Ny flykting-katastrof.

Vi har fram tills nu tagit emot ca 20% av det totala antalet flyktingar som kommit till EU.
De flesta EU länderna har flaggat för att man inte vill ta emot fler än vad man gör.
Majoriteten av de tillfrågande som kommit i land har vid frågan vart i EU de vill, svarat Sverige eller Tyskland.
Så min ekvation baseras på detta Men för diskussionens skull, låt os anta att Sverige tar emot samma andel i år som i fjol. Det skulle betyda 20% av 1 miljon människor. En fördubbling av dagens sifror


Kan du med ditt stora hjärta och drömmerier förklara hur du vill lösa det.
Vill bara påpeka att signalerna från majoriteten av EU länderna är att man INTE vill/kan ta emot flyktingarna
Så din lösning kan alltså inte innebära en fördelning av flyktingar enligt Merkels modell.

Kan du samtidigt lösa ett redan existerande problem med bostadsbrist o integrationssvårigheter vilket bla omfattar långvarig arbetslöshet ;)

Jag föreslår en fördelning av flyktingar enligt Merkels modell.

In the meantime; gör vi vad vi kan för att ta emot så många som möjligt.

Du kanske också har glömt att man som flyende inte får välja asylland. För att det inte ska bli katastrof för Grekland och Italien finns det finesser med en modell som tyskarna föreslagit i ett par år. Fortfarande skulle Sverige få ta emot en skaplig andel, men betydligt färre än idag.
 
Jag föreslår en fördelning av flyktingar enligt Merkels modell.

In the meantime; gör vi vad vi kan för att ta emot så många som möjligt.

Du kanske också har glömt att man som flyende inte får välja asylland. För att det inte ska bli katastrof för Grekland och Italien finns det finesser med en modell som tyskarna föreslagit i ett par år. Fortfarande skulle Sverige få ta emot en skaplig andel, men betydligt färre än idag.
Jag lade som vilkor för lösning in "Så din lösning kan alltså inte innebära en fördelning av flyktingar enligt Merkels modell."
Eftersom majoriteten av EU staterna klart flaggar för att man inte kan/vill ta emot flyktingar.
Och så svarar du " Jag föreslår en fördelning av flyktingar enligt Merkels modell."

Jag får ju mina fördomar mot folkpartister bekräftade gång på gång ;)
 
Jag lade som vilkor för lösning in "Så din lösning kan alltså inte innebära en fördelning av flyktingar enligt Merkels modell."
Eftersom majoriteten av EU staterna klart flaggar för att man inte kan/vill ta emot flyktingar.
Och så svarar du " Jag föreslår en fördelning av flyktingar enligt Merkels modell."

Jag får ju mina fördomar mot folkpartister bekräftade gång på gång ;)

Fast det är ju - lyckosamt nog - inte du som sätter agendan och begränsningarna för Sveriges internationella strävanden efter en bättre flyktingmottagning i västvärlden.

Då hade vi ju redan gett upp arbetet helt och hållet för 10 år sedan.
 
Jag lade som vilkor för lösning in "Så din lösning kan alltså inte innebära en fördelning av flyktingar enligt Merkels modell."
Eftersom majoriteten av EU staterna klart flaggar för att man inte kan/vill ta emot flyktingar.
Och så svarar du " Jag föreslår en fördelning av flyktingar enligt Merkels modell."

Jag får ju mina fördomar mot folkpartister bekräftade gång på gång ;)

Jag kan ställa samma fjantiga fråga till dig. Beskriv nu din lösning, den får inte innehålla att vi ska ta emot färre flyktingar än idag - eftersom det finns en stark majoritet i svenska parlamentet för ett generöst flyktingmottagande.

Det är liksom inte upp till den som avkräver förslag på lösningar att sätta en massa begränsningar.
 
Fast det är ju - lyckosamt nog - inte du som sätter agendan och begränsningarna för Sveriges internationella strävanden efter en bättre flyktingmottagning i västvärlden.

Då hade vi ju redan gett upp arbetet helt och hållet för 10 år sedan.
Nej det är inte jag som sätter agendan. Det är inte ens Sverige som nation.
De enskilda suveräna staterna sätter sina egna agendor.
Inte ens det mäktiga Tyskland kan tvinga igenom Merkels agenda.
Grekland har redan i inte alltför förtäckta ordalag deklarerat att de inte tänker registrera inkommande. Italien har hittils inte heller varit så nogranna.
Och vad säger Dublin överenskommelsen då? Jo att de ska stanna i det land där de först registreras..

Kan de va så jävligt kanske då en drömmande folkpartist undrar... ;)
 
Jag kan ställa samma fjantiga fråga till dig. Beskriv nu din lösning, den får inte innehålla att vi ska ta emot färre flyktingar än idag - eftersom det finns en stark majoritet i svenska parlamentet för ett generöst flyktingmottagande.

Det är liksom inte upp till den som avkräver förslag på lösningar att sätta en massa begränsningar.
Min lösning?
Jag lutar åt att vad som verkligen kommer att hända är något liknande den australienska modellen.
Stoppa båtarna när de lämnar Libyens territorialvatten dirigera den mot den libyska kusten ( med tvång) De båtar som håller på att sjunka erhåller assistans personerna tas ombord och sätts i land i det land varifrån båten kommer (närmaste kust enligt sjöreglerna)
Och att EU tar emot kvotflyktingar som UN bestämmer.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 733
Senast: fejko
·
A
Relationer *Varning för långt inlägg* Jag skriver detta under ett annat användarnamn än normalt, skulle någon mot förmodan känna igen mig var...
Svar
6
· Visningar
1 896
Senast: Amha
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 722
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp