ny tråd för oss som spelar WoW

Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Mjo det är väl vid såna tillfällen folk blir griniga antar jag^^

Om jag förstått rätt av nya patchen nu så ska man alltså inte kunna needa på något som inte "hör till" den spec eller roll man har i instansen. Så dessa funderingar kan jag lägga på hyllan nu :)
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Nej, och det suger emellanåt!
Jag kunde t.ex. inte needa på en trinket som droppade häromdagen då den var för både healing och dps...:cool: Spelade då på min lock...
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Inte spelat på ett år tyvärr, för dålig ekonomi, men ska börja så fort mina pengar tillåter de :)
Började augusti 2006, dock inte spelat så intensivt, spelade lite när jag har tid ungefär.
Har en lvl 58 BE hunter på Darksorrow och en 33 gnome mage på chromaggus.
Spelade som alliance först, då min dåvarande gjorde de, bytte till horde då jag bytte PV som spelade horde så..
För mig spelar de inte riktigt roll om jag spelar horde eller alliance.
Håller på o bearbetar mig nuvarande PV att börja spela :P
Dock har han värre ekonomi än mig atm o de säger en hel del :P
Men har hans lillebror på min sida :D O vår gemensamma bästa vän så :P
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Ikväll bär det av till ICC igen... Hoppas på lite fin loot. Har hittat en helt underbar guild som jag verkligen stormtrivs i! samlar Frost märken nu och har snart så det räcker till en ny Robe *dregglar*
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

Jag har beslutsångest!
Vad hade ni gjort i mitt ställe?
Jag vill byta ras på en lvl 80. Hade ni lagt ut 200 (?) kr på att byta, eller lvla en ny gubbe?
Det är en DK, så det kanske är värt att göra en ny? Dock går det ju såå segt att köra solo och skaffa en massa guld igen.. Så gametime kanske kommer gå upp i samma pris?
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Min präst var Human på servern Nagrand förut. Sen fick de jag spelade med för sig att byta till horde och spela RPPVP på Defias Brotherhood. Min präst blev en Undead på Defias istället. Så jag bytte både ras/faction och server och jag har aldrig ångrat mig!:banana: det bästa var att man fick gratis namechange och om jag inte är helt ute och seglar fick man även gratis könsbyte. :)

*Power to the Forsaken*
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Det är rätt, det ingår både namechange och att man får byta kön/utseende på guben, precis som när man gör en ny. Jag bytte från NE till BE :). Vet dock inte hur det är när man bara byter ras inom samma faction, men antar att det är samma.

Tyckte lätt det var värt bytet, med alla achievements, guld osv.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag blev av med alla achives från Argent Tournament, men annars funkade det fint. Fast egentligen var det inte så dåligt för jag fick behålla all reputation så jag blev exalted med alla horde raser på typ en vecka när jag började om på ArgetnTournament :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

*kl*

Ser att ni går icc och sånt där dom flesta, jag måste fråga

Hur kom ni in i era första raider? Ingen vill ha med mig:(
Och vart lärde ni er tacts? Nån speciell sida eller så? Finns det någon som spelar på darksorrow som skulle kunna tänka sig låta mig följa med på nån raid?;O behöver verkligen komma igång med raidandet men jag är bara på min första 80 som jag dingade för en månad sen så=/
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag halkade in i en duktig liten raid guild på min första server (Nagrand) sen följde jag med dom över till Defias (som sagt) och kom in i ett bra raiding gille där oxå som tur var. Först kom jag inte med i så mycket raider men så en dag gick några som var med i progress gruppen ur och vips så halkade jag in där :D
Det viktigaste är alltså att hitta en bra guild och skaffa vänner i guilden, vara social och trevlig.

Taktiker pluggar jag in på Tankspot
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Kör random heroics tills du storknar och har det bästa gearet du kan få för emblems, sen får du smöra för lite mindre guilder som kanske inte har så stora krav på erfarenhet. Det är nästan omöjligt att hitta bra pug raids utan erfarenhet, så en guild är nog ditt bästa alternativ :).
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Säger som tidigare heroics till du storkar och inte kan få bättre gear. Å försök komma in i en mindre raiding guild som är trevlig bra guild är väldigt viktigt (eller rättare sagt en trevlig en som man har skoj i).
I övrigt tactic videos finns på youtube och personligen gillar jag tankspots tactic videos.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag har aldrig gearat upp mig via HCs. Det behövs inte. Har man hyffsad lvl 70 gear så klarar man sig riktigt bra i Naxx 10.
Tankade Naxx 10 med min warrior i Kara gear!
nyckeln till att få raida är att fixa kompisar och gå med i ett bra gille.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

I naxx får du t7, via heroics får du t9. Att hitta en guild som kör naxx nu lär bli jäääkligt svårt..
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Fast vad har det för betydelse om man har T7 eller T9. Man får fortfarande ingen raid experiense från HCs. Nä det bästa är att skaffa kompisar i en guild och så börjar man från början.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Nej dt är klart, men det är ju 100 gånger lättare att komma in i en guild om man visar att man försöker få det bästa möjliga gearet även om man inte har möjlighet att raida.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Naxx e det få som kör på våran server nu för tiden. Raidar mest bara på min main så jag började köra i naxx så jag har ju gått från patch till patch med henne så gearen har följt med där.
Men mina alts har gearat up via hcs men raidar inte med dom normalt sett.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Har kommit in i en guild nu som kommer att "gear me up if needed" och förklara tacts och sånt i vent osv osv! Är sjukt lycklig, dom har även plats för min flickvän så fort hon levlat sin shammy^^ Så vi har äntligen en riktig plats i spelet:D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

Jag spelade på Sylvanas med min 80 shaman samt 80 warrior, i guildet Method (top 2 i världen har jag för mig), men har lugnat ner mig lite eftersom jag insett att det finns viktigare saker i livet. :angel: Det tar ju en del tid.

Bytt server och levlat upp en 80 mage och en till 80 shaman.
Men kommer nog lägga ner helt nu. Har helt enkelt inte tid.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

KL.

Puttar upp tråden lite :)

Idag kommer Ruby Sanctum ut iaf :)

Hur går det för er andra i wow nu då?

Själv har man numer 6 80is, präst,hunter,mage,dk,shaman och druid :)

Har bara LK Kvar att ta med guildet nu också :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp