Bukefalos 28 år!

Jag började träna (mera). Mot 2 pass i veckan ökade jag till 5-6 pass i veckan. tar runt 1 timmer per gång och ger massor både i energi, välmående och gemenskap.
 
Jag började klättra,
det fina med klättring är att du kan lägga nästan lika mycket tid och pengar på det som på hästar och ridning :) (eller så nöjer man sig med ett par skor och bouldrar på ett klättergym)
 
Sen jag slutade rida för åtta månader sen har mitt liv varit lite halvtrist och tråkigt. Jag slutade av lite olika anledningar men främst för att det tog för mycket tid att åka fram och tillbaka till stallet, och det var svårt att kombinera med mina studier. Men nu känner jag att jag inte gör så mycket annat än att plugga och jag saknar något som förgyller min vardag lite. Så jag behöver en ny hobby, men har ingen aning om vad som ska bli min nya hobby:p

Helst av allt skulle jag vilja köpa en egen häst:love: Men jag har varken tid eller råd, och jag planerar att åka iväg på utbytesstudier om ett halvår så det känns som en dålig idee.. Så jag behöver tips och inspiration, vad kan man göra när man håller på med hästar? :) Som tar lite lagom lång tid, är ganska flexibelt och livar upp mitt liv lite:D

Modellhästar? Man kan ha många... :angel:
 
Vet inte om du menar att du vill ha en hästrelaterad hobby, i så fall kan jag inte hjälpa dig, men annars skulle jag rekommendera geocaching :) Kul hobby som du kan utöva när du känner för det och som du kan fortsätta med när du är på utbytesstudier, det blir extra roligt när man kan leta cacher i andra länder :banana: Kolla på geocaching.com om du inte redan vet vad det är.
 
Fotografering är ju en hobby som du kan börja med nu, sen ta med dig på utlandsstudier. Det finns kanske någon kör eller bokklubb i din ort? Ideelt arbete, tex gå med någons hund några dagar i veckan, besöka äldreboenden och läsa för de boende eller pussla o dyl? Hjälpa till på ridskola om det finns i din kommun, leda på nybörjarlektioner, ta hand om barnen i stallet mellan lektionerna, sätta igång en skadad häst? Kolla går ju alltid =)
 
Coolt.... var du nere med Zoom fotoresor och Brutus Östling? Har själv redan preliminärbokat Mana Pools i Zimbabwe för 2018
Ja det stämmer bra :)
Resan var helt fantastisk!!

Har oxå sett resan till Mana pools, verkar jätteintressant. Ska på ws m Tom på Nordens Ark i april oxå via Zoom :)
 
Jag började umgås mer med min familj :o
Annars lägger jag mera pengar på mig själv och min lägenhet. Shoppar kläder och hudvård utan dåligt samvete, går till frisören istället för att klippa mig själv, unnar mig en massage ibland. Har köpt grejer till min lägenhet så att det blir mer hemtrevligt och jag faktiskt gillar att vara hemma.

När jag fött barn ska jag unna mig gymkort och ta några pt-pass. Funderar på att börja spela i något korpen-lag.
 
Slog en tanke härrom dagen, vad skulle jag göra om jag inte hade häst?!?! Om jag plötsligt skulle bli allergisk eller så (alltid haft häst i mitt liv och hoppas verkligen det fortsätter så :love:) Då hade jag gått oftare på bio, badhus och spa! Gör jag även med häst, men betydligt mer sällan då :D
 
Pengar och tid liksom tycks försvinna när man börjar med border collies och vallning. Underbart intressant, skulle säga snäppet härligare samspel än ridning, farligt beroendeframkallande, känslostormar och den grymmaste flowkänsla jag någonsin upplevt.

Och så får man (pun intended) fårintresse så man blir matproducent också, som av misstag! ;)
 
Tack för allt svar! Vilka bra idéer ni har :) Jag tycker om att plugga språk och har fungerat på att gå en språkkurs. Men jag pluggar så mycket ändå, så jag är mer ute efter nått där mina hjärna kan få vila lite ;) Har faktiskt en kamera, så ska testa att använda den lite mera.
 
I de perioderna i livet jag inte har haft häst har jag lagt tiden och pengarna på mig själv istället. Jag har tränat med PT, jag har gått roliga kurser (fast det är sjukt jobbigt när man pluggar också), jag har hängt med vänner och bekanta, etc. Att träna sig själv blev en stor grej i perioder för mig, för jag var så ovan vid att inte ha ett gäng hästar som behövde ridas varje dag, så jag fick inte utlopp för någon energi jag hade heller.

Just det där med att inte få utlopp för min energi är mitt största problem:p har tränat på friskis och svettis lite då och då, men det är inte riktigt lika kul som att rida.
 
Ja det stämmer bra :)
Resan var helt fantastisk!!

Har oxå sett resan till Mana pools, verkar jätteintressant. Ska på ws m Tom på Nordens Ark i april oxå via Zoom :)
Gjort 2 svängar till Nordens Ark med Zoom/Tom Svensson. Har honom som en stor förebild inom foto... Framför allt för hans bilder OCH hans engagemang för utrotningshotade djur. Du får en riktigt trevlig helg där nere....
 
Just det där med att inte få utlopp för min energi är mitt största problem:p har tränat på friskis och svettis lite då och då, men det är inte riktigt lika kul som att rida.
Tja jag har plockat upp karaten igen, 40+ som jag är, och det är nog det bästa jag gjort (ur träningssammanhang) :)
Gäller bara att hitta sen träningsform som passar en :)
 
Just det där med att inte få utlopp för min energi är mitt största problem:p har tränat på friskis och svettis lite då och då, men det är inte riktigt lika kul som att rida.

När jag pluggade och inte hade möjlighet att rida så började jag med kampsport. Allsidig träning, mycket roligare än gym och massor med trevliga människor. Jag höll på med ju-jutsu, men det finns ju olika varianter med lite olika profil.

Dans?
 
Dans? Kul och bra motion. Har precis börjat bugga (sambon som lurat med mig). Det är rätt kul :).

Annat tips är att börja bowla. Har ni korpenliga där du bor så får du hitta en lagmedlem och börja köra :).

Annars medryttarhäst? Eller hitta någon som bara vill ha hjälp med lite stallpyssel kanske.
 

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 777
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 899
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej, jag har haft hästar i 20 år och har nu blivit hästlös pga ålderdom/sjukdom hos mina två hästar. Jag har varit utan häst nu i ca 3...
Svar
17
· Visningar
908
Senast: Habina
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 852
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp