Bukefalos 28 år!

Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Bra jobbat! På 64 kg har du ett bmi på 23,8 och nu har du ett på 25,3. Så du är ju redan normalviktig:p! Men jag förstår att man ev vill gå ner lite till ändå, av rent utseensemässiga skäl. Mitt långsiktiga mål är att ligga på 69-70 kilo (bmi 23,9-24,2). Lycka till!
 
Sv: Ny viktutmaning

Här går det obeskrivligt tungt, tycker att jag bara går upp och inget går som det ska. Superjobbigt! Det är så mycket lättare att fokusera på att man inet går ner/gått upp nt kilo än att fokusera på att jag faktiskt gått ner 17 kg..
 
Sv: Ny viktutmaning

Har smygläst lite... :)

Tack för att du nämnde att du var svimfärdig ifall du inte drack typ 2 - 3 l vatten om dagen - jag har undrat varför jag har haft svimningsattacker... Trodde jag höll på att bli sjuk.

Jag försöker oxå hålla igen, är ute på power walk med dottern som sällskap. Jag "fuskar" med att använda Alli, kan säga att jag tycker att Alli faktiskt funkar. Sen kommer man alltid till sådana där platåer då ingenting händer...

Personligen skiter jag i att kolla vikten på vågen - usch! Onödig manick... :cool: Jag kollar i spegeln och gläds över om något spänner mindre i linningen.:laugh:
 
Sv: Ny viktutmaning

Tänkte bara berätta att jag denna vecka hade ett viktras på 1,2 kg vilket betyder att jag bara har 1,8 kg kvar till mål. Känner mig riktigt stolt över mig själv.
 
Sv: Ny viktutmaning

Tänkte bara berätta att jag denna vecka hade ett viktras på 1,2 kg vilket betyder att jag bara har 1,8 kg kvar till mål. Känner mig riktigt stolt över mig själv.

GRATTIS!!!!
Mkt bra jobbat!

Här har det tvärtom gått på fel håll,men startar om igen idag.
 
Sv: Ny viktutmaning

hej hej, missat bukefalos på ett par månader sådär :/ men men, står nu på 83, mål 70 kg och har hamnat i en sååå seg svacka... sååå svårt å ta mig upp igen... men skam den som ger sig antar jag... :/
 
Sv: Ny viktutmaning

*KL

Puttar upp tråden lite så man slipper leta efter den. Har efter en sommar med alldeles för god och mycket mat och för lite motion stått still på samma vikt lääänge nu så jag behöver verkligen ta tag i att tappa några kilon.

Försöker nu som bäst fundera på om jag ska att äta matlådan till lunch eller ta den imorgon när den har hunnit tina... och i så fall köpa mig något annat till lunch. Vet bara inte vad det skulle vara, är egentligen sugen på massor av onyttig mat och det ingår ju inte riktigt i planen.
 
Sv: Ny viktutmaning

Så nu hinner jag bog skriva ett kort inlägg, har inte hunnit med att kolla tråden på ett tag.

Jag har börjat och prova naturdiet som en vän tipsa mig om, valde blåbär och så en med hallon tror jag. Ska drickas kalla efter att man skakat om dom. Häromdagen då jag skaka om en med blåbär så exploderade behållaren =o Fick blåbärsdricka överallt; i soffa,på bord,på mig o på golvet... Men den har även en konstig frän smak, svårt att vänja mig vid den.

Dock så har jag inte ätit snacks,godis,chips,kakor och sådant med mycket socker och fett på över en månad nu samt ser jag till att ha koll på vad jag äter annars o så. =) Är stolt över mig själv faktiskt. Har gått långa rundor med hundarna, cyklar och håller igång så mycket jag kan. Dock känner man av det i ryggen efter skadan som jag fick på en arbetsplats för exakt ett år sen nu. Det är inte kul alls =(

Jag har inte vägt mig på länge, vågens siffror skrämmer mig... Jag vågar inte bada i år, får bada på natten isf...
Jag måste ner till minst 80 ilf drömvikten är ju 75kg till mina 171 i mkh. Men jag jobbar på det.=)

Blev arg härom månaden på en elak kommentar från min systers sambo, han sa att det måste göra oerhört ont i fötterna att gå barfota när man är så tjock o fet som jag är. Han själv väger runt 180kg... Han fick svar på tal, jag skällde ut honom när jag va klar sa han inte ett ord. Jag hatar elaka kommentarer... Är så onödigt folk som är överviktiga vet ju det själv så varför påminna dom?!

Ilf så är det nya tag nu och målet ska nås, när jag nåt delmålet på -5kg (dvs 85kg) ska jag unna mig ngt snyggt=D

Ha det bra o kämpa vidare=)
 
Sv: Ny viktutmaning

Men hur f*n tänker folk??? Så otroligt korkat att kläcka ur sig ngt sådant. Bra att du gav svar på tal iaf!! Duktig du är som har fått till bra vanor btw!

Själv står vikten runt 74,5, har alltså bara 1,5 kg kvar till 73 som är närmsta målet. Ev stannar jag där, jag får se. Annars vore det trevligt att komma ner till 69-70 kg. Men mina bröst börjar bli små, så vi får se om jag vågar gå ner mer sen :o...
 
Sv: Ny viktutmaning

Ja han är en riktig idiot. Han vill att folk ska vara snygga o smala runt honom men själv närmar han sig 200kg o hans bror väger runt 300kg, har inte gått utanför lägenheten på 4år... Men han fick sig en rejäl utskällning för han har inte med mig att göra eller hur jag ser ut. Han kommer alltid med elaka o knäppa kommentarer både emot mig, emot min syster som är hans sambo och emot min mamma samt emot mina bröder. Orkar inte med honom alls...

Tack=) Ja det känns bra fkts=) Nu ska bara vikten börja gå neråt igen. Har inte vägt mig på en månad men det känns bättre ilf så får väl väga mig sen =). Ska ner till 80kg ilf.
Jag saknar inte godis o annat snack längre, tycker en godisbit bara smakar socker direkt så jag undviker det ist. Har väl tagit nån enstaka godisbit nån gång men sen tyckte jag inte om det alls. Jag fick en sockerrusch av det lilla jag smaka. Så nu är det noll tolerans =) =D

Men det är ju bra ändå, du har bara 1½kg kvar=) Grattis! =)

Ja det är ju inget roligt då brösten krymper, jag vill absolut inte det. Har 80C nu och vill inte få mindre eller större.
 
Sv: Ny viktutmaning

*kl*

Glider in här på mitt fläskiga arsel och hoppas att jag får vara med... :)

Idag så är jag ca 171cm lång och väger ca 80 kg (örk för att sätta det på print)...

Jag har som mål att komma tillbaka till mina 65kg..

För ganska så exakt ett år sedan så vägde jag just 65kg, men pga olika omständigheter så som att jag förlorade hästarna, flyttade från hus till lägenhet, blev deperimerad och andra ting så gick kilona fort mot taket...

Nu är det dax däremot! Den 6/8 så flyttar vi till hus/gård och den 9/8 så kommmer mina hästar dit. köpte tillbaka min arab i våras, men pga olika omständigheter så är hon för tillfället inte igång (mycket åldersrelaterat och rehabilitering), men nu är hon ok igen så igångsättning ligger för planen till mitten av augusti. Sen köpte vi ett mycket överviktigt russ för någon månad sedan. Tänkt som körhäst, men har lagts energi på att utbildas i ridningen och bantas. Så körning har det inte blivit än.

Men nu e jag trött på mig själv... Har lindrig rumatism + att jag är överledad vilket gör att jag får galet ont i kroppen vid dessa överkilon.. gubben min är fd. elitsimmare och träningsnarkoman som även han har legat på extrema latsidan det sista året, så vi startar tillsammans så fort vi flyttat. Han får hjälpa mig... ;)
 
Sv: Ny viktutmaning

Jag hoppar på i denna tråd!
Väger ganska precis tresiffrigt, känner att jag måste dra ner mig i vikt så jag vågar mig upp på våran
lilla häst som just nu syster och dottern får rida på. Första målet är under 95 till första oktober, sen
blir det väl ett nytt mål.
Eftersom jag inte direkt "lider" av min övervikt så har jag inte riktigt haft motivation att ta tag i det,
förrän nu när vi skaffade häst. Till nästa år vill jag kunna sitta på utan alltför dåligt samvete, då är
han också fyra år och ska jobbas lite mer tänkte vi. Just nu skrittas han bara kortare stunder nån
gång i veckan i skogen. Jag håller mig dock på marken, tömkör, longerar och promenerar istället så
motion får man ju. :bump:

Annars så tränar jag styrketräning och strong(wo)man så det inte så att jag
ligger i soffan och käkar chips hela kvällarna (händer dock ibland ska erkännas).

Nu kör vi!
 
Sv: Ny viktutmaning

Jag hoppar på i denna tråd!
Väger ganska precis tresiffrigt, känner att jag måste dra ner mig i vikt så jag vågar mig upp på våran
lilla häst som just nu syster och dottern får rida på. Första målet är under 95 till första oktober, sen
blir det väl ett nytt mål.
Eftersom jag inte direkt "lider" av min övervikt så har jag inte riktigt haft motivation att ta tag i det,
förrän nu när vi skaffade häst. Till nästa år vill jag kunna sitta på utan alltför dåligt samvete, då är
han också fyra år och ska jobbas lite mer tänkte vi. Just nu skrittas han bara kortare stunder nån
gång i veckan i skogen. Jag håller mig dock på marken, tömkör, longerar och promenerar istället så
motion får man ju. :bump:

Annars så tränar jag styrketräning och strong(wo)man så det inte så att jag
ligger i soffan och käkar chips hela kvällarna (händer dock ibland ska erkännas).

Nu kör vi!


Hejsan!
Och välkommen :banana:

Det är bra till att kämpa på, man får bakslag eller utplaningar längs med vägen men det jämnar ut sig då kroppen hinner med:bump:

Jag blev nyfiken nu på din häst, för jag själv kommer snart ha en egyptiskarab/varmblod så fort jag får jobb åker han till mig =) Han är 1år nu och jag samlar träningstips för honom lite här o var. Vad har ni för ras?
Är det han på bilden?:love:
 
Sv: Ny viktutmaning

skall se om jag kan vara med här. Vågen stannar på tillfället på 74 kg till mina 168 cm. Så mycket övervikt är det ju ej. Dock är drömvikten 60 kg, får se om jag kommer så långt ( alla kläder i garderoben börjar bli för små)

Har dock ledproblem som gör att det vissa dagar är nästan hopplöst att röra på sig. Men nu har jag köpt en cyklemätare, som även visar förbrända kalorier. Målet är 5 km cykling/dag men mer är bara positivt
 
Sv: Ny viktutmaning

Han är en tre årig tinker och ja det är han på min avatar: :love:
026.jpg


Vad har du för framtidsplaner med din varmblod/arab? Låter som det skulle kunna
vara nåt för distans.

Idag har jag väl inte riktigt tagit tag i saker, det blir väl imorgon.. Har väl inte
ätit jätte dåligt heller men ska försöka ha lite mer koll från och med imorgon.
Det svåra/tråkiga är att få upp ett hyfsat protein intag, borde ligga högre än
jag gör när jag tränar som jag gör. Mycket mindre kolhydrater får det också bli,
jag är tyvärr galen i bröd.
 
Sv: Ny viktutmaning

KL

Tog tag i vikten i mars i år, vägde då 68 kg till mina 152 cm.

Åt enligt LCHF, minimalt med kolhydrater och mera fett och protein. Gick stadigt ner 0,5 kg i veckan, utan att öka motionen, fram till för en månad sedan, nu har vikten stannat på 59-59,5. Den vikten håller jag utan problem med nuvarande matvanor. Ligger nu på ett BMI PÅ 25,5 och får spontana kommentarer om att jag gått ner, "håller på att försvinna" o.s.v. Och visst är jag lättare, rörligare och kläderna sitter bättre, har t.o.m. fått köpa en del nytt.:laugh:

Men jag känner ändå att jag skulle vilja ner till 55 kg, men hur det ska gå till vete katten... Äter jag mindre än jag gör nu blir jag för hungrig, så det skulle väl gälla att röra sig mer, när man nu ska hinna det.:crazy:

Kan tillägga att jag har löjligt lågt blodtryck, typ 110/65, vilopuls under 60 och bra kolesterolvärden (var på hälsokoll i början på året, INNAN jag börjat gå ner). Även om jag inte själv känner det som att jag har speciellt bra kondition....
 
Sv: Ny viktutmaning

*kl*

Jäkla skitsemester har gjort att jag gått upp endel i vikt. Men i mitten av förra veckan tog jag tag i det så jag satsar på att åtminstone innan september slut att nått min nya målvikt på 60 kg. Då har jag två månader på mig att tappa nästan 6 kg men det borde väl gå? Hur som det viktigaste är att jag når 64 som är det målet mina läkare har satt som minimum för vad jag måste nå.
Nackdelen med denna viktnedgång är att mina tuttar försvunnit och det är verkligen trist och jag mår faktiskt lite dåligt över det. :crazy:
 
Sv: Ny viktutmaning

Jäkla skitsemester har gjort att jag gått upp endel i vikt.

Min sambo går alltid upp i vikt när vi hälsar på mina föräldrar några dagar, han kallar det "svärmorskilon":rofl:. Men han går ju ner dom igen när man kommer in ivardagsvanor igen så...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • (Dam) Fotboll

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp