Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Hoppar in här igen efter att ha trillat av vagnen rejält och klämt i mig två-tre ben & jerrys/dag. Är helt såld på dessa jävla glassar. Men efter att både min pappa, make och barn påpekat att jag blivit tjock + att inga kläder passar längre så ska 25 kg bort. Nu äter jag inga sötsaker alls, äter max 1000 kcal/dag samt joggar varje dag. Turligt nog har våran våg packat ihop så jag kan inte väga mig förrän om två veckor.
Startvikt:75 kg till mina 160 cm ser groteskt ut. Ska ner till 50 kg så jag kan återanpassa mig för att hamna på 52 kg.
Nu kör jag stenhårt. Ska ner till 65 som första delmål.
 
Sv: Ny viktutmaning

Allt går fortsatt bra. Åt idag 870 kcal och har druckit ca 1,5 liter vatten. Joggade/gick de vanliga 1,5 km. I morgon ska vi ut till hästarna och kolla upp våra sjuklingar. Sen ska jag ta en lång promenad med vagnen. + jogga igen. Hur går det för er andra?
 
Sv: Ny viktutmaning

Allt går fortsatt bra. Åt idag 870 kcal och har druckit ca 1,5 liter vatten. Joggade/gick de vanliga 1,5 km. I morgon ska vi ut till hästarna och kolla upp våra sjuklingar. Sen ska jag ta en lång promenad med vagnen. + jogga igen. Hur går det för er andra?

Oj tycker 870 kcal låter alldeles för lite. Risken är att kroppen ställer in isg på svält och då bara samlar på sig utan att släppa ifrån sig.
 
Sv: Ny viktutmaning

Var försiktig så att du inte äter för lite!

Det är ingen fara. Jag känner min kropp utan och innan och det enda sättet för mig att gå ner är att just hålla mig mellan 600 och 800 kcal/dag + motionera. Vet att det låter lite, men detta funkar för mig. Jag har använt mig av detta tre vändor förut(efter jag fött barn) och det funkar bra. Min kropp ställer inte in sig på svält om jag håller detta, däremot gör den det om jag äter mer än 900 kcal/ dag. Låter som sagt lite konstigt men det är min kropp och så är det med den.....:D
Jag ska inhandla en våg sen så får vi se hur viktnedgången blivit efter två veckor. Jag har ju som mål oxkså att kunna jogga 5 km utan att behöva stanna.....
 
Sv: Ny viktutmaning

Oj tycker 870 kcal låter alldeles för lite. Risken är att kroppen ställer in isg på svält och då bara samlar på sig utan att släppa ifrån sig.

Det s.k. svältläget är inte en myt, men en mycket uppblåst sanning. Du kommer inte att sluta gå ner i vikt av att äta mindre än vad du gör av med.
 
Sv: Ny viktutmaning

Lånar en knapp.

Får man flytta in hos er? :) Är en liten tjockis som behöver få bort gravidkilon plus medicinkilon (samlat vätska pga mediciner)
 
Sv: Ny viktutmaning

Visst, här är alla välkomna!

Idag har jag ätit kyckling med lite mos och massa grönsaker. = 600 kcal..
Promenad och jogg också det går framåt....:D
 
Sv: Ny viktutmaning

Kan lägga mig i här. Jag går på Cambridgekur och får i mig alla näringsämnena genom mina shakes och äter ungeför 500 kcal om dagen + massa vatten.
 
Sv: Ny viktutmaning

Nej, och det sa jag inget om heller. Jag svarade på inlägget angående "svältläge".
 
Sv: Ny viktutmaning

Ursäkta, jag missade det :)
Ang. Cambridgekuren så är väl den antagligen välkomponerad för att passa ett litet tag. Jag är ingen expert men jag kan tänka mig att det är svårare att uppnå det själv. Vet att det har stått mycket bra om det i Beach 2011 tråden på ÄU.
 
Sv: Ny viktutmaning

Stackars dig som har fått gå igenom nåt sådant !! Och skånska som är sååå vackert.
Själv har jag 20 kg som jag jobbar bort för tillfället. Vägde 85 kg till mina 168 cm och var alltid trött och sugen på nåt. Gick upp sakta under 4 år då mitt jobb är stillasittande. Provat det mesta men inget har funkat...Så jag började med Cambridge i maj. Ren kur klarade jag inte av, fick ont i magen och yrsel. Så jag äter cb till frukost, på lunchen på jobbet äter jag vanlig mat. Till middag på kvällen tar jag en shake till. På detta sätt gick jag ner 9 kg på ca 7 veckor. Sen höll jag upp ca en månad av olika anledningar och gick upp 2 kg. Det som jag tycker är bra är att cb tar bort mitt sug och håller mig mätt. Nu har jag börjat på samma sätt igen och ska plocka det sista. Har börjat promenera med målet att kunna börja jogga :) .
Kan tänka mig att byta ut ett mål mat per dag resten av mitt liv om det tar bort suget och gör att jag håller vikten !!
Nu är jag aldrig godissugen och kan inte äta för 2 då jag har krymt min magsäck. Äter jag för mycket mår jag fruktansvärt illa och får ont i magen. Så jag aktar mig noga för att ta en andra portion, bara för att det är gott.

Tack för din tröst. Jag va inte ensam, hela min familj levde i hans helvete. Men det är bra mycket bättre nu ilf :banana:

Är cambridgekuren dyr om man bara byter 1-2mål om dagen?
 
Sv: Ny viktutmaning

Kan lägga mig i här. Jag går på Cambridgekur och får i mig alla näringsämnena genom mina shakes och äter ungeför 500 kcal om dagen + massa vatten.

Jag har funderat på c-kuren. Är det mycket dyrt? Byter du ut alla mål eller bara ngr om dagen? Ska man dricka mycket också? Jag kan absolut inte dricka mera än max 1½l/dag.
 
Sv: Ny viktutmaning

Ett paket ligger på ca 500 kr. Det är 21 mål = 1 vecka. Så är ju 2000 kr i månaden. Vattnet är gratis i kranen.
Jag rekommenderar inte CK för folk som inte är mkt överviktiga. Jag har 40 kg för mycket på kroppen och tar det som en kickstart.

Har sen i måndags raserat över 4 kg i slamvikt och vätskevikt. Vilket är en skön kick för man får mer energi.
Jag byter ut ALLA målen och dricker ungefär 4.5 liter vatten (3 st 1½ liters flaskor)

Byter man ut två mål rekommenderar jag man äter frukost och sen shakes. Annars är risken att man frossar mat på kvällen. Alt äter lunch och shake morgon + kväll.
 
Sv: Ny viktutmaning

Så då skriver jag ett tredje inlägg med =D

De veckor som gått nu sen jag bestämde mig att ge järnet åt kilona som envist hänger kvar har jag verkligen varit igång!
Gått långrundor med hundarna varje dag och då min egen hund skadade sina tassar i söndes efter hon lekt med en annan hund så fick hon gå korta rundor men lite flera sen vila mycket + tasssalva o mycket kel=) Medans jag låna min mammas hundar o gick långa rundor med,kan säga att min hunds tassar är läkta o fina nu så nu hänger hon också på dessa masstodontrundor=) trodde aldrig dom skulle läka så fort med salvan gjorde susen=)
Rundorna har väl varit på mellan 1½-2timmar åt gången o 2ggr om dagen =)
Samt många härliga rundor i skogen i jakt på det gula skogsguldet, kantarellerna... Har väl blivit ngr liter där med=)
Och idag då vi var ute o plocka dem så gick jag ner mig i leran ända upp till mitten på låret o kom inte upp =/ Gratis spa sa min mamma o skratta =D Folk betalar tusentals kronor för ngt jag fick gratis hahahaha=D
Sen har jag gått emot mitt sötsug!!!! Va sugen på nya marabou blåbär men bestämde mig för att om jag va lika sugen efter kassan så skulle jag gå in igen o köpa den.... Jag köpte den inte! JIPPI! Sen har jag inte ätit fikabröd kakor osv, läsk, men tog emot en godis precis... men det blir inga flera=) har inte ätit chips eller annat gottgott.
va inte hungrig i morse så orka bara en halv macka o ett glas mjölk, lite blåbär till mellanmål samt 2 tacos med mycket sallad o tomater till middag. Och druckit rätt så bra för att vara mig=) brukar annars inte kunna dricka så mycket vatten osv. Men försöker ilf =) Borde väl ilf kunna gå ner ngt om jag inte ger efter eller hur? =)
 
Sv: Ny viktutmaning

Ett paket ligger på ca 500 kr. Det är 21 mål = 1 vecka. Så är ju 2000 kr i månaden. Vattnet är gratis i kranen.
Jag rekommenderar inte CK för folk som inte är mkt överviktiga. Jag har 40 kg för mycket på kroppen och tar det som en kickstart.

Har sen i måndags raserat över 4 kg i slamvikt och vätskevikt. Vilket är en skön kick för man får mer energi.
Jag byter ut ALLA målen och dricker ungefär 4.5 liter vatten (3 st 1½ liters flaskor)

Byter man ut två mål rekommenderar jag man äter frukost och sen shakes. Annars är risken att man frossar mat på kvällen. Alt äter lunch och shake morgon + kväll.

Ok, jag ska räkna på det så får vi se om jag har råd till det nu.
Jag är 171 och väger runt 90:eek::(:cry::mad: allt detta bara dök på mig i vintras/höstas 2010 efter en arbetsplatsolycka o jag inte fick träna eller gå långt pga ryggen. Så börja jag tröstäta sen kom julen o sen smög dom på mig som små :devil: kilona. Jag vill ner till 80kg först sen får vi se om det blir mera.
 
Sv: Ny viktutmaning

Jag kör ju en slags LCHF. Så lite kolhydrater som möjligt, mellan 100-200 g kött och fritt med grönsaker. Saltet har jag dragit ner på, dricker mer vatten, tar promenader och joggar. Inga sötsaker.....Kvällsmålet är nedlagt, äter inte efter kl 17. Tar vitamintabletter också. Det ska bli så intressant att väga sig sen. Egentligen ska jag ta kort på min mage nu och ta jämförelsebilder sen. (Den har redan krympt för jag kan ha en t-shirt på mig som jag inte har kunnat ha förut :laugh: ) Och så skulle man ju mäta mage, midja, lår och rumpa. Någon som är med på det? Är inte så roligt att göra det själv.... men ska ta upp måttband och papper och penna och börja i morgon bitti. :grin:
Det blev sent igår för vi var tvungna att kolla upp Najjes sår på benet, så jag är trött nu.....
 
Sv: Ny viktutmaning

Hej om du gör som jag, 2 shake om dagen o ett mål mat håller det ju längre än en vecka. Och går ner gör du ju ändå. Lycka till nu....det är skönt med en kick start
 
Sv: Ny viktutmaning

2 shakes + ett mål mat är rätt bekvämt med. Särskilt om man jobbar mm för man slipper tänka på lunch osv :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp