Ny presentfråga

alazzi

Trådstartare
Dotterns sambo tycker att det är totalt värdelöst att få schampo och andra hygienprodukter. "Det kan väl ingen bli glad över"? Jag blir glad över såna presenter. Tycker det är bra och användbara presenter.

Så vad tycker Bukefolket?
 
En present behöver inte vara dyr eller avancerad för min del, men det ska gärna vara en del tanke bakom. För mig är det det som är det fina med presenter. Så ett schampo av nått lite lyxigare märke som den som får presenten kanske älskar men sällan unnar sig = en fin present. Ett random schampo från Ica = svintråkig present 😅
 
Någon lite extra lyxig tvål eller hudkräm hade kunnat uppskattas av mig. Schampo av fel sort hade jag inte använt.
Rena förbrukningsvaror à la första bästa schampo från mataffären hamnar i ungefär samma kategori som diskmedel och toapapper för mig - kan möjligen funka som present till person som inte vill ha något men ändå gillar att öppna paket, typ.

(Jag önskade mig ett storpack hushållspapper när jag var student och enbart handlade med cykel pga svårt att få ner i cykelkorgen. Men jag hade ju inte gett bort det till någon annan om det inte funnits någon särskild tanke med det)
 
Schampo och balsam kan bli fel om man redan har produkter som passar ens hår. Tvål, krämer hade jag uppskattat mer då det lättare går åt. Inget kitt med badbomber/badolja till någon utan badkar ;) Jag tar hellre något roligt ätbart än hudvård men så väldigt fel tycker jag inte det är :)
 
Just sånt som behöver vara anpassat efter användaren, som hår- eller hudtyp, tycker jag är svårt. När saker dessutom luktar blir det ännu värre. Jag är doftkänslig och har varit tvungen att göra mig av med sånt som luktat för mycket eller fel, alltså sånt som jag blivit sjuk av. Så sådana presenter blir mer till besvär än till glädje för mig.

Annars så gillar jag förbrukningsvaror, som en flaska vin.
 
Jag har fått lite lyxigare presenter med hygienprodukter och gillar det. Men Ica basic kanske inte🤣
 
Dotterns sambo tycker att det är totalt värdelöst att få schampo och andra hygienprodukter. "Det kan väl ingen bli glad över"? Jag blir glad över såna presenter. Tycker det är bra och användbara presenter.

Så vad tycker Bukefolket?
Det beror på, om det är någon som vet vad jag använder så jag får rätt produkter är det jättebra. De går ju alltid åt.
Men jag får allergiska reaktioner av många produkter så föredrar de jag vet fungerar för mig. Likaså med schampo där har jag utan silikoner och glansmedel så skulle jag få med det är det inget jag skulle använda.
 
Nej tack, tycker dels det är väldigt vardagligt och dels väldigt personligt så vill välja sånt själv.

Jag brukar köpa lyxiga ansiktskrämer till min mamma i present, men bara såna som jag vet att hon gillar, och eftersom hon redan har allt hon behöver är det onödigt att köpa grejer till henne.

Nån gång har jag gett nån exklusiv tvål och handkräm som gå-bort-present till en vän.

Schampo tycker jag att är en konstig present faktiskt, vill man inte välja det själv?
 
Tja, om någon satt sig in i vilka produkter jag använder skulle jag väl uppskatta det, bra schampo och balsam är ju svindyrt och det är onekligen en present som visar att givaren lagt mycket ansträngning på att hitta rätt i så fall. Men jag använder öht inte något som inte passar perfekt för mitt hår eller min hud, så chansen att lyckas är väl sådär.

En lite lyxigare handtvål eller badbomb hade jag blivit glad för.
 
Dotterns sambo tycker att det är totalt värdelöst att få schampo och andra hygienprodukter. "Det kan väl ingen bli glad över"? Jag blir glad över såna presenter. Tycker det är bra och användbara presenter.

Så vad tycker Bukefolket?
Det känns väldigt tråkigt att få det som presenter. Känns inte specielt genomtänkt alls. Såvida jag inte verkligen behöver t.ex. en eltandborste eller dylikt. Shampo och Balsam? Nej tack.
 
Alla jag känner använder speciella produkter till håret. Så att chansa vilt på ett schampo funkar inte. På samma sätt så är det svårt att bara helt random köpa en hudvårdsprodukt då det också är ngt av en djungel.
Jag hade blivit glad över ett set av de hudprodukter jag använder, men det är ju viktigt att det blir rätt.
 
Jag är känslig atopiker med astma och även kinkig med vilka produkter jag använder... så för att en sådan present ska fungera måste det vara något märke/produkt jag redan använder. Ska en absolut ge bort något sådant tycker jag det är bättre att köpa ett presentkort på en hudvårdsbutik/frisörbutik.

Jag kan absolut ge bort hud- och hårvård men då har jag bra koll på vad som är bra samt att jag ser till att ge något som jag vet mottagaren vill ha/kommer att använda.

Edit: Men får jag något som jag vet fungerar på mig blir jag jätteglad för det mesta jag använder är rätt dyrt :D
 
Beror på vem det är ifrån.
Jag har ju en frisör kompis - där blir jag glad för alla typer av hårgrejer eftersom jag vet att det är bra produkter som passar mitt hår.
Samtidigt så är jag mest glad om folk vill ge mig en present, det mesta kan man ju få nytta av på ett eller annat vis.
 
Hade det inte, i din och dotterns situation, helt enkelt varit enklast om ni kom överens om att inte ge presenter då ni hälsar på varandra? Jag antar att ni ändå träffas relativt ofta, och då jag förstått att er ekonomi inte är de bästa, och ni dessutom har svårt att hitta presenter den andra uppskattar, så hade en sådan överenskommelse kanske gjort livet lättare för er?
 
Dotterns sambo tycker att det är totalt värdelöst att få schampo och andra hygienprodukter. "Det kan väl ingen bli glad över"? Jag blir glad över såna presenter. Tycker det är bra och användbara presenter.

Så vad tycker Bukefolket?

Nja, känns rätt trist faktiskt. Jag tycker att en present inte ska vara så praktisk. De sakerna köper jag själv! En present ska kännas lite lyxig. Hellre en liten ask med 4 st goda lite finare chokladpraliner än schampoo och balsam.
 
Jag är rätt picky med vilka produkter jag använder. Dels har jag känslig hud och både den och håret är åt det torrare hållet.
För mig är det viktigt att innehåll i produkterna är BRA. Och det finns mycket både hår-, rengörings- och hud-produkter som innehåller en massa skit.
Jag blir jätteglad för BRA produkter som funkar för mig. Men får jag något random shampo som inte passar mig skulle jag inte kunna använda det.
 

Liknande trådar

Relationer Jag blir glad över tanken men tycker ärligt talat att det ofta ( inte alltid!) är onödigt. Dottern ger mig blommor då och då och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 241
Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 147
Senast: starcraft
·
Tjatter Fick en inbjudan från en vän/fd kollega som gifter sig snart, inbjudan kom 2 veckor innan bröllopet. Nu vet jag att de kör väldigt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 770
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
904
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp