ny tråd för oss som spelar WoW

et_flickan

Trådstartare
Skulle vara roligt för mig som spelar wow att få prata med andra woware.

Själv spelar jag på servern Azjol nerub med min lvl 80 hunter Rajja. Jag har spelat i ungefär 9 månader. Det var min pojkvän som spelade när vi träffades och installerade wow på min lilla laptop och en quest senare så var jag såld. Haha! Nu raidar jag icc10/25 Toc 10/25, har prövat toc10 på heroic mode med min guild theridion men det var svårare än jag trodde. Hehe!

Berätta för mig nu vilken server ni e på, vill veta allt!
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Haha, jag är inte så hardcore men spelar lite till och från. Började för c:a 2 år sedan efter att ha fått spela lite på min brors account. Han började med wow när det fortfarande var en beta-version så han har spelat ett bra tag.

Beroende på att vänner o bekanta har spelat på lite olika realms har jag också gjort det men just nu spelar jag mest med en Hunter Nightelf som är lvl 32 på servern Eonar. Ingen guild eller liknande är jag medlem i, just för att det kan gå månader mellan jag spelar, för att sedan, som nu i veckan när jag varit hemma och varit sjuk har några dagar då jag spelar en hel del.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Kul med en ny tråd ;).

För tillfället spelar jag mest med min 80 Blood Elf DK Madrigosa på Stormreaver. Är inte med i nån guild för tillfället så har inte kört ICC än (Gillar inte nån av guilderna på hordesidan här..).

Har planer på att försöka dra ihop en svensk guild och migga till en mindre server men det är ju lättare sagt än gjort.

Har även en 80 shaman, 80 warlock, 71 hunter och 60 warrior+Några som är runt 30 på Alliance :). Spelar bara horde nu dock.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Här är en gammal WoW:are som har spelat sen tidernas begynnelse (har alltså spelat sen betan). Spelar datorspel tillsammans med min familj och det var min far som upptäckte det här spelet och så var vi alla sålda på det;)

Just nu spelar jag med min level 80 warlock som jag dingade 80 med för ett par dagar sedan. Utöver det så har jag 5 level 80s (priest, shaman, DK, druid, mage), 68 pala, 72 hunter, 36 warrior och 38 rogue;) + ett X antal level 1-20 alts..

Spelar alliance på Twilights Hammer. Började min karriär på Spinebreaker, och har sedan flyttat runt från TH till Venture CO och så nu tillbaka till TH.

Spelar i en mindre guild som jag och min familj skapade för ett X antal år sedan som heter Fists of Heaven. Folket vi spelar med har vi spelat med mer eller mindre sedan spelet släpptes så vi är som en egen liten familj:)

Raidar ICC 10 förtillfället (då vi som sagt är en liten grupp..^^)!
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Kul att några stycken har svarat :D

Glömde ju säga att jag spelar på Horde sidan. Har provat att spela lite på ally sidan men jag är nog född till att vara en horde :p.

Våran guild är också en ganska liten guild. Ingen end game raiding guild direkt. Vi raidar för att vi älskar det och även hatar det, finns det någonting som är så irriterande som att fastna vid en boss? Häromdagen fastnade vi på fjärde bossen i icc (kommer aldrig ihåg vad han heter), nånting med deathbringer :P.

Det som jag tycker är synd med wow nu är att folk börjar tappa förståndet när det gäller gear. Folk är så, ursäkta mig nu, gearkåta så man blir ju ledsen. Man ska väl spela för att det är roligt, inte för att vara störst, bäst och vackrast. På min server börjar folk bli lite väl geargalna. Synd, spelet tappar sin charm då tycker jag.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Själv spelar jag på Lightbringer, raidar icc och toc på min main arcane mage. Har oxå en 80 dk, 80 priest, 37 warlock, 22 druid, 15 rouge och 10 paladin. På hordesidan

Sen har jag ett par låg lvlade alliance som jag aldrig spelar på.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Här är en till :). Har en human mage på Daggerspine. Lullar mest runt, men tragglar mig igenom någon/några raider i veckan, vi förösker så gott vi kan i ICC just nu.
Förutom min kära main har jag en till på lvl 80, dranei shaman som någon gång när jag får tummen ur ska bli en bra healer.

När tid infinner sig, vilket inte är särskilt ofta försöker jag göra någon lvl eller två med någon av alla mina alts.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag spelar alliance på Argent Dawn. Började på en pvp server, men bytte till rp ganska snabbt och sen har jag varit kvar där. Har spelat konstant sen det kom ut, så det är väl lite mer än 5 år nu. :angel:
Gick igenom min trial igår, så nu är jag raidande medlem av Innovation som kör ICC 10 och 25 man. Skitbra grupp, med trevliga människor och de raidar 25 man på de bästa dagarna jag kan komma på faktiskt- torsdagar, söndagar och tisdagar. Så jag är jättenöjd och glad nu! :banana: Det känns som att jag har hittat hem, det är duktiga spelare som ändå inte är helt galna över att komma framåt så jäkla snabbt= ingen gnäller när det blir en wipenight.
Så nu blir det mest att jag spelar min 80 präst, men har en 80 warrior (fury/tank) och en 80 mage(arcane/fire) också.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Tja gearhetset började väl med wellfare patchen 3.2... Vilken scrub som helst kan ju ha nästan fullt ilevel 245 gear numera. Men jag klagar inte direkt, jag som inte är i nån guild för tillfället får chansen till bra gear och kan på så sätt komma in i pug raids enkelt :).
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Spelar på Darksorrow. Spelade mest på min 80 DK Alliance men tycker det är så svårt att få upp dpsen på den så jag har börjat levla en Shaman Horde på samma server så länge tills jag kommer på vad jag ska göra med DKn.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag får väl anse mig som wowberoende.
spelar alliance och ligger på Khadgar. Min Main är en lvl80 Warlock har även en Rouge på väg upp i samma guild. En shaman och en pally har jag också på väg upp samt en Dk lvl 80 som jag mest kör snabba dailys för att finansiera de andra. Raidar ibland men har lite dålig uppkoppling så det laggar lite mycket för att det ska vara riktigt kul. Guilden är casual raiding och har inga närvarokrav.
Personligen trivs jag bäst med att bara questa och bara köra vanlig PVE.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Kul att se att det är flera som spelar här inne.

Själv har jag nyligen fått upp min första mail (nightelf rouge) till 80 och växlar nu med att försöka förstå hur jag ska bli en riktigt bra DPS och slappna av och levla en liten paladin.
Halkade in när sambon och jag köpte ett tillsammans(mest till honom) inom en månad hade jag köpt mitt eget, men då jag bara spelar lite då och då så har det tagit mig 2!?!år att ta min mail till 80. Spelar pve på Saurfang
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Min Shadow priest Styggelse finns på RPPVP servern Defias Brotherhood. Håller just nu på att progressa ICC 10 och det går riktigt bra! Har även precis gått och blivit officer i guilden! Jätte spännde är det :banana:
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

Jag spelar med min lvl 80 ele Shammy på Dentarg. Horde :heart
Försöker geara upp lite granna så jag kan plocka Arthas :love:
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Kul att se att det är flera som spelar här inne.

Själv har jag nyligen fått upp min första mail (nightelf rouge) till 80 och växlar nu med att försöka förstå hur jag ska bli en riktigt bra DPS och slappna av och levla en liten paladin.
Halkade in när sambon och jag köpte ett tillsammans(mest till honom) inom en månad hade jag köpt mitt eget, men då jag bara spelar lite då och då så har det tagit mig 2!?!år att ta min mail till 80. Spelar pve på Saurfang

Mail? menar du main?
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

*kl*

Måste ställa en liten fråga.

Om man har dualspec, tex tank/healer och dps. Och vill satsa på dps eller kanske både dps och någon av de andra. Tycker ni att det är fel att nyttja tank/healer när det gäller instanser (går ju snabbare att hitta grupp) och needa saker både för tank/healing och för dps?
Har vart med om att folk gör så när jag gått instanser och då kan övriga bli på hyfsat dåligt humör bara för att dom needar saker för en annan spec än den dom använder i instansen.

Jag har funderat lite över saken och så länge det är ens main så ser jag inget fel i det, man vill ju få den så bra som möjligt och det är ju super om man kan bli bra på olika saker och det kan ju vara riktigt bra att kunna skifta vid behov utan att bli usel på den andra speccen. Sen förstår jag att andra blir sura också när dom inte får saker dom vill ha :D
Har dock inte vågat mig på att göra så då jag bara hört dåligt om det från andra, säger att dom ninjar osv.
Hur ser ni på den saken?
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag har inget emot det så länge man tänker använda det, värre när jag kört hc FoS varje dag för en strenght dps ring och en druid needar den när den droppar :grin:

Dessutom är ju inte det bästa gearet i heroics iaf, så det är ju inte hela världen, raidar man kan man ju få bättre på annat håll :).
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag har inget emot det så länge man tänker använda sakerna. Men nu för tiden får man bra mycket bättre saker från emblems tar lite tid bara :)
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

KL.

Spelar en 80 Resto/Feral cat Druid , har även 80 präst, 80 mage, 80 hunter. Och en Dk på 73 samt några smålevel alts.
Spelat sen 2 år tillbaka.

Driver eget guild på Doomhammer, på Alliance sidan :)

Raidar ToTc, Icc , Ulduar 10 manna, gått en del 25 manna totc/icc också med lite vänner.

:)

Nån mer från doomhammer? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp