Bukefalos 28 år!

Ny flykting-katastrof.

Det rättvisa ligger i att någon som äger tillgångar för 25 miljoner delar med sig av det värdet. Det kan man göra genom inteckningar i fastigheten utan att det överhuvudtaget behöver kopplas till avkastningen. Enkelt, lätt som en plätt.

Ehh ?? Jaha så då ska värdet urholkas år för år för skogen står där den står och den generar ingen avkastning när den växer.
Är du alldeles säker på att du är Folkpartist? Det resonemanget hade jag förväntat mig av Jonas Sjöstedt. Kommunism i sin prydno.
 
Ehh ?? Jaha så då ska värdet urholkas år för år för skogen står där den står och den generar ingen avkastning när den växer.
Är du alldeles säker på att du är Folkpartist? Det resonemanget hade jag förväntat mig av Jonas Sjöstedt. Kommunism i sin prydno.

Nej, dela med sig av stora tillgångar handlar det om. Men så blir det, antingen betalar man likvida medel eller intecknar värdet. Man delar helt enkelt med sig av de stora tillgångar man äger. Inte kommunism. Fastighetsskatt är något som tillämpas över hela Europa oavsett om det är vänster- eller högerstyre, så din slutsats är något svag, minst sagt.
 
Nej, dela med sig av stora tillgångar handlar det om. Men så blir det, antingen betalar man likvida medel eller intecknar värdet. Man delar helt enkelt med sig av de stora tillgångar man äger. Inte kommunism. Fastighetsskatt är något som tillämpas över hela Europa oavsett om det är vänster- eller högerstyre, så din slutsats är något svag, minst sagt.

Övriga Europa har inte världens redan nu högsta skattetryck, och du vill lägga ytterligare skatt på skatten. Den privata konsumtionen skulle
alltså sjunka ytterligare i det att du vill omfördela från konsumtion till skatt. Hmm den vägen har vi redan gått en gång, det fanns en anledning till att den skatten avskaffades. Problemet är ju att den privata konsumtionen, som driver inflationen, behöver stimuleras. Inte ges en omgång med spikklubban i skallen. Varför har vi minusränta tror du? Överhettning?
 
:) och hur påverkar den svenska flyktingpolitiken EU;s inställning till problematiken i medelhavet?

Som det går att läsa mellan raderna lutar det mer åt en "Australiensk" lösning än en Svensk

KDs nya partiledare :

Hon vill också harmonisera flyktingmottagandet inom EU - en ambition som många svenska politiker har haft, men som hittills har misslyckats eftersom de andra länderna inte är särskilt intresserade av att ta emot fler asylsökande.
 
Det rättvisa ligger i att någon som äger tillgångar för 25 miljoner delar med sig av det värdet. Det kan man göra genom inteckningar i fastigheten utan att det överhuvudtaget behöver kopplas till avkastningen. Enkelt, lätt som en plätt.
Och med den inställningen så röstar man på V inte på FP eller hur ;)

PS en inteckning i fastigheten kan jag göra utan att det belastar fastigheten, det är själva utbetalningen som belastar.
Rent logiskt sett torde väl även den som har ett fast jobb betala en skatt på att han har ett jobb oberoende om han tjänar pengar på det eller ej. samma princip. att beskatta en en fiktiv inkomst = stöld
 
Jag har påpekat det hela tiden, vi kan inte driva en egen politik på sikt, vi måste göra det gemensamt med unionen.
Sedan får väl V och de få folkpartisterna tycka vad de vill.
 
Problemet är just detta, de flesta inser inte vidden av problemet. Frontex hävdar att ca 1 miljon kommer att våga språnget över medelhavet i år.
Om Sverige får samma andel av dem som från de tidigare så lär vi få ca 400 000 personer som ska till Sverige. I år!!

Då kommer Tyskland hastigt och mindre lustigt stänga sin dörr för dem. och gör inte vi samma sak så får vi merparten av dem som kommer.
Upp mot 800 000 om Frontex skattning stämmer.

Då om inte förr så lär vi uppleva vad stora ord och schangtila gester kostar i verkligheten.

Men förmodligen kommer EU att enas om något som liknar den australienska modellen.
Aktiv sjöräddning för sjunkande båtar och returnering tillbaka till den kust man kom ifrån.

Jag ser ingen annan akut lösning.

På sikt ska man naturligtvis bygga upp en humanitär verksamhet i de nordafrikanska staterna + i konfliktzonerna. grunden till folkvandringarna.

Omänskligt?
Rasistiskt?

Nej!
Realistiskt!

Men de som drunknar ut på havet då, har jag ingen medkänsla med dem?
Jo, och båtar i närheten som kan är skyldiga att hjälpa dem.
Enda skillnaden kommer att bli att båtarna inte landstiger i EU utan vid de kuster varifrån flyktingbåtarna utgår ifrån.
 
Anna Dahlberg är i migrationsfrågan ganska nära SD och ställer välfärd mot invandring. Så det är inte så konstigt att det kommer ännu ett sådant inlägg i debatten.

http://www.politism.se/story/nu-igen-anna-dahlberg-och-invandringen/#post-8744
Det är rätt så talande att du väljer att diskutera huruvida en journalist är pro SD eller ej, istället för att ta i de verkligen obekväma frågorna

Vad anser du att staten Sverige ska göra

Och

Hur anser du att detta ska lösas praktiskt.

Fastighetsskatten är en fis i rymden vad det gäller att finansiera de kommande utgifterna om du fortfarande anser att alla som behöver komma ska få komma.
Man egentligen bara hoppas att SD kollapsar och att då de andra partierna tar sitt förnuft tillfånga och börjar på allvar att arbeta med frågorna.

För kollapsar inte SD så lär väl deras popularitet fortsätta att öka och ett par av dagens små partier får lämna riksdagen vid nästa val.

Men som man brukar säga:
Som man bäddar får man ligga.
Och dagens politiker har verkligen bäddat för den situation man befinner sig i idag ;)
 
Problemet är just detta, de flesta inser inte vidden av problemet. Frontex hävdar att ca 1 miljon kommer att våga språnget över medelhavet i år.
Om Sverige får samma andel av dem som från de tidigare så lär vi få ca 400 000 personer som ska till Sverige. I år!!

.

Hur många procent av de som söker sig hit brukar få stanna? Jag har ingen koll på detta, men gissar under 50%?
 
Det är rätt så talande att du väljer att diskutera huruvida en journalist är pro SD eller ej, istället för att ta i de verkligen obekväma frågorna

Vad anser du att staten Sverige ska göra

Och

Hur anser du att detta ska lösas praktiskt.

Fastighetsskatten är en fis i rymden vad det gäller att finansiera de kommande utgifterna om du fortfarande anser att alla som behöver komma ska få komma.
Man egentligen bara hoppas att SD kollapsar och att då de andra partierna tar sitt förnuft tillfånga och börjar på allvar att arbeta med frågorna.

För kollapsar inte SD så lär väl deras popularitet fortsätta att öka och ett par av dagens små partier får lämna riksdagen vid nästa val.

Men som man brukar säga:
Som man bäddar får man ligga.
Och dagens politiker har verkligen bäddat för den situation man befinner sig i idag ;)

Problemet är att de "obekväma" frågorna inte är verkliga frågeställningar utan hittepå. Precis som SD har Anna Dahlberg en tendens att ställa grupper mot varandra, för att skapa konflikt. Konflikter som inte finns om man inte vill att de ska finnas.

Fastighetsskatten var en utvikning som vare sig direkt eller indirekt har med ämnet att göra, annat än det skulle kunna öka skatteintäkterna på ett sätt som inte drabbar någon som inte har råd.

Alla andra partier arbetar "på allvar" med migrationsfrågor. Det är bara SD (av riksdagens partier) som inte arbetar på allvar med frågan, eftersom de redan bestämt vad som är den enda lösningen med utgångspunkt i sitt rasistiska, främlingsfientliga och isolationistiska partiprogram. Det är inte att arbeta med frågan.
 
Problemet är att de "obekväma" frågorna inte är verkliga frågeställningar utan hittepå. Precis som SD har Anna Dahlberg en tendens att ställa grupper mot varandra, för att skapa konflikt. Konflikter som inte finns om man inte vill att de ska finnas.

Fastighetsskatten var en utvikning som vare sig direkt eller indirekt har med ämnet att göra, annat än det skulle kunna öka skatteintäkterna på ett sätt som inte drabbar någon som inte har råd.

Alla andra partier arbetar "på allvar" med migrationsfrågor. Det är bara SD (av riksdagens partier) som inte arbetar på allvar med frågan, eftersom de redan bestämt vad som är den enda lösningen med utgångspunkt i sitt rasistiska, främlingsfientliga och isolationistiska partiprogram. Det är inte att arbeta med frågan.
det är du som verkar leva i en hittepå värld.
frontex har nyligen släppt uppskattningar på att ca 1 miljon människor står i begrepp att korsa medelhavet.
80% av dem har förmodligen Tyskland eller Sverige som mål.

Jag hävdar att vi inte har kapacitet att ta emot de 400 000 som då skulle komma till Sverige och det med samma förmåner som de som hittills kommit får.

Så istället för att jiddra om fastighetsskatten, tala om för oss andra hur du vill lösa problematiken, jag har ju redan redovisat mitt hjärtlösa förslag.
Kom då inte dragande med att EU ska ta sitt ansvar, för de besluten kommer förmodligen inte att ratificeras i de olika nationella parlamenten.

För förutom hjärtlös så är jag tämligen klarsynt, köper därför inte diverse drömscenarion ;)
 
det är du som verkar leva i en hittepå värld.
frontex har nyligen släppt uppskattningar på att ca 1 miljon människor står i begrepp att korsa medelhavet.
80% av dem har förmodligen Tyskland eller Sverige som mål.

Jag hävdar att vi inte har kapacitet att ta emot de 400 000 som då skulle komma till Sverige och det med samma förmåner som de som hittills kommit får.

Så istället för att jiddra om fastighetsskatten, tala om för oss andra hur du vill lösa problematiken, jag har ju redan redovisat mitt hjärtlösa förslag.
Kom då inte dragande med att EU ska ta sitt ansvar, för de besluten kommer förmodligen inte att ratificeras i de olika nationella parlamenten.

För förutom hjärtlös så är jag tämligen klarsynt, köper därför inte diverse drömscenarion ;)

Varför skulle 40% tas emot av en nation som utgör 1% av befolkningen i Europa? Där har du felet i din ekvation.
 
Varför skulle 40% tas emot av en nation som utgör 1% av befolkningen i Europa? Där har du felet i din ekvation.
Vi har fram tills nu tagit emot ca 20% av det totala antalet flyktingar som kommit till EU.
De flesta EU länderna har flaggat för att man inte vill ta emot fler än vad man gör.
Majoriteten av de tillfrågande som kommit i land har vid frågan vart i EU de vill, svarat Sverige eller Tyskland.
Så min ekvation baseras på detta Men för diskussionens skull, låt os anta att Sverige tar emot samma andel i år som i fjol. Det skulle betyda 20% av 1 miljon människor. En fördubbling av dagens sifror


Kan du med ditt stora hjärta och drömmerier förklara hur du vill lösa det.
Vill bara påpeka att signalerna från majoriteten av EU länderna är att man INTE vill/kan ta emot flyktingarna
Så din lösning kan alltså inte innebära en fördelning av flyktingar enligt Merkels modell.

Kan du samtidigt lösa ett redan existerande problem med bostadsbrist o integrationssvårigheter vilket bla omfattar långvarig arbetslöshet ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 871
Senast: fejko
·
A
Relationer *Varning för långt inlägg* Jag skriver detta under ett annat användarnamn än normalt, skulle någon mot förmodan känna igen mig var...
Svar
6
· Visningar
1 904
Senast: Amha
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 735
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp