Ny viktutmaning

porfyr

Trådstartare
Hej igen!
Är det fler än jag som har slappat till sedan förra utmaningarna och behöver ta nya tag?
De hägrande 70kg känns för tillfället avlägsna (har inte vägt in mig än),men tippar på runt de 80 igen:devil:
Det är fa midjan som bullar upp sig.
De goda vanorna har ersatts av godis och kakor igen,men nu jädrar räcker det.
Jag ska INTE tillbaka till ny toppnotering!
Jag kör from måndag,någon mer som behöver hänga på eller bara vill peppa?
 
Sv: Ny viktutmaning

Jag behöver en fet spark där bak så jag är på. Ska ner från ca 80 till minst 70 gärna 65. Vilken metod ska du använda dig av?
 
Sv: Ny viktutmaning

Jag vill vara meed!!!
Jag har hållt på i precis en vecka.
Jobbar med Prenet metoden, med måltidsersättningar. och när jag äter vanligt så är det nyttigt.
Första målet är att gå ner från 69,9 - 65.

Jag har varit hos en dietist och fått mätt hur mycket fett, muskler resp vatten jag har i kroppen, det var inspererande!
 
Sv: Ny viktutmaning

Försöka simma mer.Det har dessvärre legat nere nästan helt i 2 månader pga skadad armbåge.Den är fortfarande inte bra,men ska förhoppningsvis snart få cortison.Tills dess får jag stå ut med smärtan.

Äta mkt mindre godis och i övrigt nyttigare.
Godis är min svagaste punkt.
(från 103cm)Kämpade bra från oktober till jul och gick ner 14kg(från 88kg) samt 18cm midja.

Sedan har lättjan så sakta smugit sig på förutom armbågen och godiskonsumtionen skjutit i höjden igen.

Men,nu jädrar räcker det!
Känner att några av de par byxor jag har kunnat använda som innan krympt i garderoben nu spänner i midjan igen:devil:

Måttbandet visar +4cm(89cm midja) och vågen 78kg,dvs +4kg.
Nu räcker det,så sparka på mig ordentligt.
De gamla kläderna jag har hängt undan ska INTE fram igen.
Ni kan ju själva se på aviataren vilken fläskkorv jag var och jag är snart där igen ,om jag INTE gör något NU!

Simmade 1500m efter att ha jobbat natt och nu ridit 1 häst.

Snälla,sparka mig ordentligt!
 
Sv: Ny viktutmaning

Varför inte?
Om,det kan hjälpa mig att tappa i vikt och fungerar för mig kan jag inte förstå kommentaren.
En del av oss behöver detta för att orka kämpa.

Jag är glad att jag tar tag i vikten igen redan nu,då jag "bara" har gått upp 4 av de 14kilona jag tappade innan.
BMI fn 30,5 talar väl för sig själv eller.............

Däremot vet jag inte om jag orkar kämpa mig ner till 58-60kg,18-20kg känns mkt,men under 70kg SKA jag med eller utan hjälp!
Helst till 19/6 då jag ska på bröllop.
Kommer fortfarande i klänningen jag köpte i februari,men den skulle sitta ännu bättre med mindre fläsk runt midjan:devil:
 
Sv: Ny viktutmaning

Åhh jag älskar dom, tyvärr har vi ingen som säljer det här längre. Jag gick på det pulvret innan och det passade mig kanon, helt klart det enda pulvret jag får ner utan att klökas.
 
Sv: Ny viktutmaning

Vet ni Eve och linzan,jag beundrar er som klarar pulver.För mig är det helt kört,måste få äta riktig mat!
Men,vi kan väl kämpa tillsammans ändå,målet är ju detsamma,även om vi har olika vägar dit!
 
Sv: Ny viktutmaning

Och här är dessvärre bildbevis från starten i oktober.
Hit SKA jag INTE igen.
Minnie020.jpg
 
Sv: Ny viktutmaning

pulver funkar för min del när jag får äta ett mål riktig mat. MEN endast prenet har funkat för mig för är det knappt ätbart så får jag inte ner det istället så denna gången blir det riktig mat och kanske nån pulver då o då =)
 
Sv: Ny viktutmaning

Varför inte?
Om,det kan hjälpa mig att tappa i vikt och fungerar för mig kan jag inte förstå kommentaren.
En del av oss behöver detta för att orka kämpa.

Jag har också piskat/plågat/straffat mig själv för att gå ned i vikt och tukta mina "dåliga" vanor.
Sen fick jag upp ögonen för att det inte handlar om dåliga vanor utan är någonting som jag inte kan kontrollera genom bantning och straff. Med stor kärlek och respekt för mig själv, med hjälp och råd , med rätt kost och rätt tänk, och den jag är har jag nu tappat 40 kg utan att banta eller piska mig själv en enda dag.
Det känns betydligt mer hållbart nu än när jag höll på och piskade mig och försökte begränsa mig till vad jag ev. skulle "klara av".

Men alla är vi olika!!! Lycka till säger jag och sparkar dig där bak, hoppas det hjälper! :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ny viktutmaning

Jag deltar gärna i en viktutmaning! Har ätit och tränat alldress för dåligt i ett år( sedan jag gjorde korbandsrekonstruktion). Min sjukgymnast gnällde på ett års kollen och tyckte jag skulle komma tillbaka när jag blivit biff :D Fast jag började i förra veckan, bra mat och mycket träning står på schemat! ;) Har nått min egna toppnotering, 71,8kg så siktar på kanske 62..? Har en kort överkropp och allt sätter sig på tuttarna så det blir lite svårt att andas (har dock normalt BMI). Iförrgår blev det 7,5km promenad och igår blev det bara lite wiie :angel: Men idag blir det kanske 2km cykel och 3km gång i skogen! Nu kör vi :D
 
Sv: Ny viktutmaning

Jag är på!! Mamma tog ett kort på mig när jag red förra veckan och jag insåg att näe så här kan jag inte se ut längre.. jag är endast 162cm och väger 72kg:eek: Så målet är 60 kg men första delmålet bli först under 70 och sedan 65 sen 62 och till sist 60. ska ta och mäta mig med.. Maten blir det första att ändra på.. ingen mer mat efter kl 20 på kvällen och inget godis å ingen läsk.!!! Slänger in kortet som fick mig att vakna upp också :D
30763_388616473726_741848726_4037108_1379906_n.jpg
 
Sv: Ny viktutmaning

Åhh jag älskar dom, tyvärr har vi ingen som säljer det här längre. Jag gick på det pulvret innan och det passade mig kanon, helt klart det enda pulvret jag får ner utan att klökas.

Ja, det är verkligen jättebra,. men jag är inte särskilt matglad heller.
Men än så länge har jag bara prövat choklad och citron, och jag gillar choklad bäst.

Har du smakat vanilj? Vilken tycker du är godast?
 
Sv: Ny viktutmaning

Ska vi sätta upp delmål?
Ex 15 Juni ska jag gått ner si eller så mycket och så "redovisar" vi det här.

Så man får lite press tänkte jag?
 
Sv: Ny viktutmaning

*KL*

jag har så svårt att stå emot att äta när jag blir sugen på kvällen!
.
Har dock motionerat och börjat äta bättre. Tex, i förrgår, 8.5km promenad, igår en timmes promenad ( vet ej antal km), idag 8.5km, de dagar jag inte går rundan på 8.5 går jag alltid minst en timme, oavsett kilometer, brukarj ag försöka gå en liten sväng på kvällen å.

Igår och idag har jag ätit sallad till middag, idag tonfisksallad.
 
Sv: Ny viktutmaning

Tack för sparken!
Jag garanterar att jag behöver den och lite press härifrån för att lyckas ta mig ner i vikt.
Duktig du har varit som har tappat 40kg,verkligen värd all beundran.
 
Sv: Ny viktutmaning

Veckovägning föreslår jag,så att i vart fall inte jag kan fuska!
Etappmål blir väl bra.
Jag hoppas på under=-8kg tills 15/6,men realistiskt är nog -5-6kg;)
Någon som har goda receptförslag på god och nyttig mat?
Dessvärre är ju det mesta goda onyttigt:cry:
Välkomnar gärna ännu fler hit som vill ner i vikt!
 
Sv: Ny viktutmaning

Håller med,suget på kvällarna är absolut värst.
Det är då jag gärna vill ha choklad!
Inte bra vare sig för vikt eller midjemått dessvärre:cry:
 
Sv: Ny viktutmaning

Här har det också blivit lite + på vågen .Inte så mycket men har inte varit fokuserad pga diverse semesterresor ,trevliga men förödande och sen en mindre trevlig period med hästskada och tillhörande slakt . Nu ska jag ta tag igen och fokusera på att nå mitt mål 65-67 kg får räcka. Låg på 70.9 förra veckan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp