Bukefalos 28 år!

Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Fortsätt kämpa, bara att äta nyttigare och KÄNNA att man rör på sig räcker länge.

Jag behöver egentligen inte gå ner i vikt men vill gärna byta ut det jag har mot muskler så jag försöker cykla till stallet, röra mig mycket och äta mindre sötsaker.. Haha låter kanske inte så mycket men jämfört med förut så rör jag på mig mycket mer. :banana:
 
Sv: Ny viktutmaning

*Delvis kl*

Jag är med!:)

Jag tror jag var med för ett tag sedan men det gick ju sådär:S

Men denna gången ska det gå bra!

Skriver exakta vikten när jag är hemma och kan väga mig men jag tror den ligger på ungefär 73 kg nu:crazy::mad: 163 cm lång.
 
Sv: Ny viktutmaning

Kl - här är en till som behöver ta tag i ett alltför gott leverne. Väger in idag på 78 kg till mina 168 cm. Jag kan ju allt det där hur man ska göra, men det är så svårt! Jag jobbar dessutom som husmor och bakar en hel del på jobbet, och jag kan ju inte bara baka äckliga kakor för att jag ska låta bli att äta:crazy:

Men idag har det gått bra att undvika sötsakerna, tog bara en liten smal skiva choklad/hallonkaka för att jag var så frustrerad när inte ponnyn ville gå in i transporten:mad: Inga undanflykter alls:angel:

Sen är jag en chipsoman av stora mått, älskar snacks. Men det håller jag till helgerna, men ska försöka minimera det också. Och vin...

Mitt mål i första skedet är 73 kg, alltså 5 ner innan semestern i mitten av juli.
 
Sv: Ny viktutmaning

Det är ju det jag säger:Jag väger inte för mkt-jag är för kort;)
Dock är det för sent att göra något åt längden,så jag får påverka det som går ,dvs vikten:devil:
 
Sv: Ny viktutmaning

Välkomna alla nya!
Kul att vi är fler som kämpar-tillsammans ska vi klara det!
Första dagen helt utan choklad(minimalt sedan i torsdags när jag bestämde mig).Det går faktiskt bra!
Visst finns suget där och jag känner mig hungrig nu,men försöker hårdstarta och äta riktig frukost och middag och däremellan bara någon frukt och riskaka.
Måste börja så för att se resultat snabbt och sporras att fortsätta!
Just nu känns hungern nästan skön;)
 
Sv: Ny viktutmaning

Okej, men ta 1/4 potatis/pasta, 1/4 kött/fisk/kyckling mm och ½ grönsaker.

Ät mellanmål, ta en frukt, ät ofta, då håller du förbränningen igång hela tiden. Baka nyttigt, ta 1 bulle istället för 2. Ta morgon powerwalk så är du igång!:)
 
Sv: Ny viktutmaning

KL Hjälp!! jag ska gå på bio idag!!! varför utsätter jag mig för detta redan andra dagen.. Ok ja ska inte köpa ngn cola det får bli ramlösa mango istället.. men jag kan ju inte direkt ta med mig kokta broccoli till bion... sen är dom ju inte så goda kalla heller... Och jag kann inte bara köpa lite godis inte nu då trillar ja dit med en gång igen så om det inte finns ngnt nyttigt alternativ då får ja vara utan... ja kan ju iför sig köpa nötter men det är ju bara salt å så är dom ju rostade är det ngn som har koll på hur nyttiga dom är egentligen????

Porfyr: den vågen var ju inte så dyr!! ska nog ta å spana på en sådan=)
 
Sv: Ny viktutmaning

Men idag har det gått bra att undvika sötsakerna, tog bara en liten smal skiva choklad/hallonkaka för att jag var så frustrerad när inte ponnyn ville gå in i transporten:mad: Inga undanflykter alls:angel:

Men då förtjänade du ju en bit kaka!
Man förtjänar alltid något gott när något är kämpigt! Eller när man är ledsen.. Eller för att man varit duktig. Eller för att något gått bra! Eller för att... osv osv :angel:
 
Sv: Ny viktutmaning

KL
Nu på morgonen har jag släppt ut alla hästarna, mockat, longerat en häst och då sprang jag nog fasen lika mkt som han haha och har även hunnit med att springa 3 km med hunden. DET var däremot skitjobbigt med min dåliga kondition :p Idag blir det sallad till lunch med tonfisk som innehåller grillad paprika, fetaost och sallad.
 
Sv: Ny viktutmaning

Hej allesammans! Jag är gärna på, nu är jag trött på att känna mig helt " ur form ". Så jag är gärna med!!
Jag är 165cm lång och väger kanske 68, Dock är mycket muskler ( i benen bland annat ) Men Lite rund om magen tycker jag ändå att jag är. Målet med detta är egentligen inte att gå ner i vikt, utan känna att jag kommit igång och lever ett sunt liv, som kombineras med rätt mat, motion, men även att kunna unna sig något ibland, och sen att hålla dessa vanor.

Jag har tidigare bantat ungefär 100 ggr, vilket oftast slutat med anorexi. Det är just för jag tänker " nu j*vlar ska jag gå ner i vikt", men denna gången tänker jag försöka tänka annorlunda, och tillslut få en balans mellan normalt mycket träning och mat.

Igår var jag ute och gick 3 km med min kompis och våra hundar, i lördags var jag ute och gick med ponnyn, Idag ska jag ta en sväng på träningsmaskinen, jag tänkte rida och sen ikväll blir det en härlig promenad med bästa kompisen och hundarna, såklart!! :D

Nu hoppas jag på pepp pepp pepp!!
Lycka till allesammans!! :D
 
Sv: Ny viktutmaning

Hahahaha det har ja inte ens tänkt på:o Du är nog inte den enda heller..
Gåe det att byta namn det går nog inte va:confused:
 
Sv: Ny viktutmaning

Jag måste ta tag i det här igen. Hade till mitten på förra veckan tappat 8,5 kg sedan nyår men den här helgen var inte bra. Hur :devil: kan man gå upp 1,5 kg på 4 dagar? Jag vet att jag ätit sämre än tidigare men så illa har det inte varit. Jag vill verklgien bli av med det där opraktiska fläsket inte bygga på det mer :crazy:.
 
Sv: Ny viktutmaning

Men då förtjänade du ju en bit kaka!
Man förtjänar alltid något gott när något är kämpigt! Eller när man är ledsen.. Eller för att man varit duktig. Eller för att något gått bra! Eller för att... osv osv :angel:

Och idag blir det lika svårt. Min dressyrträningsgrupp har alltid fika efteråt-hembakat:crazy:Och då är man ju inte alls sugen:angel: Får bli en liiiten bit.

Har iaf klarat fm-fikat på jobbet utan att ta av kärleksmumsen som stod rakt under näsan.
 
Sv: Ny viktutmaning

Cashewnötter finns osaltade.
Popcorn är ett bättre alternativ kalorimässigt än godis.
Tyvärr kan man ju inte äta detta heller i obegränsad mängd;)
Smaksatta riskakor är just nu min passion,smakar nästan som chips!
Men,viktigast,ät innan ,så du inte är hungrig!
Go for it-du klarar det!:bump::rofl::banana:
 
Sv: Ny viktutmaning

Det är ju det värsta att man alltid kan hitta en mer eller mindre bra anledning till att äta onyttigheter;)

Attans att allt gott ska vara onyttigt:cry:
 
Sv: Ny viktutmaning

8,5kg är ju bra!
Säkert bara ett tillfälligt bakslag du har fått,tror vågen är snällare nästa gång,om du bara fortsätter leva nyttigt!
Kul att man inte är ensam om kampen med det förhatliga fläsket.........
Jag gillar definitivt inte mitt heller.
Det orättvisa för många av oss tjejer är ju att allt sätter sig på mage och midja och i vart fall på mig bara hänger som lösa valkar,medan killar får sin ölmage,men oftast i vart fall betydligt fastare i konsistens:devil:
 
Sv: Ny viktutmaning

Starkt att klara förmiddagsfikat i vart fall!
Prova en liten bit i kväll och hör efter om det är fler som vill fortsätta med nyttigare fika.Vi är ju inte ensamma om våra extra kilon som tur är;)
 
Sv: Ny viktutmaning

Porfyr: den vågen var ju inte så dyr!! ska nog ta å spana på en sådan=)[/QUOTE]

Nej,det var överkomligt tyckte jag.
Ligger på medel i fett- och vattenprocent,men lågt i muskler.
Kan bara inte förstå att resultatet totalt blir >100%
Undrar om den räknar efter idealvikt?
Man skriver nämligen in ålder,kön och längd;)

Idag är jag trött och har ont i huvudet,men min kropp är nog i chock och undrar var chokladen är!
Nej,nu bär det av till simhallen för att förhoppningsvis lämna ytterligare något hg på botten där;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp