ny tråd för oss som spelar WoW

Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Har lvl 80 mage, präst dk å warlock numera, rougen e 55 dom andra har ökat lite gran oxå å har numera 10 karaktärer på Lightbringer.
I övrigt håller jag på å grindar outland dungeun rep på magen för achivments. Guilden har lich King kvar å ta ner. Inte riktigt kommit så långt med dom själv ännu men precis joinat denna guild efter att den andra guilden brakade ihop. Har tagit ner plauge å blood quarter inte fått chans å prova på sindrogasa själv ännu men det kommer ska vi nog se :)
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Går väl sådär, har bara en 80, DK, håller på och lvlar en hunter för tillfället. Ska sen lvla en shaman eller rogue. Känns lite småsegt, hade nog varit roligare att spela om man hade haft vänner som spelar. Att försöka lära känna folk i spelet känns hopplöst då jag blir så jäkla trött på dessa omogna attityder mot allt och alla.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

Har en lvl 80 hunter som jag kört en del ToC/VoA med, och några ICC10/25 runs.
Spelar på Silvermoon. Slutade dock då våran guild hade så jävla mycket drama och folk som först var supertrevliga
blev riktiga arslen. Hade egentligen börjat tröttna men körde för den sociala aspekten,
så det var droppen som fyllde bägaren liksom. Men jag börjar väl igen till hösten, som vanligt :angel:.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

*kl*

Hur har jag lyckats missa denna tråden?:o

Jag har spelat WoW sen vanilla-dagarna. Raidade mycket förr men nu blir det mest slappspelande för den sociala biten. Några frost här och där och achievements. Spelar dessutom mest pvp numera med min vän och guildkamrat. Vi startade eget guild efter att vi tröttnat på alla idioter som smög sig in i även de bästa av guild. Hatar egentligen att grinda guld men när man ser det läggas på hög i guildbanken är det faktiskt riktigt skoj.;)

Spelar nästan bara på min main som är en human paladin (80 såklart). Har även en del alts men jag har inte tid/energi nog att lägga på fler än en char. Huntern var iofs ganska kul men henne måste jag levla upp och jag haaatar att levla.:p
Paladinen är prot/ret och jag spelar på Hellfire.


Gammal bild men jag hade inga fler på denna datorn

Wow.jpg
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Har lagt av... Inväntar tålmodigt Cata så jag kan damma av mina chars.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

*kl*

Spelar på Hellscream. Min main är en lvl 80 lock, och har även en lvl 80 priest.
Kan inte bestämma mig om jag föredrar att raida eller köra PvP, men nu förtiden är det en sådan gearhysteri och otrevlig stämning på våran server så man blir inte så sugen på att försöka raida.. Hellre då att göra livet surt för alliance i battlegrounds ;)

Spelar i perioder, tog en paus förut när skolan tog för mycket tid, men drog i gång accet nu igen till sommarlovet. Alltid trevligt att sitta med morgonkaffet i handen och slöspela lite.

Förstår bara inte vad folk känner för vits med att klanka ner så mycket på andra spelare. Bara för någon vecka sen fick jag "höra" (läsa i partychatten) hur värdelös, fet och misslyckad jag var från en spelare via dungeon finder. Detta då jag gjorde lite för låg dmg på en grupp trashmobs i en hc... Suck.
 
Senast ändrad:
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jo tack, måna arslen finns det i wow.

Kör standard mest på å raida med guilden puggar sällan. Blir skrik å gnäll och folk som inte förstår vad en raid roll är. Å allmänt gnäll om dom inte får den gear dom vill ha. Trade å battlegrounds är det sällan jag läser folk e absurt oartiga där.

Hehe jag fick idag höra att jag aoeade från en random rouge via dungeunfindern på första bossen i UK för han ville ha achivment. Han borde nog lära sig se skillnad på mind flay å mind sear ^^
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

Någon som längtar till nya expansionen? :D Inte långt kvar nu. Skulle precis börja ladda ner patchen men den fick inte plats... Så håller just nu på och installerar om hela spelet.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Har den här tråden dött ut helt och hållet? :cry:

Cata imorrn!! Har självklart förhandsbokat :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Inget för min del, måste vänta lite för lösa pengaproblem :( slutade spela strax innan den stora patchen som ändrade världen, vilket var väldigt surt!

å andra sidan när jag väl får cata så slipper jag kanske de hiskeliga klungor av spelare i början ;)
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Kl.

Här går det bara bra, Mitt & sambons guild hann ta ner 11/12 i hc Icc 10 manna, och göra alla achives för draken i Icc också.
Tog ner Lk sista vändan för titeln till 3 nya medlemmar 50 minuter innan cata kom ^^

Nu försöker jag mest logga in.. kör fortfarande restodruid också :)
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Ajdå =/

Haha jo det är rena kaoset just nu xD Råkade loggas ut och står nu på 45min kö... yay.
Men det är riktigt kul iaf :D Har fått en sån där Seahorse-mount, såå söta :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Nice! Jag var aldrig mycket för raidande i wotlk, var så svårt att komma in i raider och bra guilder så jag gav upp den biten. Blev bara 4 bossar i ICC och en hc. Nu ska jag dock försöka satsa på att få achievs i början så det blir lättare att komma med sen.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag är bäst på att glömma bort trådar jag själv skapat. Kanske kan få liv i den igen?

Nu när Cata kom förstördes hela min spelglädje. Dels för att det finns så många idiotiska spelare, och jag har haft mycket att göra.

Men jag har hunnit få 3 lvl 80s och min hunter har blivit 85 efter mycket om och men. Min guild fick ner LK två dagar innan Cata kom, tyvärr var inte jag med.

Måste bara spy ut mig lite knepiga grejer jag fått höra av vissa spelare, just för att det är så roligt att se hur vissa beter sig.

Gjorde the vortex pinnacle med en warrior tank. Eftersom jag är hunter har jag misdirection som jag fick spama så gott jag kunde då jag tog aggro heeeela tiden. Tanken skrek på mig att jag skulle använda tricks and treats på honom hela tiden, var ju bara tvungen att skriva att jag inte var någon rogue och att jag faktiskt har en cd på 30 sec och om han kunde hålla aggron så inte healern dog hela tiden (den fick också aggro) kunde vi faktiskt komma någon vart. Knäpptyst blev det och några sekunder efteråt blev jag kickad.

Träffade även på en knepig druid som talade om för mig att jag var en retard som hade min pet på passive och räddade 4 stycken i en grupp pga av det då tanken dog efter en riktig usel pull. Hade det inte varit för mig och min passiva pet hade dom inte överlevt. Jag behövde bara skicka peten på den jag ville, skicka md, heala utav bara fan och vi klarade 4 mobs utan tank. Hurray!

Det blev långt :o
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

jo, pugs är aldrig roligt - nu får man även se vilka som bara kör med pew pew och ingen taktik i instancerna (med andra ord: de skiter fullstädnigt i vad som ska hända, bara de är först på damage meters)

Min lilla druid nådde lvl 85 strax innan jul - så nu har jag börjat geara up så jag kan köra HC's (2 poäng till!). Min guild ska tydligen börja raida nästa vecka - tjohejsan, ligger lite efter i gearen där ja >.<
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

jo, pugs är aldrig roligt - nu får man även se vilka som bara kör med pew pew och ingen taktik i instancerna (med andra ord: de skiter fullstädnigt i vad som ska hända, bara de är först på damage meters)

Min lilla druid nådde lvl 85 strax innan jul - så nu har jag börjat geara up så jag kan köra HC's (2 poäng till!). Min guild ska tydligen börja raida nästa vecka - tjohejsan, ligger lite efter i gearen där ja >.<

Precis så är det. Nu är det överleva som gäller annars klarar man inte av instancerna. Som hunter är det svårt att vara etta jämt. Speciellt om det är fler mobs. Single target är lättast nu. Sen är det mycket enrage på vissa mobs och då är det ju vi som dispeller, har fått mycket skit för låg dps. Men orkar inte ens diskutera :p

Jag blev 85 efter 3 veckor eller nå sånt, Kommer inte ihåg. Har fortfarande vissa gear på 264 men är inte så raidsugen, det är mest imba snack nu och jag orkar inte höra.

Annars är cata väldigt roligt. Mycket nya roliga quester.

losttime.jpg

Min lilla hunter som lvl 80
 
Senast ändrad:
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

men suck - så stänger jag hela webbfönstret efter jag skrivit klart /facepalm

fick ilvl 329 ikväll, så det blir till att springa rundor HC's med guildet i veckan :)

Arkeologi gillar jag fakitkst - är en pysselmänniska så det passar mig utmärkt :D

Jo, tycker questen är mer varierande i Cata än föregående, samt alla cutscenes är ett skönt avbrott att ha ibland. tror det roligaste questet jag gjorde var at massdöda 1000 pygméer med ett eldklot :p

min lilla druid:
ces.jpg
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Klart det kan bli liv i tråden igen :)

Min druid blev 85 efter bara några dagar. Har dock inte satsat på att få upp ilvl för raid utan levlar andra gubbar istället samt levlar proffessions.
Har fått upp dkn till 83 iaf, men bara för att det ska gå hyfsat smidigt att farma i de nya områdena, bryr mig inte om att få upp den högre.
Håller på att levla en paladin nu, är för tillfället på 63 så jag hoppas nå 85 ganska snart. Askul att köra pvp med paladin har jag märkt :angel: hehe.

Kul iaf att man kan tjäna guld hyfsat lätt nu :) Tjänade mer guld på en vecka nu än jag gjort under ett helt år förut :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag drog upp till 85 på några dagar, slog i 340 ilevel..
Sedan drog jag en köttyxa igenom min authenticator ;).
Inget mer wowwande för mig. :)

ett tips till alla som vill tjäna guld.
Köp billigt, sälj dyrare :D.. så basic det kan bli.
Men köp tex material lite billigare för att göra potions osv, och sedan säljer du dem (produkten tex potions) med förtjänst.
Tålamod är viktigast, bara att slänga på AH återigen om så behövs. men inte för mycket åt gången, och inte billigast och inte dyrast.

Jag gav bort 10,000g till vardera vän när jag slutade, så taktiken fungerar, och är så basic att alla vet (men de gör det inte?.. )
farming kräver tid, det är det inte värt om man vill ha kul.

Jaja, wow är slut för min del efter att ha jobbat på blizz och varit involverad och spelat i 7 år..
:D.

Har man facebook så kan det se ut såhär..
http://www.facebook.com/photo.php?pid=543484&l=a09551f951&id=100000254070709
132363_178185728866562_100000254070709_543484_4167550_o.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl
kom nyss från min andra heroic, och jisses vilket as första tanken var :mad:
vi var 4st från guilden, och fick pugga tanken. Heroics är ju till för att gear upp.. visst, var kanske lite låg dps (jämfört med tanken som hade typ halva sin gear i epics) men inget som störde. efter andra trash gruppen sade han till mig: "höj din dps!"

1 trashpack innan första bossen var han tvungen att lämna gruppen pga min låga dps - wtf?
(han hade t.o.m mage att viska till en guildmedlem i partyt om att kicka mig)

Den andra tanken som vi fick var mycket bättre - och vi klarade t.o.m *gasp* hc grim batol utan några problem, förutom 3:e bossen med lite wipes (men inte pga låg dps), annars var det mesta relativt smooth sailing.

Det ironiska var att jag hamnade som nr.2 på damage done när allt var klart.

seriöst.. är det så svårt att ge en chans eller 2 ibland?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp