Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Recept från min viktmottagning:

Grillad fläskfilé och portionsrösti 1 portion (350 kcal)


120 g skalad potatis

1 knapp msk finhackad lök (en medelstor lök är lagom till 6 portioner)

½ dl Milda matlagningsgrädde 15%

Salt

Svartpeppar


Riv potatisen grovt på rivjärn. Finhacka löken. Blanda lök, potatis, salt, peppar och grädde. Häll upp i ugnssäkra portionsskålar ochsätt in i ugnen på 200 grader i 20-30 minuter. Lägg eventuellt över ett bakplåtspapper efter halva tiden. Känn med sticka så de är mjuka då de är klara. Kan stå på eftervärme i 100 grader tills köttet är klart.



130 g fläskfilé (en stor fläskfilé räcker till 4 personer)



Grillolja (räcker till en hel fläskfilé)

1 msk rapsolja

Grillkrydda

Salt

Svartpeppar

1 tsk Soya


Ta bort det feta på fläskfilén. Gör en grillolja genom att blanda kryddorna med olja och soya. Pensla hela filén. Grilla fläskfilén hel på bra glöd. När den är ordentligt grillad runt om viras den in i folie och får ligga kvar på grillen minst 10 minuter till.


Lägg upp på tallriken:

20 g (en rejäl näve) Ruccola

Rädisor

Minimajs

veckans%20receptbild%20v18.jpg
 
Sv: Ny viktutmaning

Här kommer utlovade bildbevis på vad som händer när man känner sig nöjd,trots att man fortfarande inte gått ner tillräckligt.
2,5månaders lättja-byxorna satt snyggt i Göteborg:devil:
Minnie041.jpg


Snyggt när fettvalkarna rinner över byxlinningen-not
Blir inget tävlande med dessa byxor förrän vikten gått ner.
 
Sv: Ny viktutmaning

Duktig du har varit!
Skönt när man orkar vara så ihärdig.
Själv blev jag lättjefull och ganska nöjd när vågen vidae 74kg,trots att jag bara är 160cm,vilket resulterat i 4kg och +7cm midja på 2,5månader.
Bra jobbat eller inte...........
Men,nu är det andra bullar som gäller!
Ridit 2 hästar rejält i dressyr idag och därefter simmat 1500m på 50min.
Borde ge visst resultat!
 
Sv: Ny viktutmaning

Bra jobbat=) jag red en häst igår ut i skogen å sen så blev det inte så mycket mera...

har vägt mig nu på morgonen med. ska ta å köpa ett måttband också så jag kan mäta mig..=)

V.20:D

Nsegersten: 70,3 kg:banana:
 
Sv: Ny viktutmaning

+Eve Tack så mkt,men det behövs verkligen i mitt fall:devil:

Vägde mig i morse på vår gamla våg som visade 77,5kg= -0,5 sedan i torsdags:)
Måttbandet visar -1cm i midjan.

Men,sedan kom jag på tanken att köpa en ny våg som mäter fett-,muskel- och vattenprocent och sedan var det slut på det roliga.
Den visar matchvikt på 79,2kg:cry:

Så jag får väl räkna min startvikt på 79,7kg då dessvärre.
Fettuträkningen och jag är inte överens om hur man mäter ännu,så jag återkommer med den siffran.


Så nu är det hårdkörning som gäller.Ska rida bägge idag med och sedan försöka simma imorgon också.

Tittade på varudeklarationen till chokladkakan idag ,200g= 1080kcal,kanske inte så konstigt att vikten flyger iväg..........
Tror ju dessvärre inte lösgodis (choklad) innehåller mindre och min dagliga konsumtion på slutet har nog legat på 2-3hg:devil:
Det är ju hela min dagsranson kalorier....
 
Sv: Ny viktutmaning

Här kommer min invägning, höll på att flyga av i chock haha. Men bara att ta tag i eländet nu.
82.5 kg :O fy för fan rent ut sagt. Jag är 176 lång och min idealvikt är ca 65 kg.
 
Sv: Ny viktutmaning

KL

Jag hoppar på jag med, men jag vågar inte lägga ut någon bild. All heder åt porfyr som vågar :bow::D Allt mitt sitter runt midjan, suck.

Jag väger nog närmre 80 kg, vill gå ner till iaf 65. Helst till midsommar :angel:

Jag behöver sluta med småätandet och få bort sötsuget.
Börja motionera mer! Och kanske minska portionsstorleken, men hur blir man mätt då? :eek:

Vi äter bara fullkornspasta och aldrig vitt bröd. Har en bakmaskin som jag försökt göra bröd med men det blir bara skit så jag får baka själv istället. :mad:
 
Sv: Ny viktutmaning

Men,du är ju åtminstone lång!
Jag är för kort till min vikt!
Kan garantera att mina 79,2 kg til 160cm ser värre ut om det är någon tröst:cry:
Men,härligt att vi tar tag i vikten nu!
Tillsammans är vi starka!
Pepdans till oss :bump::rofl::banana:
 
Sv: Ny viktutmaning

Dyr,nja 349:- på Maxi.
Egentligen inte så dyrt!
Men,jag har bestämt mig ,jag köper INTE Pikeur ridbyxorna som jag ändå inte får på istället.De ligger på 500:- nu.
Dessutom är ju tanken att jag INTE ska ha 46 i ridbyxor senare!;)
 
Sv: Ny viktutmaning

Men,då ligger vi ju lika,om det är någon tröst!
Hur lång är du?
Mitt fläsk sitter ju också i midjan samt en del på magen som synes.
Jag behöver mina avskräckningsbilder,så ni andra får ursäkta!
Jag skulle vilja ner till 58-60,men är kanske nöjd runt 65kg jag med.
Man är ju inte ung längre!
Tror dock inte jag lyckas till midsommar med 14kg,men hoppas vara där till Falsterbo!
Då vill jag verkligen ha mina snygga ridbyxor:bump:
 
Sv: Ny viktutmaning

Cambridge kuren är när du äter 3 påsar pulver om dage och dricker minst 3 liter vatten. Det innehåller alla vitaminer men det är vara 500 kcal om dagen. Man kan gå på kombinerad kur oxå men det var inte min grej då jag vet att jag kan fuska :grin:

porfyr: Bra med hästarna och simmningen!!!!! Försök om du hinner klämma in en morgon powerwalk, då blir man piggare under dagen, det är verkligen superhärligt!!

Lycanthrope: Ät oftare, 5-6 mål om dagen, ät tex efter GI, till frukost, omelette m skinka, sallad, mellanmål av tex frukt, knäckebröd m makrill i tomatsås, leverpastej och gurka, middag kan du ha lax, kyckling m sås och massa sallad, kokta eller råa, till kvällen kan du ta innan du lägger dig, kesella lätt m lite fun light saft, blir som yoghurt, ger protein, lite energi men nyttig innan sängdax:laugh:
 
Sv: Ny viktutmaning

*Kl*
Hakar på här!
Väger nu 74kg. Vill ner till 65kg.
Har gått ner 3kg sen jag började men fuskat massor nu så nu gäller det att skärpa sig..
 
Sv: Ny viktutmaning

Jag vill va med! Jag vill va med! :bump:

Var väldigt effektiv förra sommaren och gick ner från 76 till 65. Sen kom hösten och sämre väder och nu är jag upp på 72 kg men vill desperat tillbaka till iallafall 65!

Ska börja imorgon bitti med en rask promenad! Väger in på 72,6 kg förresten. . .
 
Sv: Ny viktutmaning

Nehejdu, jag överlever inte utan mina potäter och pasta :D
I måttlig mängd givetvis, men det går nog bra ändå.

Mitt bekymmer är det ständiga bakandet :angel:, sötsuget och bristen av motion.

Jag har trots ständig gottefrossa gått upp väldigt väldigt sakta under många år, så bara jag gör lite förändringar så borde jag gå ner.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp