som sagt, min kompis som rider;) Jag har henne inte i det tempot när jag rider hehe;)

Har precis satt igång henne nu efter vilan så får vi se hur det går. Hon är super pigg iaf! hehe
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
853
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 763
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 169
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp