Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Trist med oss "kvarsittare",men skönt att jag inte är ensam.
Dock har jag egentligen inget att skylla på.Har inte haft några skadade hästar,bara en skadad armbåge som förhindrat simning,men värst av allt -att godisgrisen i mig vaknat:devil:

Men nu är det nya tag som gäller.Gillar inte mina bilringar eller när kläderna sitter åt!
 
Sv: Ny viktutmaning

JA vecko vägning låter bra!

Ska vi bestämma en speciell dag?
Ex Lördagar?


Måste bara köpa mig en våg! =)
 
Sv: Ny viktutmaning

Kom på en sak till!
Ska vi skriva vad vi äter varje dag?

Eller hur det brukar se ut?

Man kan ju få lite ideer om lätta maträtter tänkte jag?
 
Sv: Ny viktutmaning

Måndag morgon tar jag.
Måste nog ha lite extra press för att inte flipa ut under helgen!
Dålig karaktär?
Din ide om mattips tycker jag låter bra!
Alltid svårt att variera sig fa med smalare alternativ.
Skulle egentligen vilja köpa ny våg med fettprocent-någon som vet pris?
 
Sv: Ny viktutmaning

Vecko vägning tycker jag låter super jag med!!! Jag kan nog klura ut en del matgrejor är ju kock i grunden så det borde inte vara så svårt.. glömm inte att äta protein tjejer bara!!! Mycket viktigt!! skippa bröd pasta ris å potatis. Ta fullkorn bulgur cous cous istället=) Ska genast sätta mig å klura ut nyttig mat=)
 
Sv: Ny viktutmaning

Vad bra med en kock!
Har svårt att klara mig helt utan bröd,pasta(fullkorn dock) och potatis ,så jag vill gärna ha alternativ!:bump:
 
Sv: Ny viktutmaning

Kom på en sak!
Någon som provat kromtabletter mot sötsuget?
Egentligen är nog inte maten största skulen till alla mina extrakilon ,utan 99,9% är choklad och kakor:cry:
Framförallt mjölkchoklad i alla former är min passion.Jag kan utan vidare klämma en 200g själv.Skäms såklart över detta och smyger gärna undan papprena.
Sedan är det ju också det att med stigande ålder(40+) har ju allt fett satt sig på mage,midja och bröst medan ben och rumpa är betydligt mindre.
Jag får lätt plats i en 17" sadel tex ,trots byxstorlek 44!
 
Sv: Ny viktutmaning

Men du,så farligt såg det inte ut även om det är jobbigt att se sig själv på bild!
Klokt att ta tag i vikten innan det blir värre dock.
Jag väger 78kg till mina knappa 160cm.Har dock haft toppnotering på minst 88kg:cry:
 
Sv: Ny viktutmaning

Ja du har rätt!
Måndag morgon är såklart mycket bättre!

Här kan man skriva i precis vad man äter och så räknar den ut hur mycket kalorier och proteiner och allt vad det nu är. Himla bra tycker jag!

http://www.kostdata.se/lunchtest.htm

PS jag kan också lätt trycka i mig en 200 g chokladkaka utan problem!
 
Sv: Ny viktutmaning

Skippa potatis? Jag lever på potatis, det är min drog. Som mest har jag ätit pomme 4ggr på en dag...:angel:
Det är bara en sån där grej, jag vet inte varför, men jag började i 6an-7an och åt pomme varje dag i flera år, innan jag tog mitt förnuft till fånga och blev vegeterian(3år sen), nu går det lite bättre antar jag... eller ja innan vägde jag 54! på tok för lite och nu 71, lite för mycket... :grin:
Balans vore ju fint ;)
 
Sv: Ny viktutmaning

Osötat mörkt bröd kan man ju välja istället för vitt. Pasta=fullkorn
Vi äter inte så mycket potatis men koka den då inte steka.. All stekt mat är ju mycket onyttigare än kokt=)

Lite nyttiga förslag om man blir sugen på kvällen är:
Koka broccoli med salt till=)
Koka majs fast utan smör till då=)
Nötter=) nästan som godis ju.

Lite matförslag:laugh:

Ex: Måndag: Spenatsoppa med ägghalvor lite kalorier fast man får fortfarande mycket protein från äggen.

(Koka 400gram hackad spenat med 9dl vatten salt och vitpeppar redning)

Tisdag: cous cous sallad med kyckling och vitlöksaoli.

( cous cous ruccolasallad isbergssallad avokado paprika gurka purjolök liite färsk hackad persilja och kyckling. dressing: lättcremefraiche och pressad vitlök lite citronsaft)

Onsdag: Spaghetti med köttfärsås som ni brukar göra fast med nötfärs, utan matlagningsgrädde om ni har de och fullkornspasta till istället skippa även ost om ni brukar ha det.

couscous salladen är grymt god!!

Jobbigt med sötsuget jag har inte så svårt att hålla mig ifrån det om jag bara bestämmer mig för att inte äta godis. Jag ska köpa hem massa frukt att ha hemma nu istället. Ska även försöka att äta var tredje timme med och små portioner.

har tyvärr svårt att röra mig mer än vad jag redan gör för tiden finns helt enkelt inte, Går iaf hela tiden på jobbet och är sedan i stallet:love: efter jobbet tills ca 20 på kvällen men jag är ganska säker på att det är maten som felar hos mig med sena middagar. Godis efter jobbet osv.

känner mig riktigt taggad nu:D
 
Sv: Ny viktutmaning

Det blev lite rörigt såg jag kom på nu vad som är min Stooora last som kommer bli svårast utav allt!! Coca cola.. mm I love it..
Vatten är inte speciellt gott...
 
Sv: Ny viktutmaning

för att hindra godissuget brukar jag ta ett sockrfritt tuggummi eller dricka vatten, sockersug kan bero på att man är törstig fast inte vet om det.

en annan grej som troligen låter helt galen är att lämna tv när det är reklam och göra annat för under kvällstid visas oftast reklam med mat, och choklad/ godis/glass som sätter igång suget fast man egentligen inte är hungrig.:crazy:


såg att någon diskuterade pasta här någon stans ( kräksmiley) kan tillägga att jag inte äter pasta alls, mellan jul och nyår fick jag 2 vinterkräksjuke attacker med 1.5 veckas mellanrum, det sista jag åt innan båda attackerna var pasta så nu kan jag inte se pasta utan att må illa och än mindre äta det. Så istället för pasta använder jag isbergssallad till ex köttfärssås, supergott och betydligt nyttigare även om det låter mysko. :P

kännde bara för att dela med mig ^^
 
Senast ändrad:
Sv: Ny viktutmaning

Tack snälla!Jättebra matförslag.
Jag äter i princip bara fullkornspasta och brödet är grovt och osötat.
Stekt potatis är faktiskt ovanligt här hemma.

Ska testa couscoussalladen,lät riktigt gott.
Behöver ha matlåda till jobbet ibland,så lätta förslag till detta mottages med tacksamhet!
 
Sv: Ny viktutmaning

Jag tycker nog jordgubb är godast, banan var också helt okej och vaniljen var god men lite kemisk i smaken som de gärna blir.
 
Sv: Ny viktutmaning

Hittade ett par så snygga Pikeur på en auktionsajt.
Men storlek 46 var bara 88cm i midjan.
Mätte om mig idag och förra mätningen var fel,midjemåttet var 92cm,dvs +7:devil:
Frågan är om jag vågar buda på byxorna i hopp om att gå ner?
Känns ju otroligt dumt att de blir liggande i min garderob oxå eller sätter snålheten in?
Såg också några snygga baddräkter och det behöver jag verkligen en ny,för bikini är inte att tänka på............ i vart fall inte i år.
Jag skulle nog behöva en korsett istället som höll fläsket på plats!
Ska vi ha första officiella invägningen imorgon?
 
Sv: Ny viktutmaning

Om jag hade vart helt säker på att gå ner tex -6 sm i midjan så hade jag köpt dom. Annars hade jag väntat det är ju så surt om dom blir liggandes sen.. Vad duktig du är som ändå äter så pass nyttigt=) Invägning imorgon tycker jag=)
 
Sv: Ny viktutmaning

Ska fundera på om jag ska bjuda!
Det sätter ju lite press på mig!
Å andra sidan ligger det redan 2par nyinköpta ridbyxor från Scandinavium som jag knappt kommer i.Kommer kanske bilder på det senare.Inte snyggt när fettvalkarna väller ut över linningen!
 
Sv: Ny viktutmaning

Hänger gärna på! Sökte en sådan här tråd för ett tag sedan men hittade ingen.

Själv har jag gått ner -17 kg sedan januari. Den 19 april startade jag på cambridge och håller på fortfarande. Jag har hittills gått ner 10 kg på cambridge. Dom -7 kg var innan och gick ner ca 0,5 kg i veckan, men kände att jag ville gå ner lite snabbare.

På tisdag skall jag på möte hos min cambridge konsulent, tänkte nu börja äta igen. Folk runt omkring mig tycker jag är för smal, själv tycker jag inte det förrens jag såg mig själv i spegeln idag och tänkte: Shit! Jag är smal, men vill gärna fortsätta gå ner och slimma kroppen lite.

Jag är 168 cm, vägde från början 87,6 kg. På cambridge första dagen vägde jag 80,6 kg, så där startade jag. Igår vägde jag mig igen och vågen visade 70,9 kg:banana:. Är 0,9 kg från ett normalt BMI och jag är riktigt STOLT över mig själv:laugh:.

Firade det idag med att handla en ny garderob + skor för ca 7000:-:o. Kläder som jag inte spenderat på många månader pga häst och att jag inte tyckt det varit kul att pröva kläder.

Men jag är jättegärna med och vill fortsätta gå ner ca 5 kg till men långsamt nu istället och äta rätt samt motionera (fast det gör jag redan).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp