Bukefalos 28 år!

Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja herregud hur VÅGAR du lägga ut en så kass film på en alldeles alldeles underbar häst!:love::love::D

Så vacker o välriden att du borde skämmas!:devil:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Klart du ska rida LA6 och LA5 igen!! Har aldrig sett honom så fin!!:love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Klart du ska rida LA6 och LA5 igen!! Har aldrig sett honom så fin!!:love:

Vi får se- bestämde mig i våras för att vänta tills allt är riktigt bra. Har lite svårt att sätta tryck i honom utan att det blir spänning istället. Men jag ska se om det funkar snart :crazy:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ser fantastiskt trevligt ut! :love:

+ Lavinie + Zvea. Tack så jättemycket! Jag blir nästan chockad av berömmet, senast jag la ut en film blev jag rätt sågad i slutändan... :cry:

(Men jag vet att mycket har blivit bättre. Han har börjat koppla av mer, även på tävling.)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tycker din häst är jättetrevlig! Du rider den på ett bra sätt, ser avslappnat och välridet ut.

En häst i min smak...:love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

kl

Igår var jag och Wille på tömkörningskurs/träning. Han pigg eftersom han fått en ofrivillig vila i tre veckor pga spark, tappskor och ytterligare tappskor.
Vi påbörjade skänkelvikningarna på töm igår och de finns också att se, men det arbetet är inte så roligt att titta på så jag bjuder bara på en liten travsnutt.. (helt oredigerad, jag har inget konveteringsprogram till filerna så jag kan inte redigera dem :( )

http://www.youtube.com/watch?v=os6ZW35Biek
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*knapp*

Film från min och hästens dressyrdebut!

http://www.youtube.com/watch?v=Vii_iM6cf84

Jag hann rida fram i 10 min eftersom vi stannade och hjälpte en medtävlande som fått punktering på vägen och sedan bytte startnummer med henne också, därför hann jag inte alls lossa högersidan så att den är 'dålig' är jag väl medeveten om! Jag är lika glad som alltid för min underbara prinsessa som ställer upp på alla mina påhitt! :love:

Kommentera gärna, jag vill bli bättre! Överlivet blir väl tillbakalutat bitvis men jag kan inte använda mina magmuskler normalt, gravid v 21 :p
Vi har aldrig tränat dressyr för någon men nu ska vi nog bannemig börja :d
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Herregud gravid i v.21 jag tycker min kavaj sitter tajt och jag är inte gravid och har aldrig varit :D

Tycker det såg ut som en trevlig debut. Jag hade ridit på lite mer framåt fram för allt i traven men även i galoppen. Vill minnas att det är fri skritt på diagonalen och isf ska helt lång tygel ges. Formningen runt skänkeln har ju redan domaren påpekat. Sammanfattningsvis mera framåt och halvhalter för att balansera upp. Men ni är på god väg!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Grattis till jättefin debut!

Ser väldigt prydligt och noggrannt ut och du har en under omständigheterna fin sits.

Hästen behöver komma lite bättre över ryggen och slappna av lite- det kommer säkert få henne att länga stegen lite och ge lite bättre takt. Tycker också att du gott kan korta tyglarna lite också. ;)

Överlag 1000% bättre än hur det skulle se ut om jag hoppade 1m-klass på min dressyrhäst:bow:= imponerande!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ser ut som ni kommer åt hästen bra på töm av det lilla man kan se på filmen:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ser ut som ni kommer åt hästen bra på töm av det lilla man kan se på filmen:)

antar att det där va till mig? :p

Vad lustigt att du säger det, för det är precis vad vi kommit fram till att vi INTE gör.. eller iaf inte vid det träningspasset.
Jag har gått igenom filmerna ung hundra gånger och fått höra andras åsikter osv och jag och alla andra har tyckt att jag spänner upp mig och låser hela hästen så han inte alls travar igenom kroppen som han borde utan att han går och trippar fram och där mer ser ut (men gör inte i verkligheten) att gå i undertempo.
Han är väldigt lyhörd och gör precis det jag ber om, men han går felställd, inte alls rakriktad öht och blir lite bättre i hörnen där han tvingas gå mot mina spänningar för att balansera upp sig. Sen ser det ut som i slutet på långsidan att han kommer igenom kroppen ordentligt och går i ett bra tempo, men i verkligheten rusar han från mig och jag tappar kontrollen helt och han orkar dessutom inte balansera upp sig utan det blir bara massa sladder.....

MEN... det var ju roligt att du gillade det... eller nått ^^ Även om jag insett att jag inte riktigt håller med.. MEN sägas ska ju också att både hästen och jag vilat i tre veckor så vi förlåter varandra :) (eller iaf jag honom ;))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 554
Senast: Fibusen
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
904
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 192
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 387
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp